Színes, felárért pedig prémium minőségű is lesz az új Fabia beltere
Nem kell már sokat várni a vadonatúj, negyedik generációs Škoda Fabia bemutatkozásáig, bár az is igaz, a külsejét már láthattuk gyári
rajzokon és nem hivatalos
látványterveken is. Május elején fény derül mindenre, de aki addig sem bír magával, annak segít a Škoda elképzelni, milyen lesz a kisautó beltere. Jó hírünk van: kifejezetten jól felszerelt utastérre számíthatunk, még ha ehhez valószínűleg sokat is kell majd pipálgatni az opciós listán.
Az új Fabia a VW-csoport MQB-A0 platformján érkezik, ezáltal a keskeny, kissé magasra nőtt stílust maga mögött hagyja a kisautó, hosszabb és szélesebb lesz, ami által arányaiban inkább hasonlít majd egy normál kompaktra, persze annál kisebb dimenziókban. Nem csak sportosabban fog emiatt kinézni, a helykínálatnak is jót tesz az átalakítás, a Škoda szerint tágas utastérre számíthatunk. A műszerfalat az Octaviából ismerős stílus uralja majd: középen egy nagy érintőképernyő áll "szabadon", alatta a klímaberendezés nyomógombjai kapnak helyet, és megtaláljuk a korábbi Volkswagen Golfokból már ismerős sebváltót és az azt körülvevő gombokat és tárolórekeszeket is. Érdekesség, hogy a Porsche 911-ben és a Golfban is alkalmazott, aprócska sebváltó nem vándorolt le a Fabia kategóriáig, illetve elektromos kéziféket sem kap a kisautó.
Új platform, új generáció, új típusfelirat
Bár a középkonzol ismerősen VW-konszernes (persze frissebb köntösben), vannak azért új, sőt, egyedi részletek is. Ilyen például a teljes szélességben futó dizájncsík, melynek színe feltehetően választható lesz a vásárlók ízlése szerint. Új és ütős a kétküllős kormánykerék, illetve extraként elérhető lesz a digitális műszeregység. A Škoda megújult betűtípussal szedett Fabia feliratot is ígér utóbbi környékén, bár ezt mi nem tudtuk felfedezni - viszont önmagában legalább megmutatta a gyártó a szöveget a fenti képen. A színezett részletekből egyébként a középkonzolra és az ajtópanelekre is jut, utóbbin prémium hatást keltenek a modern formájú, krómozott kilincsek. Ami viszont még az előbbieknél is prémiumabbá teszi az új Fabiát, az egy elsőre talán jelentéktelennek tűnő részlet: a klíma szellőzőnyílásai. Az önálló központi képernyővel már egyébként is kissé az első generációs Audi A1-et idézi, de a krómmal kontúrozott, kerek fúvókák még inkább a drágább testvérmodellre emlékeztetnek. Sőt, még messzebbre megyek, és halkan, de bátran még azt is megjegyzem, hogy egyes Ferrarik szellőzőnyílásai is ehhez hasonlóan kör alakúak... még ha utóbbinál egy klíma cseréjéért valószínűleg egy komplett Fabiát is lehetne venni.