Az amerikai Emergency Safety Solutions a ma már jellemzően LED-es vészvillogók felvillanásait sűrítené
Csaknem 70 éve létezik már vészvillogó, ami az ezerkettes Ladákban és a Trabantokban például még nem is volt kapcsolható, legfeljebb az irányjelző ide-oda váltogatásával jelezhettük benne, ha valami baj volt. Manapság azonban ösztönösen, szerintem egyébként túlzott mértékben is nyúlunk, illetve nyúlnak sokan a vészvillogóhoz, én legalábbis gyűlölöm, hogy autópályán sokan az első közepes lassulásra is kapcsolják már. Az amerikai Emergency Safety Solutions azonban
a leállósávban megállni kényszerülők biztonságáért alkotta meg az 5 Hz-es, azaz másodpercenként akár ötször villanó vészvillogót, aminek kétségtelen előnye, hogy nagyobb sebességnél is szembetűnő lehet.
Városban is jól jöhet az irányjelzőtől megkülönböztetetten dolgozó vészvillogó
További - szerintem nagyon fontos - előny, hogy az 5 Hz-es, azaz az irányjelzésnél sűrűbb vészvillogó végre megkülönböztethető lenne az irányjelzéstől, városban ugyanis rendkívül zavaró tud lenni, ha az autónak csak a sarkát látva nem tudjuk, vajon éppen kikanyarodni, elindulni szeretne, vagy vészvillogóval áll. Az Egyesült Államokban az NHTSA, azaz az autópályák nemzeti biztonsági szerve is felfigyelt már az újításra, így ott állítólag akár már ez évben engedélyezett lehet az újítás, amit a relés megszakítóval vezérelt izzók helyett ma már jellemzően elektronikus vezérlésű LED-ekkel dolgozó világítótestek alighanem egy egyszerű szoftverfrissítéssel meg tudnak oldani. A rendszer működését egy Tesla Model 3-mal prezentálták, alább látható a meggyőző videó.