Audiból Aurisba? Ilyen is megesik, és még jól is elsülhet

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa annak ellenére rajong érte, hogy korábban prémiumautókat, Audikat is hajtott.


Nem saját találat, a Toyota felől érkezett a tipp, hogy van egy hazai Auris Hybrid, ami 1,5 év alatt 120 ezer kilométert futott. Ez persze nem egyedien magas. Egy-egy területi képviselő, üzletkötő vagy akár komolyabb üzletember is simán autózik évi 80 ezer kilométert. Ami miatt az Auris mégis különleges, az az, hogy ezt a távot gyakorlatilag csak olaj- és szűrőcserékkel teljesítette.
Hirdetés

Ebbe a konkrét Aurisba egy első generációs benzines Aurisból ült át tulajdonosa, hogy a márkánál maradt, az elsősorban a monori márkaszerviznek köszönhető. Bár az első Auris is rendben volt, nem volt olyan mértékű szerelem, mint amilyen a mostani. Tette a dolgát, de semmi több. Igaz, magasan volt a mérce, hiszen korábban prémiummárkákat használt, zömében Audikat, így aztán nem is annyira meglepő, hogy az első Auris ülését nem kedvelte. A mostani már jobb, meg aztán az Auris, ami a világ első hibrid kombija volt, összességében levette lábáról. A korábbinál sokkalta jobb anyaghasználat mellett főként az üléskényelem kiemelendő, de sok fontos apróság van, amivel az új Auris sokkalta minőségibb hangulatú. Ilyen például az éjszakai vezetés során hasznos kékes beltéri LED hangulatvilágítás, vagy a feláras navigáció, ami dugókerülésével már sokszorosan kitermelte felárát, ahogyan a 2015 decemberi autóba már bekerült Toyota Seafety Sense is sokat ér a sávelhagyásra Figyelmeztetéssel, az Automatikus távfénnyel és a táblafelismerővel.

A legfontosabb persze a hajtáslánc, az 1,8 literes Atkinson ciklusú benzinmotorhoz 82 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotor csatlakozik. Ez a páros nagyobb motort idéző menetdinamikát, ugyanakkor higgadt üzemet ad. Dugóban nem fájó vele araszolni, előzéskor nincs erőhiány. Igazából ez, vagyis a stresszmentes vezethetőség az, ami tulajdonosát is levette, illetve a mai napig is leveszi lábáról. Társul ehhez még, hogy az Auris kombi egy teljes értékű kombi, igencsak nagy, alapesetben 530, ülésdöntéssel 1199 literes csomagtérrel. Első ülései vannak olyannyira kényelmesek, hogy egy több mint 1500 kilométeres út is fájdalom nélkül letudható vele, miközben út közben elég csak egyszer tankolni. Bár az Auris Hybrid üzemanyagtartálya nem túlzottan nagy, mindössze 45 literes, az autópályán, tempós közlekedéskor is 6 liter alatt maradó fogyasztás 800 kilométeres hatótávot ad. Városban elég csak 5, országúton 4 liter körüli fogyasztással számolni, az eddigi legjobb részátlag 3,5 l/100 km, ami ráadásul nem különösebben a fogyasztásra gyúrva, hanem normál használatban adódott.
Jelen Auris karbantartási naplója kettős képet mutat. Egyrészt viszonylag gyakran megfordul értékesítési helyének márkaszervizében, de csakis előre tervezetten. Tulajdonosának hitvallása, hogy az olajcsere, bárki bármit mond, 10 ezer kilométerenként esedékes. Így ő sűríti a Toyota által előírt 15 ezer kilométeres ciklust. Úgy gondolja, hogy neki megér ennyit, hogy menet közben ne adódjon gond autójával, illetve az is, hogy az minél tovább és jól szolgáljon. A taktikai úgy néz ki, működik, hiszen ugyanilyen törődéssel az előző (1,33 literes benzines) Auris is gyári kompresszió-értéket mutatott 300 ezer kilométer után, ezzel pedig természetesen annak ellenére semmi gond sem adódott még, hogy igencsak változatos helyeken, akár több ezer méteres hegyeken is jár. A 10 ezer kilométerenként váltott (gyári) olajon és szűrőkön túl 90 ezernél gyertyákat cseréltek benne, nemrégiben két első parkolószenzor kavicsfelverődés miatt szorult pótlásra (a gyárból színkód alapján fényezve lehetett megkapni), amúgy minden a gyári még. A szélvédőt eddig háromszor kellett javítani kavicsfelverődés miatt, vélhetően majd új is kell majd egyszer, hiszen minden sokat futó autónál jellemző, hogy a levegőben lévő porszemek agyonkarcolják.
Viszont az Auris Hybridben még 120 ezer kilométer után is gyáriak a féktárcsák és a fékbetétek is, életciklusuknak még a felénél sem járnak, vélhetően csak 250 ezer kilométer után kell majd cserélni őket. Az Aurist nem csak vezetni, fenntartani is stresszmentes. Aki viszont használtan venne, az vigyázzon, illetve ragaszkodjon a leinformálható előélethez, a 120 ezer kilométert futott kombiról is megmondhatatlan igazából, hogy 60 vagy 120 ezer kilométer van-e benne. Kopás leginkább csak kormánykerekén látható, de láttunk már elhasználtabb volánt 40 ezer kilométert futott autóban is. Ezt a példányt tulajdonosa még tartja, hogy meddig, az még kérdés, lehetséges, hogy 300 ezer után cseréli, de az is lehet, hogy 500 ezer kilométerig. Egy biztos, tervezett ideig marad, ahogyan a karbantartási költség is abszolút tervezhető. Aki ezt az autót megveszi majd (már többen állnak érte sorba...), az nagyon jól fog járni, a magas futás ellenére is alig használtnak tűnő, megkímélt autót kap majd, a Toyota hibridjeire 10 éves korig futásteljesítménytől függetlenül megköthető hibrid garanciával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

