Árharc: Mit kapunk egy alap Focustól, Astrától, Golftól?
Alapverziók mérkőzése: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itt az új Ford Focus, de rögtön meg is kapta mindenki, hogy drága lett. Nézzük, mennyire, ha legfőbb konkurenseihez mérjük!
Múlt héten vezettük a teljesen új, negyedik generációs Ford Focust, ami kapcsán az olvasók egyik meghatározó kommentje volt, hogy jelentősen nőtt az ára. A háttérben viszont ott van, hogy már csakis turbós motorokkal kapható, meg aztán alapellátmánya is jelentősen nőtt. A cikkünk írásakor épp 322 forintos, azaz az idén jelentősen növekedett euró árfolyam is áremelkedéshez vezet természetesen a legtöbb márkánál, ám
nem kell aggódni, az akciós ár most is előkerült!
Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Ford Focus | 4378 | 1825 | 1471 | 2700 | 375-1354 |
Opel Astra | 4370 | 1809 | 1485 | 2662 | 370-1210 |
Volkswagen Golf | 4258 | 1790 | 1437 | 2620 | 380-1270 |
Mindhárom modellnél ötajtós verziót. Hosszban a Focus a legnagyobb, igaz, az Astránál csupán 8 milliméterrel, a Golfnál viszont 120-szal, azaz 12 centivel hosszabb. Széltében is a Focus a legnagyobb, ahogyan tengelytávolságával és bővített csomagtérméretével is. A hátsó lábtér így aztán alighanem a Focusban a legnagyobb, de a másik két "kompakt" sem nevezhető szűknek. Motorból mind turbós és közvetlen befecskendezésű egységeket adnak, a Focus és az Astra is 1,0 literes háromhengerest, de köztük igen jelentős a különbség. Ugyanis míg az alap Astráé 90 lóerős, a hazai, a regisztrációs adót motorméret, nem pedig teljesítmény alapján számoló piacon a Focus - kezdő - kínálata rögtön a 125 lóerős EcoBoost motorral nyit. Talán még fontosabb különbség, hogy a Focushoz (és persze a Golfhoz is) 6 fokozatú kézi váltó jár, míg az alap Astráé csak 5 sebességes. Nyomatékból az Astra és a Focus is 170 newtonmétert ad, de a Focus már alacsonyabb fordulaton, s ő átmeneti túltöltéssel 200 Nm leadására is képes. Utóbbit a Golf - jelenlegi belépő - 1,5 literes TSI motorja szokatlanul széles, 1400-4000/perc fordulat között tudja hozni, 130 lóerős csúcsteljesítménye is megvan már 5000/perc fordulattól. Naná, hogy ezzel, meg persze legcsekélyebb tömegével is a Golf a legdinamikusabb a trióból, míg katalógusérték szerint 0,2 l/100 km előnnyel a Focus a legkevesebbet fogyasztó. Részterheléskori hengerlekapcsolásra egyébként a Focus és a Golf is képes, előbbi 1, utóbbi 2 hengerét tudja kiiktatni, magyarán mindketten üzemelhetnek kéthengeres üzemmódban.
Árérzékeny piacunkon persze a vételár, meg persze az ahhoz társuló felszereltség a legfontosabb. Bár a menetpróba során ezt nem hirdették,
a hazai piaci szokásoknak megfelelően a vadonatúj Focusra is van árkedvezmény, nem is szerény.
