Átírási illeték: nehezebb lesz jövőre új autóhoz jutni

Vegyünk vagy várjunk? Átírási illetékek most és jövőre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sok egyéb mellett a gépjárművek átírási illetékei is módosulnak jövő évben, a rendszer teljesen átalakul.

Eddig is gátolta az új autóhoz jutást a tetemes átírási (hivatalos nevén vagyonszerzési) illeték. Ahogyan arra korábban rámutattunk, egy koros, nagy motorral szerelt modell átírási költsége értékének akár felét, vagy akár annál nagyobb részét is kiteheti. Elsőre úgy tűnhet, hogy ez utóbbit enyhítheti az autóvásárlókat sújtó illetékrendszer januártól életbe lépő teljes átalakítása, ám a kor szerint avultatott díjak valójában nem szerények.
Teljesítmény és életkor alapján változó vagyonszerzési illeték 2012-től (Ft/kW)
kW 0-3 év 4-8 év 8+ év
0-40 550 450 300
41-80 650 550 450
81-120 750 650 550
121- 850 750 650

Párhuzamot vonni, arányokat nézni nem egyszerű, hiszen a 2011. december 31-ig még élő "korábbi" rendszerben motorméret, azaz köbcenti alapján kell (1890 köbcentiig 18, fölötte 24 forintot köbcentinként) csengetni az autó névre vételéért, míg a 2012. januárjától élő újban teljesítmény, azaz kW alapján kell fizetni. Hogy mennyit, azt a csúcsteljesítmény és az autó kora is meghatározza. Utóbbi pozitívum, de annak érdekében, hogy kiderüljön, ki jár jól pontosan, 5 különböző korú és motorméretű modell idei és jövő évi átírási illetékét is kiszámoltuk az új és a mostani tételekkel.
Hirdetés
Vagyonszerzési illeték - 2011 és 2012 (Ft)
Modell Vagyonszerzési illeték 2011 Vagyonszerzési illeték 2012
Suzuki Swift 1.0 GL (53 LE), 1995 17 874 11 691
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI Cosmo (110 LE), 2009 30 348 60 661
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Ambiance (68 LE), 2007 26 298 27 500
Ford Focus 1.6 Ti-VCT Trend (125 LE), 2011 28 728 68 933
BMW X3 3.0 d (204 LE), 2005 71 832 112 500

Táblázatunkat frissítenünk kellett, ugyanis a köztársasági elnöknek küldött végleges verzió a tervezettnél enyhébb mértékben módosított tételeket tartalmazott.

A fenti számokból sajnos látszik: noha koros, alacsony teljesítményű modellnél akár enyhülhet is az átírás illetéke, az átlagvásárlók többet lesznek kénytelenek az Államkincstárba fizetni, új autónál például bő kétszeres mértékűre is ugorhat a névre írás illetéke.
Jósolható, hogy az év hátralévő részében az átlagosnál több autó cserél majd gazdát, aki teheti idén megveszi új autóját. Előre láthatóan tumultus, az év utolsó napjaiban akár a sorra kerülésért verekedés várható az Okmányirodákban, ugyanis a jövő évre átcsúszás akár százezres költség-különbséget is jelenthet majd egy fiatalabb, erős autó esetében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

53 thoughts on “Átírási illeték: nehezebb lesz jövőre új autóhoz jutni

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Tisztelt Gusztáv!

    E kérdésben a 1818-as számon hívható Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala számunkra (még decemberben) azt az információt adta, amit Ön is tudott: a szerződés dátumának napján érvényben lévő illetéket kell megfizetni! Javaslom, hogy tegyen panaszt ezen a számon! Bízom benne, hogy sikerrel jár, ha nem fáradtság Önnek, kérem értesítsen majd a fejleményekről!

    Köszönettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Tisztelt Autónavigátor!
    A vagyonszerzési illetékkel kapcsolatban szeretnék egy állásfoglalást kérni.
    A vásárolt autóm adásvételi szerződése 2011.12.31-én keltezett, azaz akkor, amikor még a kedvezőbb illetékek voltak érvényben.
    Az átíratásra már csak 2012-ben került sor a magassabb illetékekkel. Az okmányirodában azt mondták, hogy az ő értelmezésükben már a magasabb illetéket kell megállapítaniuk, csak így írták át az autót.
    Én azt hallottam, hogy az illeték mértékét az adásvételi okmány keletkezési dátumakor érvényben lévő illetékösszeg alapján kell meghatározni.
    Nem találtam erre vonatkozó hivatalos állásfoglalást, az illeték törvényben sincs erről semmi.
    Önök szerint van lehetőség ez ügyben valahol reklamálni, jogosan járt el az okmányiroda?
    Köszönettel: Gusztáv

