Audi S3 végsebesség-teszt, ami a leállósávon ért véget

Derekasan küzdött a turbómotor, amíg bírta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A végsebesség elérése komolyan igénybe veszi a technikát, a több mint húsz éves sportmodell nem volt felkészülve erre a mutatványra.

A holland AutoTopNL csatornája számos végsebesség-teszt videóval szórakoztatja a nézőit, leginkább a sportosabb modellek tudását tesztelik a korlátozás nélküli német autópályán. Maximális teljesítményen üzemeltetni egy járművet mindig rejt magában némi kockázatot, főleg ha egy régi, ki tudja hány szakszerűtlen javításon átesett sportmodellről van szó.
Hirdetés
Az Audi már az első A3-ból elkészítette az S3-at, az 1.8-as turbómotor számos modellben megjelent, többek között a TT, a Seat Leon az Volkswagen Golf és a Skoda Octavia izmos változata is ezt a blokkot kapta. A négy évig futó típus 209 és 244 lóerős kivitelben készült, az erősebb verzió 6,6 másodperc alatt ugrott százra, a végsebesség 243 km/h.
Hirdetés
A kompakt Audi a pályán sem vallott szégyent, a turbós blokk erőlködés nélkül repítette 200 fölé a könnyű karosszériát. A gyári által megadott végsebességet hozta a húsz év feletti S3, a mókának egy eldurranó cső vetett véget. A kötélvégre került Audit a legközelebbi pihenőben némi ragasztószalag segítségével sikerült meggyógyítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?