Az alapverziónál is számolhatunk 710 ezer forintnyi ármérsékléssel, de motorból és felszereltségből feljebb lépegetve akár 800 ezer forintot is elengedhetnek. A földi halandó magánvásárlóknak is, a nagyobb flották esetén pedig úgyis egyedi árakkal kalkulálnak majd. Hasonló, az alapverziónál 555, de akár 650 ezer forintos kedvezménnyel számolhatunk az Astránál is, míg a Golfok áraiból fixen 500 ezer forintot húznak le, alapból. De ugye flottakedvezmény, egyedi ár mindenhol létezik, így végül nem biztos, hogy a Fordtól kapjuk a legjelentősebb ármérséklést.Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf - az alapverziók adatai
Motor | Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 LE | Opel Astra 1.0 Turbo Ecotec 90 LE | Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT |
Emissziós norma | Euro 6d | Euro 6.2 | Euro 6 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | 1498 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 125 (6000) | 90 (5500) | 130 (5000-6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 170-200 (1400-4500) | 170 (1800-4250) | 200 (1400-4000) |
Végsebesség [km/h] | 200 | 188 | 210 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10 | 12,2 | 9,6 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,8 | 5,0 | 5,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 108 | 115 | 116 |
Saját tömeg [kg] | 1322 | 1273 | 1226 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1855 | 1780 | 1800 |
Alapár [Ft] | 5 500 000 | 5 205 000 | 6 694 080 |
Akciós alapár [Ft] | 4 790 000 | 4 650 000 | 6 194 080 |
Így a trió legolcsóbbja az Astra, hozzá mérten viszont csupán 140 ezer forint a Focus, míg mindkettejükhöz mérten bő 1,4 millió forint a Golf felára, ami persze felszereltségével és motorjával, menetdinamikájával is "komolyabb versenyző". A "kötelező alapok", így a manuális légkondicionáló, a legalább 6 légzsák, vagy a visszagurulásgátlós ESP mindhárom versenyzőnél megvannak, a Golf sofőrjének pedig térdlégzsák is jár, s hozzá a városi koccanásgátló, de még a távolságtartós tempomat is alapáron jár. A Focushoz pedig sávtartó és intelligens, táblafelismerős, az aktuális értékre automatikusan beálló sebességhatároló jár, de a tempomatért már külön kell fizetni. Fontos megjegyezni, hogy most kifejezetten az alapverziókat vetettük össze, a táblázatunkban hozzájuk nem elérhető tételek a jobb felszereltségekhez jellemzően kivétel nélkül rendelhetők. A Focus és az Astra esetén is szerepelhet például elektronikus rögzítőfék, de nem az alapverzióknál, a jóval drágább Golfot persze már alapból azzal, meg például alufelnivel kapjuk. Viszont egyedül a Golfban nincs bluetooth kihangosító alapból, nem mellesleg hozzá az USB és így például az Android Auto/Apple CarPlay rendszer is feláras, ahogyan utóbbi az alap Astrához és Focushoz is. Fura, pedig a Golf már alapból 6,5 colos érintőkijelzőt ad (a Focus csak 4 colosat, az Astra pedig alapból semmilyet, csak pontmátrixosat).
Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf - az alapverziók felszereltsége
Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend | Opel Astra 1.0 Turbo Ecotec Selection | Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion | |
ESP visszagurulásgátlóval | x | x | x |
Guminyomás-szenzor | x | x | x |
Fáradtságfigyelő-szenzor | - | - | x |
Sávtartó automatika | x | - | 219 710 Ft |
Városi koccanásgátló | - | - | x |
Távolságtartós tempomat | - | - | x |
Intelligens sebességhatároló táblafelismerővel | x | - | - |
Gyalogosfelismerő-rendszer | - | - | x |
Első légzsákok | x | x | x |
Oldallégzsákok elöl | x | x | x |
Függönylégzsákok | x | x | x |
Térdlégzsák a sofőrnél | - | - | x |
Távirányítós központi zár | x | x | x |
Elektronikus kézifék | - | - | x |
Fényezett tükörházak és lökhárítók | x | x | x |
Fényezett kilincsek | x | x | x |
LED nappali menetfény | x | x | x |
Felni anyaga | acél | acél | könnyűfém |
Gumiméret | 195/65 R16 | 195/65 R16 | 205/55 R16 |
Szükségpótkerék | x | 30 000 Ft | 33 020 Ft |
Automatikus fényszórókapcsolás | x | 45 000 | 67 350 Ft |
Automatikusan elsötétülő külső visszapillantók | x | ||
Automatikusan elsötétülő belső visszapillantó | 105 000 Ft | ||
Automatikus ablaktörlőkapcsolás | |||
Manuális klímaberendezés | x | x | x |
Kétzónás automata klímaberendezés | 105 000 Ft | - | 66 040 Ft |
Elektromos első ablakok | x | x | x |
Elektromos hátsó ablakok | x | - | x |
Elektromosan állítható, fűthető külső tükrök | x | x | x |
Bluetooth kihangosító | x | x | 153 710 Ft |
Rádió | x | x | x |
Rádiókijelző átmérője | 4,2 col | n.a. | 6,5 col |
USB csatlakozó | x | x | 52 070 Ft |
SD-kártya olvasó | - | - | x |
Hangszórók száma | 6 | 4 | 8 |
Választható vezetési mód | x | - | 55 880 Ft |
Start/stop rendszer | x | x | x |
Az egyes modellek közötti versenyt nyilván a márkapreferencia és az ülőpróba dönti el, de ha árversenyt nézünk, a Focus Astrához mért (140 000 forintos) felára az erősebb motor és a 6 fokozatú váltó, valamint a sávtartó automatika, a színes kijelzős, 6 hangszórós hifi, az alapból is adott szükségpótkerék vagy a kétzónás automata klíma alapverzióhoz való elérhetősége miatt is megéri. És akkor ott van még a menetmódválasztó és a hátsó elektromos ablak is. A Ford úgy néz ki, ismét biztosra kíván menni. Nem is értem, a menetpróbánál miért hallgatták el a nem szerény árkedvezményt, így már nagyon más a leányzó fekvése, az elődjénél érezhetően tágasabb, még jobb vezethetőségű, s gyakorlatilag minden sofőrsegéddel felszerelhető új Focus ismét nagyon esélyes piachódítónak ígérkezik. Még úgy is, hogy benzinesei (egyelőre) csakis háromhengeresek - minden infó a menetpróbáról készült cikkben. Az Astra pedig olcsó extrázhatóságával, a Golf a jó eséllyel legjobb minőségérzetével maradhat továbbra is meghatározó a piacon, ahol persze mindegyikőjüknél több Skoda Octavia fogy, hiszen a kompakt kategóriában az ár/méret arány bajnoka - ötajtós karosszériával továbbra is ő, de kombiként persze megszorongathatja majd az új Kia Ceed, aminek jelenleg még csak várjuk a hazai árát, így az egy következő sztori/összevetés alapja lesz.