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Az eredeti cikkhez hozzászólva, idáig se sűrűn cserélgette az egyszerű állampolgár autóit, ha tervbe volt véve, akkor Delet az emlékképeknek. Ami autónk van, annak meg rövidesen roncs temető lesz a vége. Annyit el fog érni ez a piszkos Cóbi kormány, hogy tiszta levegőn fog kihalni a Magyar nép. Na erre büszkék lehetünk majd a más világon! Világ koldusai, egyesüljetek a nagy háborúra! Én is ott leszek…………………-:)

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    A világon nincs akkora vadbarom, aki felvonultatná a földgömb legnagyobb hadseregét, mondjuk durván 5000 tonna Ópiumért. Aszem amcsinak ott van Mexikó és Kolumbia ahol nem sokkal termelnek kevesebbet mint afgánba. Persze ott vannak az ásványi anyagok, amiben igen csak világvezető hatalom lehetne Afganisztán ha engednék. Aztán a Cóbi amcsik csepegtetik az információt, hogy a katonák aknakeresés közben véletlenül kikapargattak 1 pár mázsa réz, kobalt, arany, és lítiumot, a világ leg keresettebb ásványi anyagai. Aztán itt van egy kis szösszenet az amcsiktól: A szakértők szerint a készletek olyan nagyok, és annyi kulcsfontosságú nyersanyagot tartalmaznak, hogy Afganisztánból bányaipari nagyhatalom lehet. Az akkumulátor-alapanyagként használt lítium piacán például olyan meghatározó szereplővé válhat, mint Szaúd-Arábia a kőolajpaicon – írta a The New York Times a washingtoni védelmi minisztérium egy belső feljegyzésére hivatkozva. Hát itt is az utolsó mondat a lényeg. A rasszizmussal kapcsolatban , jó ha van azért egy „”kis”” tartózkodás az idegenekkel szemben. Lásd még a szentfazék metszett faszú zsidóknál is létezik.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Maradjunk annyiban a korommal kapcsolatban hogy még én is borítékban kaptam a fizetésem, de az oroszok már nem voltak itt 🙂
    Sokáig nem kellett feketén melóznom, mert eddig mindig olyan munkahelyeim voltak amik úgy fizettek hogy kényelmesen meg tudtam élni belőle.1993-ban a havi fizum nettó 24-30 ezer volt, míg a minimál bér olyan 10 körül volt, majd 96 körül olyan 40-45 ezret kerestem, utána 1998-tól már 60-70, majd a 2000-es évek elején túlléptem a 100-at is.Majd nem tudom mi történt de 6-7 évig ennyit, de leginkább kevesebbet kerestem akárhová mentem melózni (70-80-90 ezrek, több műszakban is, gépkezelőként is..)Ekkor kezdtem el feketézni, majd mikor elnősültem kis falumból egy városba kicsit megint jobban kerestem, feketézni meg ismeretség híján nem tudtam.
    Most újra kezdem mert muszáj.Itt a lakáshitel, gyerek, szipolyoz a kormány.Muszáj lépni az „adómentes” dolgok felé mert annyi a levonás hogy szinte nem marad semmi.Pl.:van egy megbízási szerződésem nettó 20 ezerre, ez felbruttósítva jelenleg 32ezer körül mozog.És ez sz@ros 20 ezer nettó.Ki lehet számolni hogy mennyi bruttó kell nettó 120-150 ezerhez, és mennyi munkaidő…

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Igazad van…….
    En mar 4,5 eve az Angol allam zsebebe teszem az adot, hisz itt dolgozom, itt van vallalkozasom, itt veszem a kocsijaimat, es minden masra is itt koltok. De ha mondjuk elheto lenne Magyarorszag, szivesen haza mennek. Csak lehessen dolgozni penzert amibol meg is lehet elni… Fizetnem en szivesen oda az adomat.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Hány bőrt lehet még rólunk, autósokról lehúzni? Az átírás, csak az egyik sarc, az üzemanyagok ára a másik. A FIDESZ, hogy tudta ugatni, hogy csökkenteni kell az üzemanyagok jövedéki adóját! Most, miért nem csökkentik? Ellenzékben, mindenki tud okos lenni?

