Az A8 arca változott a legnagyobbat
Néhány nappal a kínai Horch bemutatása után a valóban friss Audi A8 is megérkezett. Várható volt egy ráncfelvarrás az életében, hiszen már 2017 óta a piacon van, eközben legnagyobb ellenfelei már mind fiatalodtak. A BMW 7-es 2019-ben frissült, a Mercedes S-osztály pedig tavaly váltott generációt (idén
már teszteltük is). Ha már a generáció szóba jött, az A8 épp a negyediknél tart, a frissítésnél pedig az autó orrára és az új színekre koncentráltak, illetve a lemezek alatti tartalomra.
Hátul kevésbé látványos a változás
Természetesen az új hűtőmaszk a legfeltűnőbb, ami a hosszított, illetve az S8 modelleken más és más. Az egyiken több a krómosan csillogó részlet, a sportosabb változat viszont fekete betéteket kapott. A szögletesebbre rajzolt első fényszórókban Matrix LED-fényszórók dolgoznak, de nem maradt el a lökhárító módosítása sem.
Hátul már nem annyira látványos a változás, viszont alapáron OLED hátsó lámpák járnak az A8-hoz, amelyek különböző formájú diódákkal világíthatnak. Emellett új matt és metál fényezésekkel gazdagodott az autó színpalettája, valamint új felnik is érkeztek hozzá a 18 és 21 col közötti méretkategóriában.
Szögletesebbé váltak az első fényszórók, több a csillogó krómfelület az autó orrán
Az S8 inkább a fekete betétekkel különbözteti meg magát
Bent a digitalizáció áll mindenek felett. A vezető 10,1 colos digitális műszeregységnek örülhet, valamint opcionálisan HUD kijelzőnek is, míg az Audi legújabb fejlesztésű infotainment rendszere 8,6 colos érintőképernyőről vezérelhető. A hátul utazók is kapnak két monitort 10,1 colos méretben, illetve a vájtfülűek a B&O 1920 wattos hangrendszerét is értékelni fogják. Mivel az A8, de főleg az A8 L sofőrös limuzinként is használatos, hátul is mindent belepakoltak, ami a kényelemhez szükséges. Többek között relaxációs ülést, 18 pneumatikus párnával működő masszázsfunkcóval, lábtartót, bár rekeszt, az ülések közé, alapból pedig Valetta bőrkárpit jár, ami extraként Valcona bőrre cserélhető.
Sofőrös limuzinként a hátsó ülőhelyeknél is fontos a friss technika alkalmazása
A friss A8 európai forgalmazása decemberben kezdődik, Németországban az A8 50 TDI alapára 35,9 millió forintnak megfelelő euró, míg az S8 ára 52,2 millió forintnyi euró.
Kínában néhány nappal korábban mutatták meg a Horch modellt