Audi S1 quattro: 231 lóerő a legkisebb négykarikásban
Hivatalos képeken és videón az Audi S1 quattro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Régóta vártuk, végre megérkezett. Ahogy sejteni lehetett, erősebb a Polo GTI-nél, ezzel az S1 quattro lett a legmorcosabb kisautó a VW-konszern kínálatában.
Gyári videón és képeken a várva várt S1-es, és nem igazolódott be a sejtés, összkerékmeghajtású lett. A neve egy kicsit megtévesztő lehet, ha valaki otthon van a nyolcvanas évek legendás B csoportos raliautói között. Volt a legendás quattro korabeli WRC változatának az A1 és A2 mellett egy Audi Sport quattro S1 E2 nevű evolúciós változata is, ami az 1986-os szezonban 500 lóerő feletti teljesítménnyel indult olyan pilótákkal, mint Hannu Mikkola és Walter Röhrl, de ez már történelem.
Maradjunk a jelenben. A képeken látható kis S1 quattro azon túl, hogy a kínálat legerősebb darabja, előrevetíti a sima A1-es hamarosan érkező ráncfelvarrását is; ezek a lámpák várhatóak a kisautó többi változatán is. A hivatalos bemutató csak a Genfi Autószalonon lesz, de már most tudni minden teljesítményadatot az S1-ről. Motorja a más sportos modellekből már ismert, bevált 2,0 literes TFSI, ami itt 231 lóerőt fog teljesíteni 370 Nm nyomatékkal. Sportback ötajtósként a súlytöbblet miatt 5,9, három ajtóval 5,8 másodperc alatt éri el a százas tempót. Végsebessége 250-re korlátozott, pedig biztosan menne többet ez a motor a kis kasztnival. Lassításáról elöl 310 milliméter átmérőjű tárcsák gondoskodnak, a jó megjelenést meg a piros, S1 logós féknyergek garantálják. Az autó a szalonokba legkorábban az év második felében kerül, ára Németországban 30 ezer euró körüli, azaz mintegy 9,3 millió forint.
Sőt, egy Q7 még jobb. Hogy írhatsz ilyen baromságot? Ka a fenét érdekel, hogy mi jobb? Ez nem használt autó összehasonlító teszt ember!
10 M Ft-ért azért egy kicsit sok és ráadásul kicsi is! Ennél jobb egy 2 éves CC 2.0 CR TDI 170 lóval!