46 thoughts on “Audiból Aurisba? Ilyen is megesik, és még jól is elsülhet

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    [i]„Azért halnak ki a szívó benzinesek, mert már nincs hova fejlődniük…”[/i]
    Olyan oldalról közelítek, amiről ritkán esik szó. Az autó jelenlegi világunkban egy közlekedési eszköz, és nem a virtus tárgya, ahogyan menőmanó írásaiból lejön. Hangszigetelés – kiegyensúlyozottság ide vagy oda, 8000-es fordulat már igen jelentős égészajjal jár! Ezt kár tagadni. Megközelítőleg azonos hengerűrtartalom mellett egy turbós felényi fordulat mellett leadja ugyanazt a teljesítményt, mint a szívó. Ebből következően a turbó benzines sokkal kulturáltabb benyomást kelt, mint a szívómotor.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Azért halnak ki a szívó benzinesek, mert már nincs hova fejlődniük, vagy nagyon költséges mutatvány lenne egy mai erős, nyomatékos autót csinálni ezekkel a motorokkal úgy,hogy ne zabáljanak túl sokat és még persze ott van az a bizonyos emissziós norma is, ami melesleg igenis fontos dolog, hiszen gondolom Te sem szeretnél egyre több füstöt szívni, és gondolom a gyerekeidnek sem ezt kívánod.Éppen elég káros dolog van már a világunkban így is.Azt én sem mondom, hogy a turbós benzineseké a jövő, de jelenleg ezt tartom a legjobb megoldásnak, mellesleg a 4500-as fordulatot nem a dízelekre gondoltam, mert egy mai kis turbós is így viselkedik, ami a vezethetőségét, rugalmasságát illeti.Hiszed,vagy sem, ez így van.
    Abban tökéletesen egyetértek, hogy tényleg sok a balfasz vezető, de az nem én vagyok.Én jól vezetek 🙂 és csak egy segédeszköz van beépítve az autómba, még pedig egy gázpedál kiakasztó, vagy beakasztó mechanizmus, mert így megfelelő hatékonysággal, padló gázon tudok A-ból B-be jutni és még a féket sem koptatom…:-) A váltásokat meg 0,1tized másodperc alatt tudom kivitelezni, hála a gyorsan kapcsolható váltómnak és a patent kuplungomnak…és persze mindíg kesztyűt húzok, mert meg kell adni a módját 🙂