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    fényesebb a láncnál a kard..fenét!
    Sehonnai bitang ember, ki most ha kell halni nem mer 🙂

    Amúgy meg sz@rok mindenre..emeljenek mindent az egekbe, én innentől kezdve ahol tudok lopok csalok hazudok.Mert tisztességből és becsületből nem lehet megélni.
    Lehet feketézni gazdagon 🙂

    Üzenném annak aki egy 3000 V6-os Saab 90000 vett, és havi 70 ezer a fizuja:
    Nem sok eszed volt…miből tartod fenn?KArbantartás?Esetleg ha besz@rik rajta valami meg kell csináltatni? Akkor majd áll és nézed?A műszaki állapotra költeni kell hogy ne legyen életveszélyes vele közlekedni, és 5-6 év múlva ne egy rozsdakupacs legyen..

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    az a nevetséges ebben az egészben, hogy egy kedves képviselőnek sem jut eszébe, hogy inkább adóparadicsomot kéne csinálni az országból, hogy a szlovákok vegyenek nálunk autót és ne fordítva…
    ha kedvezőbbé tennék a rendszert, akkor biztos hogy több pénzt tudnának betenni a kasszába, kisebb tételekből, mint most, amivel a végső elkeseredésbe kergetik a parasztot.
    azt nem fogják fel, hogy ha a jómunkásembernek van 100,000 ft a zsebében a megélhetésre, minnél több adót, vagy gügyeadót (illeték, közterületi bírság, stb.) vetnek ki, annál kevesebb jut a tényleges vásárlásra, és ennek nem gazdaság fellendítő, hanem sorvasztó hatása van. és ez az élet bármely területére igaz, legyen az autóipar, építő, vagy turizmus… egyszerűen nem jut rá és kész.
    ez pedig oda vezet, hogy honfitársaink közül egyre többen csinálnak osztrák, szlovák céget, és a kinti gazdaságot fejlesztik a gépkocsivásárlásaikkal, befizetett egyéb adójukkal
    ennyit a nagy változásokról, rohadt narancs

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Ja… nem a cikkhez kapcsolódik, de a hangulathoz annál inkább. Várom a cikket és egyben az új narancsmódosítást, amiben a felére csökken az autópályadíj, de a fő útvonalakra is kötelező lesz. Most hallottam és volt egy olyan érzésem, hogy ne fér több f**** a számba.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Azt hiszem a szlovák rendszám a regadó csökkentés ellenére robbanásszerűen fog ugrani:) Ez lesz a Magyar autósforradalom, az igazihoz még hosszú évek kellenek, mivel a bárányok(birkák) hallgatnak…

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Ez az egy kis adó is nem más, mint figyelem elterelés! Itt 1. a lényeg, ha van kalapod ha nincs akkor is ütnek,vernek az adókkal, hogy eltereljék a nyomorúságban és a mindennapi falatért küzdők emberek figyelmét arról, hogy a pesti homokos cóbi politikusok miként rabolják el az utolsó Magyar értékeket és az emberek életét. Kellett kurvára ez a kibaszott rendszerváltás! Azóta is kínlódnak ezek a Kisz-es buzi rendszerváltó hülye gyerekek.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    1-2 honapja meg azon gondolkodtam, hogy 2012 tavaszan veszek Magyarban mondjuk egy W Borat vagy 4-es Golfot es azzal jarjak ki Angliaba… Hisz otthon igaz dragabb a kocsi de olcso a biztositas. Erre kitalaljak hogy ujjabb adoval terhelik a kocsit vasarolok taborat?? Gondolkodoba estem, lehet megis Angol kocsit kellene vennem megha magasabb is a biztositasa? De nincs atirasi es egyebb orbitalisan magas koltseg. Otthon vettem volna mondjuk egy Golfot 12 evesen 1 Milla forintert. Nezegetem itt kint ugyanazokat, es kb 400e ft-tol ugyanolyan Golf beszerezheto. De lesem az ujjabb valtozatu 2001 evj tol az Audi A4-eseket is ami 700e ft-tol van mar, mig ez Magyarban 1,5Millatol, de epp lestem a 2000-2002-es evj BMW 3asokat is szinten 500-700eFt-tol… Magyarban ez akocsi a duplajaba kerul??? Okes itt ramegy 1-2 havi keresetem eves szinten, hisz ez nem alap kocsi.. Hol is kellene venni autot????? Hova fizessem be a rengeteg adot?? Az is szamit hogy Astraba, Golfba, Audiba, vagy BMW-be teszem be a seggem par heti vagy par eves fizetesbol……

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Tisztelt sorstársaim!
    Azt hiszem ennél időszerűbb vers nincs a mai Magyarországon!
    „Fényesebb a láncnál a kard,
    Jobban ékesíti a kart,
    És mi mégis láncot hordunk!
    — Ide veled, régi kardunk!”
    Gondolom nem kell magyaráznom!

