Audi TT quattro Sport koncepció 420 lóerővel

Genf 2014: Audi TT quattro Sport kifejezetten versenypályára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Genfi Autószalonon debütált harmadik generációs TT versenypályára szánt csúcsverziója, a TT quattro Sport csak koncepció; 420 lóerős, és 3,7 másodperces százas sprintet tud.

Az Audi TT harmadik generációja már teljesen kész, idén a szalonokba kerülő modellként mutatkozott be a Genfi Autószalonon. Csúcsmodellje, a kifejezetten versenypályára szánt TT quattro Sport azonban egyelőre csak koncepciókén látható. Utóbbi alapját természetesen az MQB padlólemezes, elöl acél, középen alumínium térvázas, könnyűfém ajtós, gépháztetős és csomagtérfedeles karosszériájú harmadik generáció adja. Az utcai TT-hez mérten vadabb spoilerezés és első-hátsó lökhárító került rá, fényszórója LED-mátrix, motorja pedig a már jól ismert EA888-as 2,0 literes TFSI. Kettős, szívócső és közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, kettős vezérműtengely-állítással és akár 1,8 bar nyomású turbóval. A váltó S tronic, azaz dupla kuplungos automata, a tengelyek között elektronikus szabályzású, hidraulikus elven működő lamellás tengelykapcsoló osztja a nyomatékot. A zömében alumíniumból épülő, elöl MacPherson, hátul négykaros független futómű a többi TT-hez mérten 30 mm-rel ültetett, a felnik központi anyás 20 colos könnyűfémek.
Hirdetés

Diffúzor, hatalmas és a szériamodellekétől eltérően nem tempó alapján nyíló, hanem fix hátsó szárny ugyanúgy van a karosszérián, ahogyan az utastérből sem maradhatott el a valódi versenyülés, illetve a csomagtartóból a speciális foglalatba tett bukósisak. Van persze temérdek olyan dolog, ami a TT quattro Sportból hiányzik az utcai verziókhoz képest. Az ajtókárpitokról például hiányzik a kartámasz, hiszen mi értelme lenne annak egy pályaautóban. Az ajtók fogantyúja mindössze egy-egy vastag alcantaracsík. A berendezés illik az ígért menetdinamikához: a TT quattro Sport 3,7 másodperc alatt 100 km/órára érhet, s ezzel valószínűleg a vadabbul kinéző, szerényebb teljesítményű, de azonosan 450 Nm nyomatékú Mercedes-Benz CLA 45 AMG Racing Series pályagépet is lepipálja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?