Árzuhanás az autópiacon: akár 3 millió forintos csökkenés
Mikor vegyünk új autót? 3. rész
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A megannyi változást hozó újév bizonyos márkáknál emelést, de jobbára árcsökkentést hozott. Helyzetkép regadó-mérséklés és áfadagasztás után.
Beköszöntött az újesztendő, s kezdünk szembesülni a korábban beharangozott változások hatásaival. Csökkent ugye a regisztrációs adó, nőtt az áfa, közben folyamatosan ingadozik a forint/euró árfolyam, de valahogy mindig az a vége, hogy kevesebbet ér a magyar pénz. Írtunk már ezt megelőzően egyértelműen olcsóbbodó márkákról, folytattuk egy vegyes körképpel, nos, az autópiac ütőerén tartott ujjunkat továbbra sem elemelve nézzük hát, milyen irányú korrekciót eredményezett az évváltás az Alfa Romeo, a Citroën, a Dacia, a Honda, a Hyundai, a Lancia és a Mazda háza táján.
Lesz szó a Sanderóról is, előbb azonban még vegyük át, milyen Citroëneknek merre mozdult az ára: az Exclusive csomagos C3 kisautók átlagosan 5,74 százalékkal, egységesen 270 ezer forinttal drágultak a decemberi kedvezményes árhoz viszonyítva, közben megjelent egy új kivitel, az 1,4 literes, 68 lóerős e-HDi Airdream MCP Collection, robotizált váltóval és 3,4 l/100 km vegyes fogyasztással, rekordalacsony 87 g/km CO2-kibocsátással, 4,5 milliós akciós áron. A C3 Picasso egyterű Collection és Exclusive változatai átlagosan 3,88 százalékkal, 130-180 ezer forinttal drágultak a decemberi kedvezményes árhoz viszonyítva, újdonság az 1.6 e-HDi 90 Airdream MCP6 Collection kivitel 4,2 l/100 km vegyes fogyasztással, szintén robotváltóval, 4 930 000 forintos akciós áron. A C4 kompakt teljes palettája átlagosan 0,59 százalékkal, 20-120 ezer forinttal olcsóbb lett a decemberi kedvezményes árszinthez viszonyítva. A C4 Picasso egyterű átlagosan 2,82 százalékkal, 130-230 ezerrel, a középkategóriás C5 átlagosan 0,24 százalékkal, 20 ezer forinttal kerül kevesebbe a decemberi akciós árhoz képest.
Az Alfák és a Lanciák is mind olcsóbbak lettek: a MiTo kisautó ára átlagosan 0,67 százalékkal/34 ezer forinttal, a Giulietta kompakté 1,27 százalékkal/86 ezer forinttal, a középkategóriás 159-é 2,39 százalékkal/217 000 forinttal csökkent. A kifutásához közeledő 159-esből ugyanakkor megszűnt nem kevesebb mint 6 változat forgalmazása. A Lancia Ypsilon, Musa, Delta, Thema és Voyager modellek 1,81-3,83 százalékkal kerülnek kevesebbe, forintban ez akár 936 ezret is jelent a csúcsmodell Thema 3.6 V6 Pentastar Platinum szedán esetében.
Négy változott árú Hyundai-modell közül egyedül a Genesis Coupé olcsóbbodott, átlagosan 19,14 százalékkal, ami egyben 2 333 333 forintot jelent, azaz még az i-MiEV-nél is komolyabb az árcsökkentése. A 3.8-as V6-osok kerek 3 millióval kerülnek kevesebbe! Az i10-es mini ára 3,57 százalékkal/100 ezer forinttal, az i40-é (úgy az élőben még nem is látott szedáné, mint a már ismert kombié) átlagosan 2,41 százalékkal/200 ezer forinttal, az ix35 szabadidő-autóé 2,52 százalékkal/208 ezer forinttal nőtt – utóbbié a tavaly januári akciós árhoz képest.
Azaz vételár alapján az új autót vásárlók akár jobban is járhatnak mint tavaly, a forgalomba helyezésért, azaz vagyonszerzési illetékként ők (az idős autót nevükre vevőkkel szemben) egységesen magasabb összegeket lesznek kénytelenek megfizetni.
Hárommilliós áreséssel már egy rendes biciklit sem kapni, agyasok !!!