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Az eves biztositas £-ban attol fugg, hogy milyen a kocsid es helyileg hol laksz.
    Mondjuk laktam 1 nagy Walesi varosban ott volt egy G Astram arra fizettem £600 eves biztositast. Szoval kerdesedre valaszolva ott 3 heti minimalberes fizubol kerestem meg a biztositas arat. Londonban meg most volt egy W Passatom arra a biztositasom volt eves szinten £840, itt magasabb a kereset, de maradjunk a minimalberes fizunal, szoval az eves dij kb 4,5 heti fizetes. De fontos itt nem ez a mervado, inkabb maga az angol fizu, hogy abbol mit tudsz venni es mennyi marad a zsebedben pluszban. Mig Magyarban nagy nehezen ossze kuporgatod a kocsira apenzt, de az atirasra es a kulonbozo adokra nem bizti hogy marad. Ha megis akkor meg nem lesz penzed tankolni a magas benzin arak miatt. Ugyanis ott meg a Magyar fizu a mervado. 🙂

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Öt éve vettem egy Saab 9000-et,400,000-ért.3.0 V6, 100.000 volt az átírás mindennel együtt.Ez 2012-ben 140,000 lenne, 70.000 a fizetésem.Rohadjon meg Orbán az összes seggfejjel együtt ott ahol van,nem ezt ígérték a választáskor.De benzin helyett én is fegyverre gyűjtök,mert nemsokára szükség lesz rá!

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Ez az egész úgy szar, ahogy van.Visszamásszunk a fára banánt egyenesíteni, vagy tényleg ki kellene fingatni ezeket a rohadékokat.Nézzétek meg milyen szarokat voltak kénytelenek az emberek előszedni és autó gyanánt használni.Rémisztő.
    Én egy kis településen élek, ahol a helyi boltban csak huzatot lehet kapni.Mindenért közlekedeni kell.Ha valaki azt állítja, hogy az autó luxus, azt főbe kellene lőni, mert agyon nem lehet.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Hát én amondó vagyok kedves terrorista barátaim-:)))))) Fordítok: (ha valakinek nem tetszik ez a fasza rabló kapitalizmus amit ezek a fasza meleg CÓBIK irányítanak a világon, az rögtön a világ ellensége/ terrorista) NE AZ ÁTÍRÁSRA GYŰJTÖGESSETEK, HANEM EGY FASZA „”GEPÁRD M5-S”” kézi fegyverre-:)) Aszem nemsokára szükségünk lehet rá!

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Sokszor írtam már az összes autós 1000 forintot adjon egy bérgyilkosnak és egy bőröndnyi fotót arról kiket kell kinyirni.Az első 10 döglött patkány(politikus zsidó cigány komcsi),után behúznák a fülüket.farkukat a megmaradt szarháziak.Azt nem tudom ilyenkor hol vannak a kétharmad hozzászólásai.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Üdvözletem!!!!!! Dröszler Endre vagyok, nyugdíjas és nem tetszik ahogy az egész országgal a jelenlegi kormány SARCOLJA a kispénzű Honpolgárokat! Az Állam adósságot nem mi csináltuk, de mi fizetjük minden áron! 380 valahányan könnyen emelgetik mindennek az árát, csak a saját pecsenyéjüket sütögetik. Ők nem fizetnek semmiért mert, mindent mi fizetünk. Az autóik állami, az üzem anyag, a közösből megy. Szóval csak ez jut hirtelen eszembe: Üdv Dröszler Endre! ÉBREDJÜNK MÁR FEL!!!!!!!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    [i]„Németországban is egy 1000 euros 3as golf biztosítása simán 800-1000 euró plusz Steuer (100-300 euro).”
    [/i]

    Most kötöttem újra a biztosítást mindkét autómon. Az egyikre éves szinten 9.642 Ft-ot kell fizetnem, ami 31€, a másikra meg 10.116 Ft-ot, ami 32,6€ !!!

    [i]„Az éremnek mindig két oldala van.”[/i]

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Kedves Roli!

