A hagyományokhoz híven kombi karosszériával jön az RS6 (650 LE), a lóerők tekintetében éppen hogy lemaradt a dobogó legfelső fokáról (Forrás: motor1.com)
Nem hanyagolják el a legsportosabb Audikat sem Ingolstadtban, alig néhány modell marad már csak a palettán, amire nem kerül fel a legerősebb Audik védjegyévé váló RS felirat. A sportos modellcsalád még az idén 6 új taggal bővül, kezdésnek az Frankfurti Autószalonon leplezik le az RS6 Avant és az RS7 Sportback típust. A két csúcsmodell műszakilag ugyanolyan felépítéssel jön, a hírek szerint mindkét típus orrába ikerturbós 4 literes V8-as kerül 650 lóerővel, 8 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással.
A RS7 Sportback az RS6 műszaki rokona, ha kombi helyett jobban tetszik a ferdehátú kialakítás, akkor az RS6 helyett az RS7 ajánlható (Forrás: motor1.com)
Az új RS-ek sora a
Q3-mal folytatódik, méghozzá kétféle karosszériából is választhatnak az izmos SUV-ra vágyók, ugyanis a Q3 mellett a Q3 Sportbackből is lesz RS kivitel, a megvadított SUV párost is a Frankfurti Autószalonon mutatják be. Várakozások szerint a Q3 legerősebb verziójában visszatér az öthengeres motor, a teljesítmény valahol 400 lóerő körül alakulhat, ezzel pedig négy másodperc alatt képes lesz elérni a százat. Az Audi ügyvezető igazgatója hozzátette, hogy a jövőben a SUV modellek RS változatában nagyobb szerepet kap az elektromos hajtás, mivel ezekbe a modellekbe a méretesebb karosszéria és az eleve nagyobb súly miatt könnyebb integrálni a hibrid rendszert.
Négyszáz körüli lóerővel érkezhet az RS Q3, választható belőle döntöttebb hátú RS Q3 Sportback is, visszatérhet a soros öthengeres motor (Forrás: motor1.com)
Az újdonságok sorát az Audi RS4 folytatja, ám ez esetben nem egy teljesen új modellről van szó, csupán a
ráncfelvarrást kapja meg a csúcsmodell. Itt nem is várható változás a motor terén, vélhetően továbbra is a 2,9 literes 450 lovas V6-ossal készül tovább a Mercedes-AMG C 63 konkurense. Nagy durranás lesz viszont az RS Q8 megjelenése, az Audi Q7-hez hasonló méretű SUV a pletykák szerint hibrid hajtással jön, persze itt nem a takarékosság lesz a fő szempont, hanem a teljesítmény. A Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid hajtásláncával érkezhet az RS Q8, ami így a valaha volt legerősebb szériagyártású Audi lenne a 670 lóerős rendszerteljesítménnyel. A testes SUV-t négyliteres V8-as biturbó motor repítheti, ezt kiegészítve egy 136 lóerős villanymotorral, a 670 lóerős teljesítmény mellett 850 Nm állhat a vezető rendelkezésére.
A valaha volt legerősebb szériagyártású Audi lehet az RS Q8, 670 lovas hibridként várható (Forrás: motor1.com)