Átlagautóba féláron tankolna? Gázüzeműek 1,5 millióig
Piaci körkép: gázos autók 1,5 millióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mennyiért kíván tankolni? 450-ért vagy 240-ért? Ha utóbbit választaná, Önnek is gázos autót érdemes keresnie.
Soha nem volt még ilyen komoly létjogosultsága a gázüzemnek, mint most - hiszen az átalakítási árak lényegében nem változtak az elmúlt évek során. Motortól, gázrendszertől függően 160-500 ezer forint közötti összegből "gázosítható" egy autó, míg az üzemanyagárak szűnni nem akaró, legfeljebb egy-egy hétre megtorpanó vagy stagnáló drágulásával egyre gyorsabban, akár már 10 ezer kilométer alatt is megtérülhet az átalakítás.
Használt - vagy akár új példányt keresve - pedig logikus választásnak tűnik már eleve gázüzemre átalakítottat keresni. Így ugyanis használt példánynál, a legtöbb egyéb extrához hasonlóan, a gázrendszer ára, vagy árának egy része is megspórolható. Korábban félmilliós válságautókat és 2,5 millióig, 5 évnél nem idősebbeket néztünk. Mindkét körben bőven voltak találatok, így most a legjellemzőbb paraméterek szerint, a 12 éves átlagéletkornál nem öregebb és az 1,6 milliós használtpiaci átlagárnál nem drágább példányokat kerestünk - az ennyiért hirdetetteket csaknem kivétel nélkül le lehet alkudni a bűvös 1,5 milliós árra. Mivel ritka az olyan vásárló, aki ha egy adott összegért néz autót, jóval szerényebb árú és persze minőségű modellel beérné, minimum árat is beállítottunk keresésünkkor: 1,3 millió forintot. Elvártunk továbbá légkondicionálót, érvényes hazai forgalmi engedélyt és most is meglévő sérüléstől mentes állapotot - azt persze senki sem tudhatja, hogy korábban voltak-e törve a keresett és talált példányok.
Kínálat ilyen paraméterekkel is van, cikkünk írásakor 41 autó maradt fenn a szűrőn. Egyértelműen látható, hogy aki autójába gázszettet vesz, az zömében sokat autózik, évi 20-30 ezer kilométeres átlagfutásra nyugodtan lehet számítani, mint mindenhol, itt is vannak jónak tűnő fogások. Például szervizkönyves Nissan Micra 5 évesen 66 ezer kilométerrel 1,5 millióért, vagy 3 éves Chevrolet Lacetti 1,6-os motorral ugyanennyiért. Szintén lehet érdekes egy 2005-ös, 126 ezer kilométert futott Opel Astra. Olyan vásárlónak ugyanis, aki nem kíván évi több tízezer kilométert menni, még hosszú ideig jó lehet egy ilyen autó - amennyiben valóban annyit futott, s megfelelően szervizelt.
Legfeljebb 12 éves, klímás gázautók - 1,6 millió forintig
Modell | Évjárat | Futott km | Vételár |
Opel Zafira 1.8 Elegance | 2001/9 | 165 000 km | 1 300 000 Ft |
Opel Zafira 1.6 comfort | 2002/6 | nincs adat | 1 300 000 Ft |
Volkswagen Passat 1.6 Comfortline | 2001/6 | 224 000 km | 1 320 000 Ft |
Renault Kangoo 1.2 16V Privilege | 2004/3 | 140 000 km | 1 340 000 Ft |
Fiat Multipla 1.6 SX Bipower (benzin-CNG) | 2001/7 | nincs adat | 1 349 000 Ft |
Opel Astra G 1.4 16V Cool | 2003/9 | 138 000 km | 1 349 000 Ft |
Opel Astra G Caravan 1.6 16V Njoy | 2003/10 | nincs adat | 1 349 000 Ft |
