Audi: Viszlát, Multitronic!

Hétfokozatú S tronic váltja a fokozatmentes CVT-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Meg vannak számlálva a napjai a Multitronic váltónak. Ami nyugdíjazza, az az S Tronic, s ahol az automata váltós varia megy, az az Audi.


A legjobb, a leghatékonyabb erőátviteli megoldás, ha nincs váltó - tudhatjuk ezt jól ugye ebből a cikkből, szakembertől. De messze még az az idő, hogy a közlekedési eszközök zöme váltó - és akármilyen modern belsőégésű motor - nélküli legyen, s addig borítékolható az automaták folyamatos térnyerése, ezen belül meg a dupla kuplungos, pontosabban kettős tengelykapcsolós szerkezetek mind szélesebb körű bevetése. Mert hiába remek és igen hatékony is egy CVT, azaz folyamatosan változó áttételű fokozatmentes szerkezet, ha a kettős tengelykapcsolós még hatékonyabb (mellesleg gyorsabb is), s ezzel csökken a szent károsanyag-kibocsátás.
Hirdetés

Az Audi persze azért is nyugdíjazza a Multitronic nevű CVT-jét, mert a paletta szűkítésével logisztikailag olcsóbban jön ki, ha az eddig multitronicos modelljeibe dupla kuplungos S tronicot (DSG-t) csavaroz. Jelesül 7 fokozatút. És ahogy a gyár képviseletében Ralph Riegger elmondta-beismerte, bizony megbízhatósági problémák is akadtak a Multritronickal. És nem fejlesztik, nem költenek rá, s a következő generációs A4, A5, A6 és A7 (fronthajtású) modellekben már nem is lesz elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?