Armani gumicsizma – E-osztály All-Terrain

Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain 4Matic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Merci is csatlakozott a terepjárónak álcázott normál autók táborához, a G-osztály után most az All-Terrainnek van a legkarcosabb megjelenése. Ilyen lehet lakkcipőben erdőt járni.


Az új E-osztály talált be a leginkább most a Mercedesnél formatervileg. Valahogy erre passzol leginkább az egyen öltöny, ami a C-re túl nagy, az S-re meg egy kicsit szűk, itt jó az összhang. Tavaly volt egy nagyon szép kombi tesztautó, abba az összeállításba bele tudtam zúgni, a sötétkék fényezés a világos belsővel, ahol ráadásul masszíroztak is az első ülések, mennyei volt. Annyira, hogy tényleg nem érdekelt semmi a közlekedésből, csak hagytam, hogy vigyen a hátán. Az All-Terrainnel kicsit az az érzésem, hogy elrontották ezt az összhangot. Na nem mintha nem lenne jó, csak az E-osztály, ahogy a Merci összes modellje, egy finom autó, elegáns, csinos megjelenéssel, amibe egy porszem nem rondíthat bele. Ezzel szemben most itt áll előttem gumicsizmában, nyakig sárosan, borostásan.

Van ez a vonal, amit az Audi megindított az Allroad sorozattal, de persze ott vannak a Volvo Cross Country-k, Skoda Scoutok, meg a mai SUV-ok. A prémium hármasból már csak a BMW-nek nincs ilyen körbeműanyagozott kombija, és lehet, hogy jobb is, ha tartják magukat még. Az All-Terrain külsőre még tisztán is mocskos, passzol hozzá ez a barna fényezés, de elég drabális a megjelenése. Más az első lökhárító és a hűtőrács is a crossover/SUV kínálatukból érkezett, de ami igazán feltűnő, az a magassága.

Az All-Terrainhez alapból jár a légrugós futómű, amivel plusz két centit képes emelni saját magán.

A teljes magasságot 35 km/h-s sebességig képes tartani, az All-Terrain módba kapcsolva pedig off-roadosra veszi a figurát a hajtás is, legfeljebb másodikba kapcsol föl, szintén 35 km/h-nál elengedi, átáll Comfortba.
A légrugós futómű a szedán tesztautónál feltűnően zajos volt a nagy kerekek miatt, pedig itt is 19-esek, és mégis egészen más a futása. Nincs az a puffogás, ami korábban zavart ennél a futóműnél és egészen jó összhangba került. Ilyennek kell lennie egy jó légrugós megoldásnak, semmi zaj, rezgés, vagy fura mozgás, csak siklás, mintha repülő szőnyegen utaznánk, ez így rendben van. A csend nagyon feltűnő odabent, a 2,2-es dízelmotor hangjából sem szűrődik be sok, csak magasabb fordulatszámon, de oda évente ha egyszer forgatja majd a tulajdonos, mégis talán egy benzines jobban passzolna hozzá. Az viszont nem érné be 5,5 literrel, amit ez tudott. Persze nem városban, úgy inkább 8,5-tel számoljunk. Valójában nyomatéka miatt is jó hozzá a dízel, egyenletesen adja le a teljesítményét, persze van némi késlekedés már a váltó miatt is, de az 1600-as fordulaton érkező 400 Nm nyomatékkal hamar meg lehet mozdulni. Egy Mercedesben persze nem fontos, mikor indul el, hiszen ha ilyen autóban ülünk, már révbe értünk és időnk mint a tenger.
Hirdetés

Valódi nyugalomsziget egy ilyen Mercedes, teljesen jól hozza azt, amilyen sztereotípia körülöleli a márkát. Nyugdíjas éveimet el tudom képzelni egy ilyen autóban, amikor már nem számít a gyorsulás, a fürge mozgás, csak a kényelem. Kicsit belőlem is papát csinált, hirtelen jólesett a külső sávban araszolni, nem volt kedvem előzni, vagy kilőni a lámpától. nagyon jót tesz az idegeknek. A Mercedes vezetéstámogató rendszerei erre még rá tudnak dobni egy lapáttal.

Dugóban araszolni úgy képes, hogy még a kormányt sem kell fognunk.

