Átverés a kínai szuperbusz?

Kitálalt a kínai állami média: csak lehúzás volt a szuperbusz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csupán a befektetők lehúzására építették meg a kínai csodabuszt, aminek ráadásul életképessége is komolyan megkérdőjeleződött.


Az internet felrobbant az "új" kínai szuperbusz ötlete láttán. A forgalom felett elsuhanó busz ötlete azonban nem volt újdonság, ráadásul a kínai média több hiányosságra is rávilágított. Az első és talán legfontosabb, hogy az első közúti tesztüzemről készült felvételek nem aktív autópályán készültek, hanem a TEB gyárában. Sőt, a kínai állami média szerint Qinhuangdao város vezetősége - ahol a teszt is volt - nem is tudott az egészről. A TEB később elmondta, hogy ez csak egy belső teszt volt a forgatás erejéig, egy mindössze 300 méteres sínen. A busz tehát nem is busz, hanem inkább villamos, annak ellenére, hogy bizonyos képeken az látszik, hogy gumin futott az alagútbusz.
Hirdetés
Itt jön a következő pont, az életképesség. A busz alagútja mindössze 2,1 méter magas, ami alatt egy Range Rovernél magasabb autó már nem fér át. Pedig elég sok ilyen fut a közutakon. Ráadásul állítólag komolyabban kanyarodni képtelen a kínai busz és az sem megoldott, hogyan tudnák keresztezni a busz vonalát az ott közlekedők. De akkor minek ez a felhajtás? Pénzlenyúlásért, mi másért? A kínai állami média szerint egyszerűen a befektetők pénzére hajtottak a szuperbusz elkészítésével, ami valószínűleg sosem fog valódi bevetésre kerülni. Úgy tűnik, ez is csak egy ötlet marad, a rengeteg tömegközlekedést reformálni kívánó projekt között. Ha össze is jönne, rengeteg dolgot kéne átalakítani hozzá, amihez valószínűleg nem sok hazai állami támogatást kap a TEB ezek után.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?