Audi A6 Sportback e-tron: jó hibrid Frankfurtra
Frankfurtban mutatja be az A6 e-tront az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elektromosságra utaló kitétel maradt, pedig az egyelőre jegelt A2 és R8 villanyautókkal szemben az őszi tanulmány hibridhajtással és várhatóan új karosszéria-változattal érkezik.
Úgy hírlik, hogy a legutóbbi, leállításokról szóló intézkedések ellenére újabb e-tron modellt mutat be Frankfurtban az Audi. Igaz, hogy ezúttal nem elektromos hajtású, hanem hibrid hajtáslánccal felvértezett modellváltozatról van szó, de nem is ez a legérdekesebb a várhatóan Audi A6 Sportback e-tron tanulmánnyal kapcsolatban. Tekintve, hogy láttunk már hibridhajtású A6-ost, ráadásul hosszított karosszériával tavaly Pekingben, az újdonság különlegességet a névben található Sportback kifejezés adja, ami arra utalhat, hogy újabb karosszéria-változat készülhet a népszerű ingolstadti limuzin négyajtós, hosszú tengelytávú és kombi változatai mellé kiegészítésképp.
Az Autobild információ szerint a tanulmányba az Audi S3-asban 300 lóerős teljesítménnyel dolgozó kétliteres turbómotor, valamint egy nagyjából 100 lóerő pluszt biztosító villanymotor kerülne, ami hajtás tekintetében is előrelépést jelent a Kínában bemutatott 211+95 lóerő teljesítményű A6 L e-tronhoz képest. Az autó hatótávja teljesen elektromos üzemben 75 és 100 kilométer között alakul, míg a benzinmotor villannyal megtámogatott vegyes fogyasztása akár 2,5 l/100 km is lehetne optimális körülmények között. Ugyanakkor szükség esetén sietősre is veheti a figurát, hiszen 400 lóerős összteljesítményének köszönhetően 0-100 km/h-s gyorsulása simán 5 másodperc alatt marad, s végsebességének is csak az elektronika szab határt 250 km/h-nál.