Astra, Golf, netán 308 – melyikkel járunk legjobban?
Itt az új Astra! Vajon miként áll legfőbb vetélytársaival szemben?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már kapható, kedvezmény is van hozzá, de vajon milyen legfőbb konkurense, az Év Autója Golf és a szintén kitüntetett 308 ellen az Astra K?
Itt az új, a K betűjeles Opel Astra, amit már láthattunk itthon is, s a múlt héten már vezethettük is a szomszédban. Nem elég, hogy máris rendelhető, rögtön 500 ezer forintos kedvezménnyel rendelhető, s így 4,35 millió forintért már akár idén beleülhetünk a legújabb és persze minden idők legjobbjának számító Astrába. De vajon mennyire versenyképes ez az ajánlat a legfőbb konkurenssel, a ráadásul 2013-ban Év Autója díjjal is kitüntetett Volkswagen Golf VII-tel szemben? És vajon milyen a 2014-es Év Autója Peugeot 308-cal szemben? Ezeket nézzük most meg. Jöjjenek a centik, a lóerők, a menetteljesítmények és a felszereltségek is - szigorúan az alapverzióknál, hiszen a belépőket nézzük.
Szóval itt az alsó-középkategória legújabb kihívója, az Opel Astra K, ami 4,35 millió forintért természetesen alapmotoros, alapfelszereltségű. Előbbi 1,4, literes, kereken 100 lóerős szívó benzinest jelent, ötsebességes kézi váltóval. Utóbbi, azaz a Selection alapellátmány pedig nem olyan vészesen alap, hanem a legfontosabb elemeket már megadó. Így aztán a legolcsóbb Astrában is van már (manuális) légkondicionáló, elektromos első ablakemelő, de még Bluetooth kapcsolatos alap hifi is. Pipálható az elektromos külső tükör és a központi zár is. Kötelező tételként természetesen az ESP és a guminyomás-szenzor is. Légzsákból van első, oldalsó és függöny, az alapáron acél kerekek pedig a praktikus és olcsó, gumitesztjeinken is szereplő 195/65 R15-ös abroncsokat kapják. Józan választás 4,35 millió forintért.
Méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Opel Astra K | 4370 | 1809 | 1485 | 2662 | 370-1120 |
Peugeot 308 | 4253 | 1804 | 1457 | 2620 | 420-1228 |
Volkswagen Golf VII | 4255 | 1790 | 1452 | 2637 | 380-1270 |
Vagy mégsem? Ugyanis a Peugeot is reagált az új Astra döbbenetesen jó árára, s immár 720 ezer forintos használtautó-beszámítási kedvezményt ad a 2014-es Év Autója 308-asra, ami így 3 990 000 forinttól elérhető. Igaz, alapmotorja csak háromhengeres és 82 lóerejével az összevetés leggyengébbje, de maga a 308 a trió legkönnyebbje. Ellátmányban pedig szintén megadja a kötelezőket, sőt, annál többet is. Az ESP-n, a guminyomás-szenzoron túl a 6 légzsák, a manuális légkondi, az elektromos első ablak és a központi zár esetében is megvan. Sőt, még a fedélzeti számítógép és a tempomat is benne van. Bluetooth kihangosító nincs, az tolatóradarral együtt 135 000 forintért vagy külön 60 000 forintért kérhető. Ez sem egy rossz ajánlat, pláne ha azt vesszük, hogy a Peugeot 2+3, azaz 5 év/100 000 kilométer garanciát ad. (Összehasonlításul az Opel esetén a szokásos 2 éves él, a Volkswagen 2+2 évet ad, utóbbit 200 000 kilométeres korláttal, ami szintén értékes lehet.)
Míg az Opel és a Peugeot esetén lehet extrákat rendelni az alapverziókhoz is, a Volkswagen esetén az így is az összevetés legdrágábbjának számító 1.2 TSi Start esetén semmiféle külön tétel sem rendelhető, pontosabban egyedül metálfényezés. Amúgy meg kell elégedni azzal, amit belekonfiguráltak. A kötelező tételeken túl itt is 6 van légzsákból, megvan a manuális légkondi, elöl-hátul elektromosak az ablakok, elektromos és visszagurulásgátlós a rögzítőfék. Van továbbá egyedi tételként fáradtságfigyelő, nincs viszont és nem is lehet Bluetooth kihangosító, csak utólag. Viszont a Golf így is az összevetés egyetlen turbómotorosa, legjobb menetdinamikát és legszerényebb fogyasztást adó tagja. Ártartásban elvileg a legjobb, benzinmotoros példányai esetén talán a dízelbotrány sem fogja megtörni az utóbbi pozitívumot. Viszont fél millió forint ártöbblet a Peugeot 308-hoz képest akkor is sok, ha helykínálatban egyértelműen jobb a Golf.
Műszaki adatok
Opel Astra K 1.4 Ecotec | Peugeot 308 1.2 PureTech | Volkswagen Golf 1.2 TSI | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1399 | 1199 | 1197 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (6000) | 82 (6000) | 86 (4300-5300) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 130 (4400) | 118 (2750) | 160 (1400-3500) |
Gyorsulás - 0-100 km/h | 12,3 | 13,3 | 11,9 |
Végsebesség (km/h) | 185 | 172 | 179 |
Fogyasztás (vegyes) [l100 km] | 5,4 | 5,0 | 4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 124 | 114 | 113 |
Saját tömeg [kg] | 1335 | 1150 | 1229 |
Alapár [Ft] | 4 350 000 | 3 990 000 | 4 551 910 |
Csak nem hiányoztam neked fiam? Látom ahogy kempi mondta ez a csipa nagyon szíven ütött, te kis nyúlszáj. 😀
Édesanyám köszönnöm jól van, bár a tied bizonyára nincs jól…. 🙁 Tudod még régen ismertem egy csávót, az is csalfa fiú volt ám, mivel a mutterja volt a barátnője -már ha érted hogyan gondolom-, csak őt nem Romeónak hívták. Na téged is egy ilyen fazonnak tudlak elképzelni, úgyhogy részvétem annak aki a világra hozott… te 20 dioptriás nyúlszájú csipa kölök:-D . Az a baj, hogy az ilyenek mint te, és a slepped (s3000 s alteregói -a teljesség igénye nélkül-) csak ezt a stílust értitek meg!