De gyíkok vagytok, mi az hogy 125 lovas alapmotor a Focusban! Ott van a saját linketeken, hogy 85 ló az alap, az Astra 1 literese meg 105 lovas nem 90!
Más az, hogy mi a nemzetközi kínálat és más az itthoni. A Focus a 125 lovassal nyit nálunk, az Opel árlistája szerint az Astra 90 lóerőssel nyit. A hazai kínálat alapján készült a cikk.
Azért én megnézném a konfigurátort is, mivel pár motorverzió kikerült a kínálatból, mégha a „papíros” árlista el is bírja.
A 3.5 generáció kalkulátora szerint a sima szívó 1.6 125LE és a turbós 1.0 között – szintén 125LE-vel – kerek perec 200e forint a differencia. Most már nem ír árat, mivel nem lehet gyártásból rendelni, de tutira ennyi volt.
Tavaly Ford Credittel sima szívó Trend 4millió volt akciósan. Ha ebből kiveszem a FC-kedvezményt (200-250e forint), hozzáteszem a 200e forintot a turbós motor miatt, akkor a 3.5GEN Trend 4.4millióért vihető haza alapszínben.
Össze kell hasonlítani mi volt az ellátmány a két alapverzió között, kiderül, ténylegesen drágább lett-e a Focus, vagy maradt annyi, mint az előző, miközben elvileg jobb lett.
VW golf 7 alapmotor 1.0 l /3 henger 110Le (81kW). EZT KELLENE HASONLÍTANI !!!!!!!!!!!
Aki cikket ír ,miért nem tájékozódik a Porsche Hungariánál?
Mert a konfigurátorban csak 1.5 van, most épp csak az rendelhető.
Na, pont ezek az autók azok, amik egy kalap szart sem fognak érni 10 év múlva. Van egy régi mondás: A turbó azoknak való, akik nem tudnak motort építeni. Lelkes újságírók, akik örülnek a 3 hengernek, a turbónak, a kettőstömegűnek, a részecskeszűrőnek-és benzinesről beszélünk, örülnek a szigorodó EU előírásoknak, közben pedig sokkal, de sokkal több szart lövünk a levegőbe, mert mindezeket elő kell állítani, marha drágán. Nem, nem a gyökér TDI huszárok és a Smoke &Charm mellett kampányolok, mert őket az első NKH állomásra vinném, hogy ott nyomjon egy kövéret, csak ezek a szigorítások semmi másról nem szólnak: nyírjuk ki a belső égésű motort. Egy ideig mindenki korszerű dízelt akart, nyomaték meg egyéb dolgok, aztán mikor bele kellett nyúlni, lett Cofidis, meg Provident…Most már csak a bátrak vesznek, sokan szívóbenzinest akarnak, de hála az EU-nak, meg a hujjogó népnek, a zöldeknek, nem
lesz már mit venni ezekből. Igen, csináljátok tesztet 200 ezret futott benzines(turbós) autókról.Légyszives…
Van egy régi mondás” ezt a mondast senkin sem mondta még ??? mert butasag, semmi baj a turbos motorral, az alulmeretezett motorokkal van baj, ott meg majdnem mind1,h turbo vagy szívó. Az viszont igaz,h az autókon kivül is rengeteg sz.r megy a levegőbe…..hat ez van. van akinek van penze lefizetni donteshozokat,van akinek nincs.