Opel Zafira 1.6 16V Comfort CNG | 2002/11 | nincs adat | 1 349 000 Ft |
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC | 2005/10 | 85 000 | 1 350 000 Ft |
Volkswagen Polo IV 1.4 75 16V Ice | 2003/6 | 135 000 km | 1 350 000 Ft |
Chevrolet Tacuma 1.6 16V Comfort | 2005 | 170 000 km | 1 390 000 Ft |
Opel Frontera 2.2 16V Limited | 2001/11 | nincs adat | 1 390 000 Ft |
Skoda Fabia 1.4 16V Ambiente | 2005/5 | 143 000 km | 1 390 000 Ft |
Volkswagen Golf IV 1.6 Comfortline | 2002/10 | 140 000 km | 1 390 000 Ft |
Renault Mégane Limousine 1.4 Authentique | 204/8 | 135 000 km | 1 398 000 Ft |
Mazda Premacy 2.0 TE Automata | 2003/1 | 225 000 km | 1 450 000 Ft |
SAAB 9-5 Kombi 2.3 Turbo Aero | 2001/12 | 192 000 km | 1 480 000 Ft |
Opel Astra 1.6 | 2005/5 | 126 000 km | 1 485 000 Ft |
Hyundai Trajet 2.0 GLS Premium | 2000/6 | 182 000 km | 1 490 000 Ft |
Mazda Tribute 2.0 | 2001 | nincs adat | 1 490 000 Ft |
Opel Signum 3.2 V6 Elegance | 2005/1 | 177 530 km | 1 490 000 Ft |
Skoda Fabia 1.4 16V Ambiente | 2005/4 | nincs adat | 1 490 000 Ft |
Nissan Micra 1.2 Visia | 2007/1 | 66 215 km | 1 499 000 Ft |
Opel Zafira 1.6 CNG | 2002/12 | 180 000 km | 1 499 000 Ft |
Toyota Yaris 1.3 Blue Ice | 2004/11 | 151 000 km | 1 499 000 Ft |
SEAT Ibiza 1.4 | 2006/4 | 55 000 km | 1 499 000 Ft |
Chevrolet Lacetti 1.6 WTCC Street Edition | 2009 | 70 000 km | 1 499 000 Ft |
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC | 2007/9 | 47 000 km | 1 500 000 Ft |
Opel Vectra C 2.0 T Comfort | 2012 | 192 000 km | 1 550 000 Ft |
Opel Zafira 1.6 16V Club CNG | 2002/12 | nincs adat | 1 550 000 Ft |
Mercedes-Benz A 140 Classic | 2004/11 | 105 000 km | 1 565 000 Ft |
Chevrolet Lacetti SW 1.8 Automata | 2005/9 | 159 000 km | 1 590 000 Ft |
Opel Combo 1.6 CNG | 2005/12 | nincs adat | 1 590 000 Ft |
Opel Vectra C 1.8 Design | 2005/8 | 161 000 km | 1 590 000 Ft |
Peugeot 807 3.0 V6 Automata Pullman | 2003/10 | 179 003 km | 1 590 000 Ft |
SEAT Ibiza 1.4 16V XenonSport | 2005/1 | 118 000 km | 1 590 000 Ft |
Volkswagen Passat V 1.8 T | 2002/4 | 217 000 km | 1 590 000 Ft |
Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo Automata | 2004/9 | nincs adat | 1 599 000 Ft |
Skoda Fabia 1.4 | 2006/12 | 45 000 km | 1 599 000 Ft |
Opel Zafira 1.6 Elegance CNG | 2003/1 | nincs adat | 1 599 000 Ft |
Sok hirdetés - zömében Opel Zafirák, Combók, Fiat Multiplák esetében - csábít a legolcsóbb üzemanyaggal, azaz a CNG-vel. Ez azoknak lehet jó, akik Szegeden, Győrött vagy Budapesten Kőbánya közelében laknak - ugyanis ma még csupán e három ponton van töltőállomás hozzájuk. Ha pedig CNG nincs, csupán benzinnel, vésztankjukból, rövid távok megtételére képesek. Szintén kár lenne bedőlni az extrém nagy motorral hirdetett, a tankolhatóság érdekében a 230-240 forintos literenkénti üzemanyaggal hirdetett benzinfalóknakgáznyelőknek, ugyanis hiába kerül csak ennyibe az LPG egy literje, ha abból épp 15-20 kell 100 kilométerre.