A fenti felsorolásból nálam egyértelműen a 308 a befutó, bár azt én nem ezzel a motorral venném, hanem az 1.6 Thp-el. Hogy miért? Szerintem a 308 kínálatában az a legjobb motor -feltéve ha elbírja a költségvetés!- . Bár sajnálom hogy a -megane kimaradt a felsorolásból, talán még lehet kapni a szívó 1.6 motorral.
Pont ahol a mocskolódás megy, ott vagy mindig te is – Kempelent védve, mintha a szívszerelmed lenne. Az alattvalója vagy – téged sikerült bekajáltatnia a böszmeségeivel. Nemcsak tudatlan és gyáva vagy, de naív is. A felnőtté válásról meg ne papolj, légy szíves – ha meg kell védened az igazadat, kámforrá válsz, vagy csapódsz valakihez(Camp Allen). Nyitott szemmel kéne járkálni a világban – te azt csinálod, hogy ezt észre akarom venni, ezt meg nem. Így nem lehet normális életet élni. Na megyek is, mert nini – ott áll egy Tico a parkolóban! Megörökítem az utókornak – lehet, hogy ez az utolsó dinoszaurusz:) Az az idős néni nem tudja, milyen ritka kincs birtokában van…
Nem futamodtam meg, a kulturált, más véleményét tiszteletben tartó, személyeskedésektől és mocskolódásoktól mentes társalgásban eddig is benne voltam, ezután is benne leszek. Rajtad áll, hogy felnőssz-e hozzá.
Az óvodás “te vagy a hülye mert csak” szintű adok-kapokból viszont már pár évtizede kinőttem. Ehhez máshoz kell keresned “férfiakat”, akit le tudsz húzni magaddal az iszapba.
na, és hol a leon????? mert az legalább jól néz ki. a golf 7 se rossz, de azért még mindig inkább praktikus. ez az asztra nagyon kicsit koreais likvid fostos lett (és még így halálra könnyítve is majdnem 1400kg? fűnyíró motorral :D:D:D:D:D), számomra komolytalan. a 308 amúgy érdekes, nem rossz, de semmi kraktere, de legalább könnyű, ez szép eredmény, egy 1.4-es turbóval már nem életvesélyes.
Ha tudnád, hogy legjobban az amerikai kocsikat szeretem. De alig van amcsiautós cikk, és csak a Jeep van jelen Európában. Maradj meg a “Daewoo egy selejt” meg a “nincsen már Tico meg Lanos” világodban. Ott minden csupa szép és jó:)
Futamodj meg, te férfiak gyöngye…
Valójában kb. lehülyézed, leidiótázod azokat, akik nem a japán vagy a koreai autókat szopkodják itt a nap 24 órájában, ahogy te, és a legtöbb hozzászólásod színtiszta provokáció, mert mindent fekete-fehérben látsz csak. Persze, hogy reagál az agymenéseidre az, aki még nem ismer, aztán szó szót követ…
Nem véletlen, hogy a rendszeres közönség itt már többnyire levegőnek néz.
Én pl. nem támadtam neked először sem, még ha annak is veszed, hogy más a véleményem és mások a tapasztalataim a tiedhez képest, mégis pillanatok alatt kifordultál magadból.
Én ezzel be is fejeztem veled az értelmetlen vitát, felesleges szarpofozás, szerencsére van itt elég értelmes és kulturált egyén, akikkel lehet érdemben beszélgetni és akár vitatkozni is.
OFF
“minden reakciója gyalázkodás és személyeskedés”
Megáll az eszem. Úgy véded, mint kutya a kölykét. Hidd el, én is elolvastam volna, mit írt! Biztos feldobta volna a napomat! Szerintem valami szép vers volt – Dopeman stílusban:)
Ha minden cikket elolvasnál, tudnád, hogy elég gyakran teljesen normális kommenteket írok – de mi a vége? Nekem támadnak. Én meg úgy vagyok vele, hogy felveszem a kesztyűt. Ha kell, személyeskedve. Ha kell, gyalázkodva. A ti fajtátokkal csak így lehet szót érteni. Fogjatok csak össze – Kopasz is ott van veletek? Ezúton is üdvözlöm. Meg azt, aki világra hozta.
Azért ennél Csalfarómeó sokkal cifrábbakat is megenged magának, minden reakciója gyalázkodás és személyeskedés, ha valakinek más a véleménye, mégsem láttam soha, hogy törölve lett volna a hozzászólása. Kissé egyoldalúnak érzem ezt…
Csitt, nyúlszáj.
“Nyúlszáj” nélkül nem megy, tudtam én…legalább akkor írd azt, hogy “rabbitmouth”, akkor nem lesz unalmas. Csak az, aki ezeket ész nélkül írogatja. Úgy hívják, hogy Mr. Camp Allen:)
…mondja a “tapasztalt” nyúlszáj.
“Astra, Golf, netán 308 – melyikkel járunk legjobban?”
I30, Cee’d, Civic, Auris, Corolla, Mazda3 – jól ezekkel lehet járni. Az említett hárommal is lehet járni, de azt úgy hívják, hogy “szopórollerezés”.