Asi negyedszer is
Bükfürdő Rali
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idei negyedik győzelmét aratta az Asi–Pikó páros a szezon első murvás futamán, a Bükfürdő Ralin, amely 1,2-es szorzóval szerepelt az Országos Ralibajnokság naptárában.
A korábbi Szombathely Rali pár kilométerrel arrébb költözött az idén és Bükfürdő központtal rendezték meg. A murvás pályák azonban maradtak a régiek, amelyek viszonylag kemény talajukkal és kicsit fantáziátlan vonalvezetésükkel alaposan eltérnek a többi magyar murvás gyorsaságitól, ezért mindig kihívást jelentenek a versenyzőknek. Az idén ráadásul az eső is közbeszólt, ami helyenként sarassá tette a gyorsaságikat.
Az első helyért gyakorlatilag két páros volt versenyben. Az Asi–Pikó kettős Mitsubishi Lancerral és a Herczig–Baranyai duó Skoda Fabia S2000-essel. Az első gyorson Asi kezdett jobban, a másodikon azonban túlcsúszott és kiesett a ritmusból, így Herczig állt az élre. Az éjszaka leesett esőtől a pályák a nap második felére kezdtek felszáradni, amivel párhuzamosan Asi is gyorsult, és szombaton 2,8 másodperc előnnyel az élen zárt.
Másnap reggel viszont Herczig volt a gyorsabb és az első gyorsaságin visszavette a vezetést. Az első kör harmadik szakasza volt azonban a verseny egyik leggyorsabb pályája, ahol a Mitsubishi nagyobb végsebessége miatt előnyben volt, így Asi nem csak hogy megelőzte riválisát, de még 5,1 másodperc előnyre is szert tudott tenni. A második körben Herczig ezt két másodperc alá is dolgozta, de az utolsó pályán megint csak Asi volt a gyorsabb és visszaállítva az 5,1 másodperc előnyét megnyerte a versenyt Herczig előtt.
A harmadik helyért a Botka–Szenner és a Turán–Zsiros kettősök vívtak Mitsubishivel. Botka már év eleje óta a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője, de a pechsorozatai miatt eddig ezt nem tudta pontra váltani. Most sem. Háromszáz méterrel ugyanis a verseny vége előtt megadta magát a Mitsubishi motorja. A harmadik helyet így a Turán–Zsiros kettős szerezte meg, akik korábban egy elszakadt fékcső miatt veszítettek jelentős időt.
Idei legjobb eredményét érte el a Balogh–Kiss duó. Nekik az eltört féktárcsa okozott kisebb riadalmat, amely miatt két gyorsaságin keresztül meg kellett tisztelniük minden kanyart, ráadásul félő volt, hogy ha kitörik egy darab a tárcsából, akkor az azonnal berántja őket az árokba.
Nagyon frusztráltan versenyzett az ifj. Tóth–Tagai kettős, akik eddigi két második és egy harmadik helyezésük után most csak ötödikek lettek a Szuper–2000-es Peugeot 207-essel. Janika arra panaszkodott, hogy nem érzi a féktávokat, és bár volt pár biztató gyorsaságijuk, több apró hiba miatt csak ötödikek lettek.
Hasonló problémával küzdött a tavaly még abszolút győzelmet is arató Hideg–Kismődi kettős is. Hideg most versenyzett először aktívhajtású autóval murván. Az intelligens hajtás pedig fékezéskor lezárja a differenciálműveket és jóval hatásosabban fékez, mint hogyan azt Hideg korábbi Mitsubishije tette. Ennek ellenére a hatodik helyet szerezték meg.
A második gyorsaságin elektromos hiba miatt esett ki a Turi–Pecze páros, akik pedig az eddigi három versenyen masszívan az első négyben autóztak. Vasárnap délelőtt a hetedik helyről, a MAP-szenzor hibája miatt búcsúzott a Spitzmüller–Tóth páros is. A korábbi magyar bajnok az idén először indult itthon.
A kétkerekesek között most is a Bútor–Holczer páros volt a leggyorsabb Citroën C2 S1600-assal, megelőzve Ollé Sasát, akinek Suzuki Swiftjébe a nem csak a súlya miatt választott Gulyás Kata először navigált.
A7-ben szinte teljesen ellenfél nélkül maradt a kategóriát idén uraló Pálinkás–Bagaméri kettős a Honda Civic-kel, akik bár idei harmadik győzelmüket aratták és vezetik a bajnokságot, jobban örültek volna, ha ellenféllel is meg kell küzdeniük. Új győztest avattunk N3-ban, ahol az idén először induló Ábrahám–Tóth kettős ugyancsak egy Honda Civic-kel lett első. A6-ban szokás szerint a Magyar–Budai duó nyert, N2-ben pedig a murva-specialista Zagyva–Tisch kettős volt a leggyorsabb. S csoportban negyedik győzelmét aratta a Matics–Viczena kettős, míg S3-ban, harmadszor volt a legjobb a Fogasy–Szabó duó.
A bajnokságot Asi vezeti 84 ponttal, az 51,6 pontos ifj. Tóth és a 46 pontos Herczig előtt. Az Országos Ralibajnokság ötödik futama a Veszprém Rali lesz június 16-18-a között, amit valószínűleg rövidített távon rendeznek és az idén a murvás versenyekre bevezetett 1,2-es szorzót is elhagyják majd. A Veszprém Ralival kapcsolatban a héten várható döntés.