Csak magasabb tempónál szól ránk, dugóban viszont intézi, amit kell. Szinte túl is van biztosítva, sávelhagyáskor nem csak figyelmeztet, ha lassan közelítünk a felezővonalhoz, bele is fékez. Erre azért fel kell készülni, mert meglepő tud lenni, ahogy az is, ha csak úgy vészfékez. Lehet, hogy a sötét, vagy talán az eső zavarta meg, de egy olyan úton taposott bele a fékbe és rántotta rám az övet, ahol senki nem volt abban az órában sem.
Ennél csak egy furcsább történt, amikor egy zsúfolt kereszteződésben túl közel került hozzám mindkét oldalról egy-egy autó és még előttem is araszolt egy, nem akart átengedi. Kiakadt a tolatóradar sípolása és megfogta az autót, hiába tapostam a gázt, csak akkor engedett el, amikor koppant a padlón a pedál. Ezzel persze beszorultam a kereszteződésbe, és a kínos pillanatokból még kínosabb lett, szóval semmi kapkodás egy ilyennel. A radaros tempomat ügyes, de a kapcsoló logikáját továbbra sem értem, kétszer egymás után nem lehet bekapcsolni a tempomatot, mert felváltva aktiválja a limiterrel, még jó, hogy a Mercedes új kormányán már gombokkal oldották ezt meg. Ennél csak a hatalmas kijelzők fényereje zavart jobban, amikből csak a középsőét sikerült letekernem, a műszeregység éjszaka is virított. Nem tudom hová dugták el ezt a menüt, de hosszú percekig túrtam a menüket, és nem találtam meg, persze a kijelző körüli díszkivilágításét igen. Itt jegyzem meg, hogy a színskála bármely árnyalatát megjeleníti, de ennél jobban örültem volna annak, ha megvan a kijelző fényerejének állíthatósága.
A két 12,3 colos kijelző képe tűéles, a grafika szép, és a kormány érintőgombjaival egyszerűbb a kezelése, mint gondoltam. Variálható a műszeregység, ahogy éppen kedvünk tartja, a menüben viszont vannak logikai buktatók szinte mindenhol. A Comand rendszer néhol kicsit bonyolult, kezdve azzal, hogy a párosított telefont külön kell hozzáadnunk médialejátszóként is. Hozzá lehet szokni a menürendszerhez, minden tanulható, és egy ilyen finom hangulatú beltérben megéri megtanulni, mi hogyan működik. Érdekességként okostelefonunkat is használhatjuk hasonló logikájú érintőpadként, mint ami a kormányon van, így akár hátul ülve is írhatunk be például címet a navigációba.

A beltér kivitelezése parádés, nagyon jók az anyagok, a műszerfal bőrözése is pazar, hát még az ülések rombuszmintás kárpitja.

Terepen korlátozottan használható az All-Terrain, ha nagyon nagy a szükség, biztos megoldja a szorult helyzeteket, de ilyen utcai gumikon csak korcsolyázás lesz, hiába a jól dolgozó 4Matic összkerékhajtás. Magától parkol, telefonról is irányíthatjuk az autón kívülről – már ha fizettünk a Connect me ezen szolgáltatásáért. Minőségben nagy a kontraszt mondjuk a GLA-val szemben, az E-osztály valóban precíz és aprólékosan kivitelezett, jó anyagokból, ám ennek az All-Terrainnek nem sok értelmét látom. Ezért az összegért, de valójában ennél kevesebbért is össze lehet rakni egy sima E kombit majdnem hasonlóan, és abba beleférnek a masszázsfunkciók is az első ülésekhez. Oda is van légrugó, meg 4Matic, meg ugyanez a motor, csak közben még elegánsak is lehetünk.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1950 cm3
Teljesítmény:
143 kW (194 LE)
Nyomaték:
400 Nm
Méretek
Hosszúság:
4947 mm
Szélesség:
1861 mm
Magasság:
1475 mm
Saját tömeg:
1920 kg
Össztömeg:
2590 kg
Tengelytáv:
2939 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
640 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1950 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm
Teljesítmény:
143 kW (194 LE)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Armani gumicsizma – E-osztály All-Terrain

Vélemény, hozzászólás?