Átlépte az 1 milliós álomhatárt az eladott hibrid Hondák száma

1 milliónál több hibridet adott el a Honda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

13 év kellett a jelentős mérföldkő eléréséhez, 1999-ben az első generációs Insight nyitotta meg a Honda hibridek sorát.


A Toyota idén májusban már a 4 milliomodik hibridautó eladását ünnepelte, így továbbra is egyértelmű vezető szerepük a kategóriában, de a piacra utánuk 2 évvel belépő, és az egymilliós darabszámot most szeptember végén elérő Hondának sincs oka szégyenkezésre. A Toyota 1997-ben jelentkezett először hibridhajtású busszal hazájában, őket 2 évvel követte a Honda Insight első generációja 1999 novemberében. A mostanra körülbelül 50 országban 8 különféle hibrid modellt kínáló Honda az egymilliós határ átlépéséről szóló sajtóközleményben nem mulasztja el megjegyezni, hogy a japán ciklus szerint mért 2,9 l/100 km-es átlagfogyasztásával az első Insight korának legtakarékosabb autója volt.
Hirdetés
A Honda idén kezdett először Japánon kívül hibrid autókat gyártani: májusban indították be az Acura ILX összeszerelését az Egyesült Államokban, július óta pedig Thaiföldön is készülnek Jazz Hybridek, melynek gyártásába egyik malajziai gyártósorukat is bevonják még ez év vége előtt. A közeli jövőben folytatják az egy benzin- és egy villanymotorból álló IMA hibridrendszer fejlesztését, mellyel céljuk, hogy előállítsák a legalacsonyabb fogyasztású hibridautót, de ez csak egy szelete fejlesztéseiknek. Középkategóriás modelleikbe már két villanymotort foglalkoztató rendszer kerül, és egy nagyteljesítményű, három e-motoros hajtáslánc is alakulóban van Sport Hybrid SH-AWD néven, melyet az Acura RLX/Honda Legend párosba, valamint a fejlesztés alatt álló Honda NSX utódba szánnak.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:52
    Permalink

    [i]“…de a piacra utánuk 2 évvel belépő, és az egymilliós darabszámot most szeptember végén elérő Hondának sincs oka szégyenkezésre”[/i]

    Szerintem pedig van, sőt nem is kevés. A kétezres évek közepén a Honda még szinte fej-fej mellett haladt a Toyotával a hibridek piacán. 2007-ben, az utolsó aranyévben az USA-ban havi 5000-7000 db hibridet is eladtak havonta, pedig akkor csak 1 db modelljük a Civic hibrid változata volt kapható. Ma annak ellenére hogy több hibridjük is kapható (Civic, Insight, CR-Z), az eladásaik a töredére, néhány 100 db-ra zsugorodtak havonta ugyanott.
    A rég elavult IMA rendszerüket erőltették a Toyota HSD-je ellenében, és csodálkoztak hogy katasztrofális vereséget szenvedtek. Több év alatt kemény munkával szinte teljesen súlytalanná váltak a hibrid piacon.
    Elég nagy zavar van a Hondánál fejlesztések ügyében. 5 éve még a teljesen halott és abszolút zsákutca dízelek fejlesztéséről beszéltek, majd 2 évre rá ezt a vonalat nagyjából dobták (helyesen). A hidrogénes hülyeségük megint csak pénz és időpocsékolás, a tanulatlan és tudatlan tömegek parasztvakításán kívül semmire sem jó.
    Ha igaz, hibrid fronton végre előállnak nemsokára valami újjal, ami remélhetőleg a béna-kacsa IMA-t meg fogja haladni, de rengeteg időt és piacot veszítettek a töketlenkedésükkel.
    Szóval a leányzó fekvése eléggé más mint ahogyan azt az cikk sugallja.

  • 2017.10.30. at 12:52
    Permalink

    Megverte ???

    Hol ??? Mikor ???

    Fuelos az a régi Insight, de fele akkora mint egy Prius.

    Prius C-vel már összemérhető lenne, csak az erősebb jóval…

  • 2017.10.30. at 12:52
    Permalink

    Én tudom, hogy verhetnék meg a Toyota Priust, mert Toyota Priusom van és lehetne jobb és egyszerűbb pár dolog. Tudnék mondani dolgokat miért ülnének át egy Honda hibridbe.

Vélemény, hozzászólás?