    És mennyi idő alatt keresed meg a 800-1000 eurot az éves biztosításra?
    Már mondtam pár fórumon hogy nem érdemes váltani az Eurot forintra, mindig az adott ország havi keresetéhez és valutájához kell számolni..Tehát veszel 1000 euroért egy 3-as golfot, és 1000 euro az éves bizti rá.És még nem fogyott el a havi kereseted…
    Magyarország: veszel egy 3-as Golfot a 6-8-10 havi keresetedből…ugye nem is kezdődik olyan jól….

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Minden más országban értelmesebb az átírás, mert nem VAGYONként kezelik a koscit, sajna ez Mo-n már csak ilyen, mint régen a szociban, ha kocsid volt akkro te biztos nagy király vagy…fizess.
    Azért azt hozzátenném, hogy a kocsi Angliában olcsó, de az autóhoz hozzátartozik a biztosítás ami éves szinten kb az autó ára. Németországban is egy 1000 euros 3as golf biztosítása simán 800-1000 euró plusz Steuer (100-300 euro). Szoval igy már nem is olyan hüdefasza, csak annak a lehetösége tényleg megvan hogy ha akarod gyorsan és normális körülmények között normális állapotú kocsira tudod cserélni a megunt kocsit. Mo-n az átírási illetékek miatt sem váltanak az emberek kocsit gyakran mert az is már egy autó ára! De nálunk azért szerényebbek a biztosítások. Az éremnek mindig két oldala van.

    üdv

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    [i][i][/i][b]En Angliaban dolgozom 4,5 eve.
    Perpill nincs autom, mert vonattal jarok dolgozni, stb. De ezelott tobb mint 2,5 even at voltak autoim. Ugy cseregettem a kocsikat, mint mas az alsonacijat!!! Hogyan lehet ez? Sokan gondoljak, biztos jol keres Angliaban… Dehogyis, kicsivel tobbet mint az angol minimalber (800£=250eFT/Ho), de itt ebbol a penzbol siman lehet venni kocsit 1-2 pelda: 1997-es F Astra 150eFt, 2001-es G Astra 250eFt, 2000-es Audi A4 350eFt, 1999-es BMW320 500eFt Szoval igy ilyen fizetes es kocsi arakat tekintve konnyen lehet cserelgetni. Megveszed>Hasznalod>Megunod>Eladod!! 🙂
    Es most jon a poen!! Huu de mennyire sok lehet ezeknek a kocsiknak az atirasi+eredetiseg vizsga+torzskonyv+stb…. Elarulom: Angliaban INGYENES az egesz!!! Es meg a hivatalba sem kell menni, sorban alln orakat, hogy a penzemert hajlandoak legyenek atirni a nevemre a kocsit! 1 azaz EGY darab boritekba beteszed a kocsi forgalmijat amin szerepel az uj tulajdonos neve, es posta fordultaval kuldik az uj tulajdonosnak a kocsijarol az uj forgalmit, azaz tulajdoi lapot!
    Ehhez kepest Magyarorszag 1 jo nagy ratyi hely, a lehuzosok orszaga!!!!!!
    Folyton uj ado nevet talalnak ki, hogy minel jobban kihasznalhassak az amugy is szegeny magyar lakossagot. Gratulalok a torvenyhozoknak![/b][/i]

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Egyet kell értenem Lgreco-val. Itt addig nem lesz semmi javulás, amíg ezt a szemét tetű népnyúzó kommunista zsidó cigány tetveket fel nem lógatják az első diófára! Ez aztán a demokrácia! Demokratikusan mindenki befoghatja a pofáját! Ma az autózás a luxus, holnap az evés! Pusztuljanak innen amíg finom vagyok!

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Fenének nem kergetjük már el az ország éléről ezt a csürhét. Csak kérdés vannak-e megfelelő emberek az országházba, vagy akkor mindenki vérszemet kap?

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Minden adó lehúzás, miért is kapnánk érte valamit! Ezért is szerveződtünk államba, Szent „Mindenadótide” Istvánnal kezdve, hogy a kereszténység nevében adakozhassunk, ma ez a legfőbb európai értékünk! Ezt akartuk, megcsináltuk!