További fontos tanács autógázos gépkocsi vásárlásakor, hogy miként maga az autó, a gázrendszer is ellenőrizendő. Először is papírjaival, a forgalmi engedélybe bejegyzettségével, de bizonylataival is, mellyel a gáztartálynak is rendelkeznie kell. Utóbbi kapcsán pedig fontos, hogy annak élettartama 15 év, s az LPG tartályokat 10 év után, a CNG-seket 3 évente nyomáspróbáztatni kell, műszaki vizsgánál pedig a gázrendszert is ellenőriztetni kell - azaz elengedhetetlen, hogy azzal is minden rendben legyen. Ha viszont úgy van, akkor valóban olcsón, a dízelmotorosoknál is olcsóbban lehet a gázos autókkal közlekedni. Végezetül pedig a körkép konklúziója: messze nem biztos, hogy érdemes kifejezetten gázautókat keresni, hiszen gázzal zömében sokat futottak az autók, jó eséllyel érdemesebb egy megkíméltebb, szerény futású darabot felkutatni és azt átszereltetni, ám az élet bőven szülhet jó vételeket a másik táborból is.
Én már akkor gázzal jártam amikor még üldözték a zsaruk. Azaz már ’89ben is.
Csak a legjobbakat tudom elmondani róla, mindig féláron jártam mint a benzines kollégák.
Nem is értem miért jár még mindig a sok hőzöngő benzinnel.
Csak sirnak, hogy milyen drága a benzin de semmit nem tesznek azért, hogy olcsóbban járjanak.
Ez van. Most egy 3300 köbcentis gépet hajtok immár 10 éve, amikor beszerelték 12-13 literrel elment,
azóta felment 15-re úgyhogy be kell majd állitani, de igy is nagyon megéri.
Akkor ott valami nagyon elvan rontva a beállításoknál. Nekem cirka 15000 km tapasztalata az hogy 7,2-ről 8-ra ment fel az átlagom LPG-vel. Ez 10%.
Amúgy valóban érdemesebb olyan használt autót vásárolni, amibe már eleve berakták a gázszettet. Érdemes figyelni be van-e papírozva rendesen, valamint hogy meddig érvényes a szett.
Egyik barátom most vett egy 94-es 1.6 cordobát potom 340000-ért, 2015-ig érvényes nyomáspróbával.
A fogyasztás attól is függ, kinek milyen gázrendszer van beépítve. Nekem 2 hónapja szereltek be Lovato rendszert az autómba, ami 11 liter benzint fogyasztott. Most 1 liter benzin és 10 liter gáz az étvágya, én meg tapsikolok örömömben minden tankoláskor!!!!
Az igazsághoz hozzátartozik hogy gázból több kell.Nekem 14 éve van beszerelve a gázrendszer és 30%-kal töbet fogyaszt az autó gázból,mint benzinből azonos menettulajdonságoknál.Szerntem is jó döntés a gázositás ha 10000 km/év felett van az autó futásteljesitménye.
Nem is értem, miért vesznek még benzines új autót, amikor gázosat is kapni. Egy új gyári opel Corsa gázzal, nem sokkal több mint egy sima. 1 év alatt megtérül a különbözet, akkor is, ha nem megy az ember rengeteget. Én Diesel-gas Vianót hajtok, jók a tapasztalatok. Megéri mindenképp.
Jó olvasni, ezt a cikket, főleg úgy hogy nekem már 4 éve gázos autóm van!! Évi 30-35 ezer kilométert teszek bele! Már egy mai autó árát megspóroltam vele! Nekem a beszereltetés + vizsgáztatással együtt 200.000 forint volt, de még amikor csináltattam a benzin 240 forint volt a gáz meg 150 forint azóta a benzin ára 200 forinttal a gázé 100 forinttal nőtt literenként! Én mondom megéri meg csináltatni nekem egy 1.2 es Fiat Puntom van, annyi hogy nem olyan erős gázzal mint benziinel, gázzal 160 at megy, benzinnel 175-öt,!!!
Szerintem meg akinek van pénze egy Swiftre csak mondjuk éves szinten benzinből eltankol majd fél millát 6 lityis fogyasztással 15 ezer kilóméteren akkor gázból ugyanennyi km-t tud elmenni 300 ezer forintból… nem mindegy :)Én is át akarom hamarosan alakíttatni gázosra az 1.3-as feliciámat. Évi 20 ezret rakok bele 8-10 hónap alatt visszajönne az ára… És nekem sem mindegy… de ez az Én véleményem.
SZERINTEM PONT A NAGYOBB fogyasztásu aztóknál érdemes átalakitani. swftnél és társainál sose értettem mért jo.?akinek nincs pénze 6l/100km annak nem való autó.