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Szó sem volt sportautóról. Olvasd el még egyszer!
    Nagyon nem vagy képben, ha azt hiszed, hogy a turbó nagy szám és az a szuper motor. A jövő technológiája mi?
    Az erős szívókkal nehéz betartani a mai abnormális környezetvédelmi előírásokat, azért halnak ki szép csendben.
    Az igazi sportmotor mindig is a pörgős szívó volt. Az más kérdés, hogy nehezen veszi fel a versenyt a turbóval azonos cm3-vel, de egy nagy fordulatú sportmotor sokkal komolyabb technikát igényel mint egy turbó.
    Azt minden balfék gyártó elő tud állítani. Nézd csak meg a TSI-t. Melyik cég tud tartós, elnyűhetetlen, igazi pörgős motorokat gyártani? Talán nem kell ecsetelnem.

    A váltásnál ahhoz kell a tudás, hogy megfelelő időben, gyorsan tudjál váltani egy gyorsulás során. Ahhoz is kell tudás, hogy mindig az optimális sebességfokozatban kezdj meg egy előzést, a kanyar előtt és ne közben szintén az optimális fokozatba válts vissza. Emelkedőn ne erőltesd a motort magas, vagy esetleg túl alacsony fokozatban. Ne csúsztasd a kuplungot. Stb. stb. Tovább is van írjak még?
    Ültem egy két töketlen autójában és nem győztem szörnyülködni a látottakon. Nagyon sok a tehetségtelen, fakezű sofőr. Egyszerűen nem érzik, hogy melyik sebességfokozat az optimális.
    Én „kinyomom az autó szemét” mégsem megy tönkre a kuplung és fogyaszt sokat az autó.
    „Fos” dízeleket meg ne keverjük ide 4500-as fordulattal, mert az nem autóba való motor. 🙂

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Pont a héten próbáltam ki az F Pace-t kéziváltóval, azért próbáljatok ki egy két hátsókerekes autót huzalos váltóval, mielőtt okosságokat írkáltok. Az én kedvemet kifejezetten elvette a váltástól, és igazából nem emlékszem olyan hátsókerekes kéziváltósra ami kifejezetten jó lett volna, legfeljebb tűrhető.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    „A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket.”
    Erre még annyit reagálnék, hogy én sem szeretem az automata váltót, mert az az egyik dolog, ami piszkosu rombolni tudja a vezetési élményt,(ebben azért egyetértünk:-)) de igazából el nem tudom képzelni, hogy milyen tudás emlegetsz itt, ami ahhoz kell, hogy 8ezres fordulatnál eggyel feljebb válts.Én is ezt teszem az autómnál, csak éppen 4500-nál teszem, mert nem oszt, nem szoroz, az autó akkor is úgyanúgy megy…

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Most kb. arról folytatunk eszmecserét, hogy Te meg akarod magyarázni, hogy egy légcsavaros repülő jobb, mint egy sugárhajtású, és találtál egy 15éves vagy hány éves olyan konstrukciót, ami képes egy sugárhajtású menetteljesítményére.Tök viccesnek tartom 🙂
    Ha sportautót szeretnék venni, valószínűleg nem egy Toyotát vennék… mert ma egy 2.0 benzin turbó is lassan már , inkább egy utcai sportos menettulajdonságokkal rendelkező autó, mint sportautó.Számomra egy csak üveghangnál meginduló őskövület már nem tartozik álmaim autóihoz.Sőt, egyenesen megmosolyogtató, amikor mondjuk úgy előz meg a közúton egy autó, hogy már nekem fáj, amit kap az a motor, és már én is tartós halláskárosodást szenvedek, nemhogy aki abban ül…Csak azt tudom mondani, vegyél jó sokat ebből a fajtából és élvezd a 8300-as fordulatodat!
    Ja és a 174 ps-re a 6800-as fordulaton elért kb. lóerőre utaltam, bocsi ha nem fogalamztam világosan:-)

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Valóban nem való mindenkinek egy igazi sportmotoros autó. Az csak azoknak jó, akik élvezik a vezetést és a száguldást. Alig várom, hogy 8300-ig leforgathassam a motort. Ez nem hullik szét mint a TSI. 🙂
    Az RS egész más. Szinte átlagos autó a közel átlagos sofőröknek, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
    A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket.
    Turbó motor automata váltóval. A mazsoláknak az a kánaán. Csak a gázt kell nyomni, ahhoz nem kell ész, sem tudás. 🙂

