November 12-én mutatkozna be a Volvo EM90, ám ezek a képek már előre lelőtték az összes poént (Fotó: Kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
Kivételes helyzet, amikor elég egyetlen kiszivárgott képet meglátni egy új modellről, hogy a műszakiságáról is lehulljon a lepel. Így járt most a Volvo, hiszen a Kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium szabadalmi hivatalának oldalán megjelent fotókról egyértelműen kiderült, hogy az EM90 nem más, mint egy átemblémázott Zeekr 009. Az egyetlen fontos információ, amit egyelőre még nem tudni, hogy a Volvo változat kizárólag hatszemélyesként készül-e, vagy a kínai testvérmodellhez hasonlóan a 2+2 személyes luxusváltozatot is bevezetik majd a svéd logóval.
Hátulról is megpróbáltak svéd vonalakat rajzolni a hatalmas kínai autónak (Fotó: Kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
Így lényegében a műszaki adatok is nyilvánosságra kerültek: a hatszemélyes egyterű 5,2 méter hosszú, 2,02 méter széles, 1,86 méter magas, a tengelytávolsága pedig 3,2 méter. A villanymotorok és az akkucsomagok jó eséllyel maradnak a régiek: 116, illetve 140 kilowattórás kapacitással és mindkét esetben 544 lóerős rendszerteljesítménnyel készül a kínai testvérmodell. A kisebb akkucsomaggal 702, míg a nagyobbal 822 kilométeres a hivatalos hatótáv-adat a kínai CLTC mérések szerint. A november 12-én bemutatásra kerülő modellt először csak Kínában forgalmazzák majd, ám egyáltalán nem biztos, hogy
a Lexus LM vetélytársaként nem érkezhet meg más piacokra, amennyiben van kereslet a hasonló modellekre.
Egymás mellé téve a két autót egyértelmű a rokonság, bár a Zeekr jóval formabontóbb arcot kapott (Fotó: Kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
Sosem értettem, hogy a Volvo miért nem volt soha jelen a kishaszonjárművek között. Egy Volvo-logós Merci Sprinter- vagy Vito-rivális? Simán működhetne…