Ilyen stílussal bárki rajonghat egy villanyautóért is
Hiperautók szintjén láthattunk már egy-két példát elektromos hajtásra, de a vevők szélesebb rétegei által is megfizethető, viszonylag hétköznapi sportautók között nem sok zéró emissziós modellt találunk még. Az utóbbi években a sportrészlegét alaposan felfuttató Hyundai így még jó korán piacra léphet ebben a szegmensben, amit a tervek szerint 2023-ban meg is tesz, az Ioniq 5-ből ugyanis jövőre érkezik az N csúcsverzió, ami egyben a divízió első teljesen villanyhajtású modellje is lesz. Addig azonban még van bőven tesztelni való, na meg persze a rajongók várakozását is növelni kell, ezért a nemrég bemutatott Ioniq 6 alapjaira készítettek most egy N koncepciót, amit az N Vision 74-gyel párhuzamosan lepleztek le.
Egyre komolyabban veszi a Hyundai az N-es sportverziókat
Az Ioniq 6-ra épülő RN22e a dél-koreaiak sokoldalú villanyplatformját használja. Az RN22e egyik fontos sajátossága a kanyarvadász képessége, amire különösen nagy hangsúlyt fektetnek az N részlegnél, de ezt most a végletekig kihegyezték a tanulmányon. Az aktív nyomatékelosztás az összkerékhajtással párosulva a lehető legnagyobb kanyarvételi sebességet teszi lehetővé, amihez hozzájárul a rugózatlan tömeg minimalizálása is a 3D-nyomtatott karosszériaelemekkel. Lassításban is erős az RN22e, a négydugattyús féknyergek és a 400 mm-es féktárcsák a versenypálya hosszabb távú megpróbáltatásait is állják. Sőt, mivel az autó a Hyundai szerint egy "guruló laboratórium" (ők így hívják egyes koncepcióikat, ugyanis leleplezés után aktívan tesztelik ezeket, hogy az eredmények segítségével fejleszthessék következő modelljeiket), olyan innovatív technológiával is próbálkoznak, mint a versenyzésre kihegyezett fékenergia-visszanyerő rendszer. A hagyományos megoldáshoz képest itt figyelembe veszik a kanyarvételt is, és ennek megfelelően kerül a fékerő a legoptimálisabb eloszlásban a négy kerékre a fékpedál használata nélkül is.
Az oldalnézet megosztó lehet
Audiovizuálisan is nagy élményt garantál az RN22e, például saját hangszínt komponálnak hozzá, ami ráadásul még a hagyományos meghajtású autók sebességváltásánál tapasztalt hangélményt is reprodukálja villanyautóhoz illő módon. Átszabták az első lökhárítót, a mélyre ültetett karosszéria elején agresszív légterelők és egy stílusos N logó található, miközben az oldalküszöbök masszív sárvédőszélesítésekbe futnak át. Az összképhez természetesen elengedhetetlen a hatalmas hátsó szárny. Hogy mindebből mennyi valósul meg később, még nem tudjuk, de az biztos, hogy egyes technológiai újítások már bekerülnek jövőre az Ioniq 5-be, később pedig akár egyes versenyszériákban is feltűnhetnek az Ioniq 6 sportverziói.