A Bükfürdő Rali végeredménye:
Másnap reggel viszont Herczig volt a gyorsabb és az első gyorsaságin visszavette a vezetést. Az első kör harmadik szakasza volt azonban a verseny egyik leggyorsabb pályája, ahol a Mitsubishi nagyobb végsebessége miatt előnyben volt, így Asi nem csak hogy megelőzte riválisát, de még 5,1 másodperc előnyre is szert tudott tenni. A második körben Herczig ezt két másodperc alá is dolgozta, de az utolsó pályán megint csak Asi volt a gyorsabb és visszaállítva az 5,1 másodperc előnyét megnyerte a versenyt Herczig előtt.
A harmadik helyért a Botka–Szenner és a Turán–Zsiros kettősök vívtak Mitsubishivel. Botka már év eleje óta a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője, de a pechsorozatai miatt eddig ezt nem tudta pontra váltani. Most sem. Háromszáz méterrel ugyanis a verseny vége előtt megadta magát a Mitsubishi motorja. A harmadik helyet így a Turán–Zsiros kettős szerezte meg, akik korábban egy elszakadt fékcső miatt veszítettek jelentős időt.
Idei legjobb eredményét érte el a Balogh–Kiss duó. Nekik az eltört féktárcsa okozott kisebb riadalmat, amely miatt két gyorsaságin keresztül meg kellett tisztelniük minden kanyart, ráadásul félő volt, hogy ha kitörik egy darab a tárcsából, akkor az azonnal berántja őket az árokba.
Nagyon frusztráltan versenyzett az ifj. Tóth–Tagai kettős, akik eddigi két második és egy harmadik helyezésük után most csak ötödikek lettek a Szuper–2000-es Peugeot 207-essel. Janika arra panaszkodott, hogy nem érzi a féktávokat, és bár volt pár biztató gyorsaságijuk, több apró hiba miatt csak ötödikek lettek.
Hasonló problémával küzdött a tavaly még abszolút győzelmet is arató Hideg–Kismődi kettős is. Hideg most versenyzett először aktívhajtású autóval murván. Az intelligens hajtás pedig fékezéskor lezárja a differenciálműveket és jóval hatásosabban fékez, mint hogyan azt Hideg korábbi Mitsubishije tette. Ennek ellenére a hatodik helyet szerezték meg.
A második gyorsaságin elektromos hiba miatt esett ki a Turi–Pecze páros, akik pedig az eddigi három versenyen masszívan az első négyben autóztak. Vasárnap délelőtt a hetedik helyről, a MAP-szenzor hibája miatt búcsúzott a Spitzmüller–Tóth páros is. A korábbi magyar bajnok az idén először indult itthon.
A kétkerekesek között most is a Bútor–Holczer páros volt a leggyorsabb Citroën C2 S1600-assal, megelőzve Ollé Sasát, akinek Suzuki Swiftjébe a nem csak a súlya miatt választott Gulyás Kata először navigált.
A7-ben szinte teljesen ellenfél nélkül maradt a kategóriát idén uraló Pálinkás–Bagaméri kettős a Honda Civic-kel, akik bár idei harmadik győzelmüket aratták és vezetik a bajnokságot, jobban örültek volna, ha ellenféllel is meg kell küzdeniük. Új győztest avattunk N3-ban, ahol az idén először induló Ábrahám–Tóth kettős ugyancsak egy Honda Civic-kel lett első. A6-ban szokás szerint a Magyar–Budai duó nyert, N2-ben pedig a murva-specialista Zagyva–Tisch kettős volt a leggyorsabb. S csoportban negyedik győzelmét aratta a Matics–Viczena kettős, míg S3-ban, harmadszor volt a legjobb a Fogasy–Szabó duó.
A bajnokságot Asi vezeti 84 ponttal, az 51,6 pontos ifj. Tóth és a 46 pontos Herczig előtt. Az Országos Ralibajnokság ötödik futama a Veszprém Rali lesz június 16-18-a között, amit valószínűleg rövidített távon rendeznek és az idén a murvás versenyekre bevezetett 1,2-es szorzót is elhagyják majd. A Veszprém Ralival kapcsolatban a héten várható döntés.
A Bükfürdő Rali végeredménye:
- Asi–Pikó, Mitsubishi Lancer Evo IX, 1:08:14,1
- Herczig–Baranyai, Skoda Fabia S2000, +5,1
- Turán–Zsiros, Mitsubishi Lancer Evo IX, +54,0
- Balogh–Kiss, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:08,1
- ifj. Tóth–Tagai, Peugeot 207 S2000, +1:33,1
- Hideg–Kismődi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:49,3
- Pethő–Bacigál, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:20,8
- Kazár–Szőke, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:22,1
- ifj. Ranga–Czakó, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:30,8
- Osváth–Farnadi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:32,9
- Asi 84
- ifj. Tóth 51,6
- Herczig 46
- Turi 35
- Turán 24,4
- Balogh 18
- Hadik 16
- Pethő 11,8
- Hideg 10,2
- Osváth 9,2