    Mellesleg jegyzem meg, hogy a teszt oldalt kb. 4 éve ismerem és a Corolla nem 174 lóerős.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Ismerem a a zeperfs oldalt, hiszen néhány héttel ezelőtt pont én ajánlottam valamelyik véleményemben és valószínűleg Te is innen ismered, és ismerem a kockás zászló jelentését is már kb 3éve…
    Jó összehasonlítás ez, csak egy dologtól ráz ki a hideg, még pedig attól, hogy 6800, meg 7800-as fordulaton kell szénné égetned a Toyotád motorját, hogy kijöjjön belőle az 180Nm nyomaték(1.2 TSI-nek 175Nm 1500-as fordulatnál) meg a 174 lóerő.Belegondolni is rossz, sőt egyenesen hátborzongató…Alacsony fordulaton, mondjuk 2000-2500-ason a 2-0 turbós negyed gázon is keresztbe-kasul megeszi a rogyadékodat…:-)

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Remélhetőleg tudod értelmezni a leírtakat, aztán röhögj kínodban.

    Az igazi ellenfele gyártási időt figyelembe véve a legelső RS.
    [url]http://www.zeperfs.com/en/duel367-359.htm[/url]

    mellékelem amiről szó volt:
    [url]http://www.zeperfs.com/en/duel1357-367.htm[/url]

    Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogyha a kockás zászlóra rákattintasz, akkor ott látszanak a tól-ig mérések.
    A Corollával sajnos nem egyszerű kilőni, így a gyorsulás 0-ról nem mindig sikerül optimálisan, de ha eltalálod, akkor elképesztően jó időt lehet vele elérni. Jobbat mint a 2,0-es RS-sel.
    A 200-ig adatot meg elcseszték, mert nem az átlagot, hanem a legrosszabb időt írták be. 220-ig viszont jobb mint a 2,0-es RS.
    Kíváncsi vagyok az okoskodásodra, csak hogy stílusosak legyünk, de sejtem, hogy elcsendesedsz, ez szokott lenni. 😀

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Te meg botrányos vagy! Az egész állításod olyan, mintha azt akarnád zseniális elmémnek megmagyarázni, hogy a moha kék,mert az ízeltlábuakhoz tartozik, amik köztütottan planktonokkal táplálkoznak…

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    A kormány meg olyan tükörre van kopva mint egy 40 éves trabiban. Ennyi kilométer után? Az én 3 éves BMW-m 200 ezret futott de tizedennyire sincs elkopva. Egy diesel BMW simán hozza a 3,5-ös átlag fogyasztási értéket 90-nél országúton, viszont autópályán bőven 6 alatt, olyan 4,8-5 között megáll 130-nál . Úgyhogy az sem kunszt. Amelyik autóban ennyi évesen, ilyen futással az olajon és szűrőn keresztül mást is cserélni kell, azt meg dobhatják is a szemétdombra.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Te mekkora egy érthetelen vagy, már ne is haragudj! Tudnék most azonnal egy mérési adatokról szóló linket dobni neked, de szerintem semmi értelme nem lenne, mert az elavúlt godolgodásoddal úgyis megmagyaráznád azt is.Itt fejeztem be a témát.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Én odaadnám a miénket egy újért, számos dolgot javítottak rajta. Igaz (1.33 Aquatis) a motorját nem annyira szeretem, nem is annyira gyenge, mert kihúzatva megy, de nagyon nyomatékszegény, illetve 5.és 6. fokozat aránya nem tetszik, 80-120 között, nem megy valami jól, a feleségem viszont (ő használja) imádja. Visszatérve az új Aurishoz, például már rendesen le lehet állítani mélyre az ülést,ami kényelmesebb is, a könyöktámasz már nemcsak dísznek van, jobbak az anyagok, igaz szűkösebb is… összeségében érezni rajta a fejlődést.
    A rugózás szerintem elég jó, kellően lágy, főleg a Mazdámhoz képest és jól is fekszik az úton.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Tesóm vett egy ilyen Auris kombit, csak 1.2 T-t. Semmi baj nincs a minőségével. A feleségemnek egy előző generációs Aurist vettünk, annak sincs. Egyébként a Ceed Sw volt a másik befutó, jó kis autó az is, de a Toyota az összehasonlításban a jobb minőségével nyert.
    Azért egy G Astrához hasonlítani erős túlzás, még a Vitara műanyagjait sem hasonlítanám hozzá, pedig az hatalmas csalódás volt nekem ebben a tekintetben…