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Én nem rég voltam Franciaországban és ott 1 személyautóknak az átírási költsége—————segre ültem, O-ft azaz ZÉRÓ! IGEN MEG KÖSZÖNJÜK KEDVES EU!!! hogy Magyarországon megengedik ezt a gyalázatos nép szívatást. Nyilván ha a pesti meleg képviselőknek is havi 80-100ez. ft fizetésből kellene megélniük, akkor nem hoznának ilyen népellenes törvényeket. VILLANYOSZLOPOT NEKIK( JÓ MAGASRA) -:))

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    [b][/b][i][/i] Heló !
    Az én egyedi magánvéleményem ( lehet, hogy bunkó ? ), jobb kéz mutató ujj felfelé erőteljesen !!!!!!!
    Üdv Mindenkinek Tamás

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Sziasztok! Ez csak személyautóra vonatkozik vagy a teherautókra is? Ha ez vonatkozik a teherautókra is, akkor a 3960 ccm-s Roburomat a mostani 86 ezer helyett 28-ért írathatom át (plusz forgalmi, törzskönyv, eredetvizsga…) Ez akkora bukta lenne az államnak, igaz a sok öreg autó legalább azok nevén futna akik használják. Még lehet a rendszám bizniszt is megállítaná valamilyen szinten. Tud a kérdésre valaki választ adni? Ezen az áron akár már január 2-án átíratom 🙂 Köszönöm. Roland

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Melléveszem a regadó változásait… lesz pár eladhatatlan autó itthon, mert mindenki a külföldit fogja behozni. Vagy! Ezzel próbálják meg gátolni a nyugati autók beáramlását, mert ha nem tudom eladni a mostani autót, akkor nem fogok jövőre jobbat hozni kintről. Igazából úgy átvariálták, hogy szar maradt, gratulálok ismét:D

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Hát, megint ahelyett, hogy támogatnák az újabb, korszerűbb autók vásárlását, vegyen mindenki öreg romos kocsit, mert annak az átírása sokkal sokkal olcsóbb. Nem lenne jobb, az újabb autók vásárlását elősegíteni a romok helyett???

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Combi.

    Én idén cseréltem le a gépemet,nagyobb kategoriára.1.6-os dieselem volt,most egy 2.5 es dieselem van.Mindkét autó idősebb korosztályú,köbcentiben elég nagy különbség van köztük.
    Átírásban a kicsi volt 72.000 huf 2010 év végén,idén a 2.5-es motor volt 92.000 huf.Ezekben benne van az eredetvisga és minden költség,ami itt előfordul.
    Részben szerencsém van,mert a forgalmi szerint szivó motor dolgozik,pedig turbós,és minden hivatalos,minden eredeti benne.Ebben az országban minden a pénzről szól,a kise meberek nyomorgatásáról.Én azt mondom,még az idén igencsak közel lessz,sőt elképzelem hogy még lessz olyan kút,ahol ár idén lessz 500 Huf a gázolaj.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Ez igenfasza. az igy is bagóért árult Nissan primerat még jobban nem tudom eladni. Majd jönnek azzal a szöveggel, hogy engedjek már mer drága az átírás. Már alig várom. Remélem ha kinti kocsit veszek és regisztrálom, ott nem raknak rá átírási ileltéket, legalább is eddig nem volt, de ki tudja mi lesz még.

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    jövőre az „öreg” autók ára fog pont emiatt feljebb menni.Mikor vettem a kocsit 48 ezer volt az illeték, jövőre megúsznám 35500-ból 🙂
    Viszont az öreg autóknál a 2500ccm-es 170 lovasokért már többet kell fizetni.
    Szóval öreg autót érdemes venni 2000ccm-ig, és 80kW-ig.
    Ez az a kategória ahol olcsóbb lesz az illeték, az összes többinél drágul, persze kivételek a nagy köbcentis kis teljesítményű dieselek, de hát ott a jövőre 500 forintos üzemanyag ár elég visszatartó. (M7-esen valamelyik MOL kúton láttam hogy 452 volt tegnap a gázolaj, erre még rá jön hetenként 2-4 forint, ami év végéig kb egy huszas, aztán az ÁFA emelés, és Január 1-én már lehet is tankolni néhány lehúzós kúton 500-ért)
    Kifejteném hogy innentől kezdve a kamionosok inkább Ukrajnába tankolnak 260-ért, mert ha levesszük az ÁFÁT, és a jövedéki adót amit visszaigényelhet a vállalkozó, még akkor is jobban jár ha ukrán gázolajat tankol 260-ért, és bukja a visszaigénylést)

  • 2017.10.31. at 07:55
    Permalink

    Ez is csak egy undorító lehúzás,amiért nem kapok semmit.Fizethetek kb. 200000 forintot,hogy a nevemen legyen az autó,egy átlagos autót alapul véve.Ez megy itt állandóan,nyomorgatni az embereket,ha narancs ha szegfű,tök mindegy.Rohadnának meg.

Vélemény, hozzászólás?