Mutatott már elektromos izomautót a Dodge, de piacra még nem dobták
Akármilyen gyorsulást produkálnak, és akármennyire környezetbarátak a villanyautók, az igazi autórajongók még sokáig fogják visszasírni a nyolc-, tíz- vagy tizenkéthengeres motorok hangját. Évtizedeken át a sport- és izomautók egyik legmeghatározóbb ismertetőjegye volt ez, amire rengeteg márka építette imázsát, így kissé nehéz is megszoktatni a vásárlókkal, hogy több tízmillió forintért néma autót kapnak. Ugyanakkor van azért olyan gyártó, aki foglalkozik vele, hogyan is lehetne a villanyautóknak is vérpezsdítő hangzást adni.
Kipufogó nélkül is meg lehet szokni a hátsó látványát, de azért nem lenne baj, ha lenne ott két cső, amin hang is jön ki
Ez nyilvánvalóan csak valamiféle hanggenerátorral működhetne, de ezekből is van többféle. Egy városi kisautónál még poénos is lehet, ha egyszerűen az autó hangszórókon keresztül játssza le egy belsőégésű motor hangját, de vérbeli sportkocsiknál ez kiábrándító önbecsapás lenne. Valljuk be azért, hogy a benzines autók is kaptak már erősítőket és egyéb rásegítéseket, hogy az eredetitől kicsit hangosabban, öblösebben szóljon a kipufogó, vagy legalábbis úgy hallatszódjon odabent. A különbség az, hogy egy meglévő hang kerül felerősítésre, nem pedig egy teljesen mű, a semmiből generált hangot játszanak le. A Lamborghini is úgy tervezi, hogy ha villanyautóinak lesz hangja, az a hajtáslánc - nagyon halk - hangzását fogja alapul venni, az lesz felerősítve és esetleg módosítva.
Ha megvalósítja a Dodge az anyavállalat új szabadalmát, az valószínűleg az új, elektromos Chargeren lesz először
Hasonlóan gondolkodik a Stellantis, de ők még egy lépéssel tovább mennek. Azon kívül, hogy a villanyhajtás alkatrészeinek hangját erősítenék fel, ők még a belsőégésű motorok rezgését is újraalkotnák egy új szabadalmuk szerint, amit a
MoparInsiders szúrt ki. Egy (vagy több) rezgőmotor a karosszéria elemeit, vagy magát az alvázat rezegtetné egy benzinmotorhoz hasonlóan, amit a sofőr az ülésekben, a kormánykeréken vagy a gyártó által az utastérben megcélzott ponton érezne. A villanymotor hangja pedig nem csak belső és külső hangszórókon szólna, hanem akár kipufogókon keresztül is, melyek egyetlen funkciója így már csak a hang kivezetése lenne. Az autó több pontján elhelyezett érzékelő mind a rezgést, mind a hangzást aszerint alakítaná, hogy az autó gyorsít, lassít, vagy hogy milyen sebességgel halad. Mindez ráadásul nem csak a bent ülőknek jelentene nagyobb élményt, az autó környezetében lévők is nagyobb biztonságban lennének, ha hallják a jármű közeledését.