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Anyagválasztás, és foma tekintetében sajnos az uj Auris a 70 -es évek Ladájához hasonlit ! Nem véletlenül nem cserélem le a 2010 es ráncfellvarrt Aurisom újra ! Soha nem is cserélném le, de a rugózása miatt igen csak gondolkodom rajta !!!!!!

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Mi ez a videó?
    Ez az igazi badarság. Mit akarsz ezzel bizonyítani?
    Konkrét mérés? Teszt? Ezzel bizonyítsd ha valamit állítasz!
    Én már elég sokszor megtettem, hiszen a sok dilettánsnak fogalma sincs a dolgokról.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    0-160-ig meg 5,5 másodpercet ver a sima szívóra, 80-120km/h -g (mindkettő üveghangig pörgetve) is 1 secundum, 80-120-ig mindkettő 4.sebességfokozatban 3,5 másodperc, 80-120-ig 5. sebességfokozatban több mint 5 másodperc előny a turbós javára…és eközben szerintem az átlag fogyasztása is vagy 1literrel kevesebb a turbósnak…

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    [i]„1,8-as szívó esetleg lenyomja vagy egyértelműen tartja a lépést a 2,0-es turbóval”.[/i]
    A mai közlekedési viszonyok között ez inkább már csak annak a kérdése, ki mit vállal be. (bünti – balesetveszély)

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Azt hiszem ezt a vitát elég jól eldönti az a tény, hogy az új Civic sportmotorja már egy kisturbós (1.5 turbo) és a szívómocik parádészámában (0-100) másfél másodpercet ver a 140LE 1.8-as szívómotorra.

    Sőt szentségtörés, a Type-R is Turbo,

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Pofonnak én azt nevezném amikor az 1,8-as szívó esetleg lenyomja vagy egyértelműen tartja a lépést a 2,0-es turbóval. A tartósságról megbízhatóságról meg ne is beszéljünk, mert a TSI-vel az Octi a röhej kategóriája. 🙂

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Én csak a legsportosabb modelljeiket ismerem, mert Corollából az van, Octaviából meg vezettem.
    Igaz nem annyira határon mint a sajátomat, de a Corolla a szememben sokkal jobb autó, nem hiába döntöttem mellette. 🙂

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Nem hiszem, hogy az európai ember a kákán is a csomót keresné.Csupán megszokott egy szintet, és ha valami sarabb, akkor feltűnik neki.Attól, hogy reklamál mert a gulyáslevesből hiányzik a krumpli, azért nem kell elitélni…
    Azzal egyetértek, hogy a Toyota főleg az amerikai piacra gyárt, de ott nem is ennyire nagy szám, egy tök átlag fapad autónak számít…

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Munkára rendszeresen használok egy Corollát is.Az igaz, hogy nincs sok baj vele, mint ahogy az Octaviával sem, de igazából nagyon primitív egy jószág.Nem tudnék neked egy olyan pozitív tulajdonságot sem kiemelni, amiért megérné lecserélni egy ilyenre a Skodát.A Toyota utastere nekem öregapós, semmi modernség nincs benne.A fékje nem jobb,a kuplungja nem jobb,a futóműve ugyan puhább, de nagyobb sebességnél az Octavia sokkal jobban feksz az utat.A váltóját pedig össze sem lehet hasonlítani egy VAG-csoportoséval(legalábbis érzetre semmiképp)…

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Szerintem meg ahhoz hogy tudd, hogy ez „nagyszerű autó”, először is nem árt becsukni a szemed és óvatosan nyúlkálni a műszerfalhoz. Legjobb ha csak megmaradsz a tudatnál, „ez egy Toyota” 🙂 és nem hagyod hogy a valóság megzavarjon.

