Íme a CX-60, a Mazda eddigi legerősebb közúti modellje
Elöl-hátul újragondolták a megszokott Kodo dizájnt a lámpatestekkel
Még idén érkezhet a kereskedésekbe az ötszemélyes Mazda CX-60, a japán gyártó új, elsősorban hátsókerék-hajtásra tervezett platformján. A gyártó külön kiemelte, hogy az újdonság - mint minden modelljük - kimondottan a vezetés szerelmeseinek készült. A nagyszabású online bemutató elmaradt, de az autó megérkezett. Kérdés, hogy mennyi marad a valódi élményből, ha az újdonság egy konnektoros hibrid szabadidő-autó.
4,75 méteres hosszához 1,68 méteres magasság társul, lényegesen nagyobb a CX-5-nél
Szélessége 1,89 méter, elölről kimondottan magas orrot és hangsúlyos hűtőrácsot, hátulról látványos, ám valószínűleg kamu kipufogóvégeket kapott
Műszerfala első ránézésre hagyományos és elegáns összképet ad, ám a részletek a legmodernebb technikát feltételezik: a 12,3 colos infotainment mellett egy hasonló méretű digitális műszeregység is helyet kapott, de a szélvédőre is vetíti az adatokat a CX-60. Mindemellett megmaradtak a fizikai gombok is, a műszerfal közepén elhelyezett klímavezérlő például biztosan könnyedén kezelhető lesz odapillantás nélkül is. Az ülés- és kormánybeállításhoz pedig egyáltalán nem kell majd semmihez sem érni, a CX-60 felismeri a már elmentett vezetőt, és automatikusan alkalmazza a megfelelő beállításokat.
Beltere tágas, a műszerfal elnyújtott középső betétje tovább szélesíti a teret
Nyolcfokozatú automata váltóval és valódi, fizikai gombok hadseregével érkezik
A Japánban tervezett és gyártott globális modell ötszemélyesként érkezik, ám méreteiből adódóan kimondottan tágas beltere egyértelműen a prémium szabadidő-autók mezőnyében harcol. Csomagtartója alapesetben 570 literes, ülésdöntéssel akár 1726 literes rakteret is kialakíthatunk benne.
Az autó hátulja is robusztus, nem csak méreteiből, dizájnjából adódóan is, felniket 18 és 20 col közt választhatunk majd rá
Hajtás terén egy négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, 2,5 literes, 189 lovas Skyactiv-G benzinmotor és egy 100 kW-os teljesítményű, 250 newtonméteres nyomatékú villanymotort kapunk, 8 fokozatú automata váltóval, és 17,8 kWh kapacitású akkucsomaggal. A CX-60 így 327 lóerős rendszerteljesítményre és 500 Nm-es forgatónyomatékra képes, ezzel a Mazda valaha volt legerősebb közúti modellje.
Közel 2,1 tonnás saját tömege ellenére 5,8 másodperc alatt gyorsul állórajtból 100 km/órára, végsebességét 200 km/h sebességnél korlátozták elektronikusan.
Ráadásul WLTP szerint 1,5 liter benzinnel beéri 100 kilométeren, így mindössze 33 g/km szén-dioxidot bocsát ki. Na persze tegyük hozzá, a teljes akkutöltés utáni első 100 kilométeren, ciklus szerint. Később 3,0 literes e-Skyactiv X benzinessel és 3,3 literes Skyactiv-D dízellel bővülhet a kínálat bizonyos piacokon, mindkét motor hathengeres és 48 voltos lágy hibrid rendszert kap, opcióként pedig i-Activ összkerékhajtással is kérhető lesz.
Az újdonság egy teljesen új platformon érkezik, mondhatni, egy új korszak hírnöke
Audit és BMW-t enne? LOL 😀 Már ki is ***rta őket… 😀
Ha választani kellene,inkább ez kellene mint a németek.
Ez az autó és maga a Mazda is jobban sárba tiporhatja a német prémium triumvirátus szörnyszülötteit mint a Lexus ha az átrozsdásodás nem üti fel a fejét legalább az általános 12 év de inkábbminimum 15 év alatt.
Simán bármikor kellene Lexus helyett is föként a belső égésű technikai innovációi teszik nálam a csúcsra.
Sosem felejtem el mikor a trágya Audi trágya tudású mérnöke kijelentette a Skyactive-X- motorra hogy ez nem működhet :)))
Tavalyig Mazdám volt (CX-5), lehet, hogy jövőre újra lesz Mazdám.
A CX-60 tetszik, de a részletes felszereltségi adatokkal még adós a gyár/forgalmazó.
A német konkurenciának meg azért nem kell félnie, mert a schwábok többsége akkor is német kocsit vesz, ha rosszabbat kap a pénzéért.