    Amúgy toyotás léptékkel egy meglehetősen jól sikerült autó, a hibrid miatt meg tényleg szinte páratlan.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Te már többször bizonyítottad, hogy annyi eszed sincs, mint egy marék lepkének. Persze, mert egy Cee’d-et célirányosan ide fejlesztettek, csak itt forgalmazzák, az európai s*gg kinyalása volt a cél a tervezésekor. Az Auris viszont világautó(persze Európána kívül főleg a Corolla egyik variánsaként fut), így abszolút nem volt cél, hogy a szőrszálhasogató, a végletekig sznob és a kákán is csomót kereső európai embernek megfeleljen a beltere. A Toyotának az Auris esetében egy olyan mezsgyén lavírozva kellett megalkotni a belsőt, hogy lehetőleg minden kontinens ízlésvilágának megfeleljen, a Cee’d-nek erre nem volt szüksége. Megint hoztad a formádat, öreg:)

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Ennyi km. valóban nagyon sok, gondolom az lehet mögötte, hogy a lakóhely és a munkahely messze van egymástól. Nekem is van olyan ismerősöm, aki Balatonfüredről jár Pestre dolgozni, de olyan is, aki régebben néhány évig Sopronból járt Pestre napi rendszerességgel. Győrből Pestre pedig egész sokan járnak. Ilyen távolságokkal gyűlik a km.
    Biztos jó ez az Auris, de sokakkal egyetértve nekem sem tetszik. Sem a külsőt, sem a belsőt nem sikerült eltalálni. Nemrég ültem egy ilyen Aurisban utasként, valahogy nem tetszett. A fogyasztásra sem szoktam ennyire ráizgulni. Nyilván ennyi km-t csak céges kocsival megy valaki, ott meg nem olyan eget rengető a fogyasztás normális határokon belül.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    [i]Igaz, magasan volt a mérce, hiszen korábban prémiummárkákat használt, zömében Audikat… A korábbinál sokkalta jobb anyaghasználat mellett főként az üléskényelem kiemelendő, de sok fontos apróság van, amivel az új Auris sokkalta minőségibb hangulatú.[/i]

    Már nem azért, de a tulaj milyen Audit hajott? 80-as fapad? 10 éves 3-as fapad? Nem rég nézelődtem végig a Toyota szalonban az Aurist is a szervizre várva (gyári hibás féktárcsát sikerült felrakni, nesze neked Toyota „minőség”) és kiábrándító minden szinten a beltér. Az anyagok kb. G Astra szinten vannak. Egyszerűen igénytelen, az ülés fapados, süt róla élőben nézve a spórolás, stb. Lehet, hogy tartós, de egyszerűen igénytelen az árához képest. Lehet hogy tartós, de már egy Kia és fényévekre van beltérben.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Hát valahogy borzalmasan,förtelmesen gagyin kinéző fizimiskája van ennek a szerencsétlennek. Szó szerint egy nagy szerencsétlenségre hasonlít ez a szerencsétlenség.Szinte kínos ránézni.

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Figyelj!Ha másfél éven kersztül minden nap, minden hétvégén, húsvétkor és karácsonykor is rendíthetetlanül lement Pestről Siófokra és vissza, akkor már nagyjából meg is van.Nem is olyan sok az.Lehet, hogy ímádja a Balatont 🙂

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Hova a francba lehet menni másfél év alatt 120k km-t? Ennyit úton lenni.. és akkor még ott is kell lenni ha már odaértél valahova. Vagy mindenhol utálják és csak benéz majd megy tovább. mindenhonnan 😀

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Hátul egy leheletnyivel nagyobb a lábtér, mint egy Focus kombiban, viszont ennek a beltere mér a Focusnál is sivárabb. Utólag persze ezerszerinkább Aurist kellett volna vennem, a sima 1.6 132LE motorral 5.2 volt Active Trend Plus felszereltségben 🙂

  • 2017.10.27. at 17:07
    Permalink

    Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Toyota-hibridek korunk igáslovai. Az úriember az Audit már vélhetően abszolút nem sírja vissza, sőt, egyszer talán a Lexus-minőséget is megízleli majd:)

Vélemény, hozzászólás?