Vajon veszélyes lehet az MG a Suzukira?
Aki manapság új autót keres szűkös pénztárcával, valószínűleg szomorúan látja, hogy mennyire elszaladtak az árak. Korábban összegyűjtöttük a legolcsóbb elérhető új autókat (lásd
itt, persze augusztus óta is sokat drágult a piac), ám ha csak kizárólag a legolcsóbbakat nézzük, akkor többnyire csak kisautók, miniautók jöhetnek szóba. Most viszont megnézzük a tomboló SUV-mánia mentén, hogy mi a helyzet a városi szabadidő-autók körében. Mivel itt felbukkant egy új szereplő is a piacon, ezért az MG ZS-t vetjük össze azzal a modellel, ami valószínűleg mindenkinek az elsők között jut eszébe, ha kedvező áron keres autót: a Suzuki Vitarával.
Egy jól megszokott, szerethető forma és egy olyan új dizájn, ami valójában sokfelől merít – izgalmas lesz látni az eladási számokban, hogy mit mutat majd fel az MG. Illetve felmerül a kérdés, van-e félnivalója a Suzukinak emiatt. Most a Vitarát és a ZS-t nézzük meg részletesebben. A formatervről ítélkezni ugye felesleges, teljesen ízlésfüggő, hogy kinek melyik tetszik jobban. Az már más kérdés, hogy mi a fontosabb a piaci sikerhez. A friss vonalak, vagy a jól megszokottak? Ebben a tekintetben szerintem nincs oka aggodalomra a Suzukinak, hiszen a Vitara még mindig csinos, de tény, hogy a ZS-re sem lehet egyetlen rossz szavunk sem. Persze, dobálózhatunk a nevekkel, hogy mire hasonlít, de ez is csak jót tesz neki, mert úgy egyedi, hogy valóban emlékeztet sok mindenre. Viszont nézzük a számok oldaláról!
A Vitara motorpalettája kétféle hibridet kínál
Az MG ZS tengelytávolsága 8,5 centiméterrel hosszabb, és a karosszériában is a brit/kínai modell a nyerő 14,8 centivel. Szélességben 3,5 centi az MG fórja, magasságban pedig 4,3 centiméter. Azonban bent ülve nem érezni nagy különbséget. Elöl mindkét autóban nagyon kényelmes utazni, hátul pedig korlátozott a lábtér, de a fejtér és a válltér is megfelelő. Anyaghasználatban szinte azonos a két modell, érezhető a spórolás, de az MG-ben ügyesebben választották ki azokat a helyeket, ahová a puhább, látványosabb műanyagok, szövetek kerültek. A hosszúságban szerzett előnyét a csomagtérben kamatoztatja igazán az MG, hiszen alapból 448 litert kínál, szemben a Suzuki 362 literjével.
Csomagtérben az MG a nyerő 448 literrel
A Suzuki alapból 362 litert ad
A Vitara rendelhető összkerékhajtással is
Motorizáltságban, ha csak az alapverziókat nézzük, akkor a Suzuki a modernebb. Négyhengeres, turbós benzinmotorját lágy hibrid rendszerrel is felvértezték. Ez erősebb, rugalmasabb és gazdaságosabb az MG másfél literes, szívó benzinmotorjánál. Ugyanakkor sokan esküdnek erre az egyszerűbb, szívó négyhengeresre, mondván, hogy egyszerűségükből fakadóan valószínűleg kevésbé szervizigényesek, ha szükséges akkor a javításuk egyszerűbb. Szerencsére a garanciát mindkét márka bőkezűen adja, az MG ZS 7 év vagy 150 ezer kilométert nyújt, a Suzukinál pedig a 3 év vagy 100 000 kilométeres általánoson túl a hajtásláncra további 7, azaz összesen 10 év jár. De gyorsan nézzük át a teljesítményadatokat, bár ezt majd a táblázatban is megtaláljátok. Szóval a Vitara négyhengeres turbósa 130 lóerőt és 235 Nm nyomatékot tud, míg az MG szívó négyhengerese 106 lóerőt és 141 Nm forgatónyomatékot ad. Persze a ZS is rendelhető turbós benzinmotorral, ami 3 hengeres és 111 lóerős, de drágább is.
Anyaghasználatuk hasonló, a képeken nem az alapmodellek láthatók
Nézzük akkor az árakat és az alapfelszereltséget! Az MG ZS alapváltozata 6 699 000 forintról indul, míg a Suzuki Vitara kedvezménnyel 6 990 000 forintról, ám a listaára 8 040 000 forint. De most foglalkozzunk csak a hűségprogramos kedvezményes árral. A belépő szint az MG-nél a Comfort, a Suzukinál a GL, és az MG körülbelül 300 ezer forinttal olcsóbb. Vajon mi hiányzik belőle? Ha egyáltalán hiányzik. A vezetősegédek terén holttérfigyelőt egyikük sem ad, viszont visszagurulásgátló, vészfékasszisztens és LED-fényszórók alapból járnak mindkettőhöz, de a tempomat csak a Suzukinál adaptív. Az MG-hez jár még hátsó parkolóradar és borulásgátló is, illetve szintén az MG-nek pirospont, hogy hátul is gombnyomásra nyithatók-zárhatók az ablakok, a Viarában alapáron csak elöl. Emellett az MG alapáron adja a 10,1 colos érintőképernyőt, míg a Vitara alapból semmilyen érintőképernyőt sem. Végül az MG-hez alapáron jár a 17 colos könnyűfém felni, a Vitara pedig 16 colos acélfelniken gurul ki a szalonból. Viszont van egy ütőkártyája az MG-vel szemben, hiszen összkerékhajással is rendelhető, persze drágábban, de ilyet a ZS plusz pénzért sem tud.
Nézegettem én is a ZS felszereltségét, nekem az volt vele a bajom, hogy a szívómotoros változathoz még felárért sincs tolatókamera. A Vitaránál pedig ez a második felszereltségtől van, az S-Crossban pedig alap.
Illetve, ami nekem az MG kapcsán nagy bizonytalanságot jelent, hogy semmi tapasztalat nincs a megbízhatóságukról. Más márkáknál azért ezt legalább nagyjából tudni lehet. Annyival meg nem olcsóbb az MG, hogy ezt a bizonytalanságot kompenzálja.
Kedves András, méretekben az S-Cross sokkal közelebb van mint a Vitara, miért nem azzal hasonlítja össze?
Kedves Lajos!
Ennek csupán annyi az oka, hogy inkább a Vitara a „klasszikus SUV”, ahogy az ZS is.
Később valószínűleg az S-Cross mellett is megnézzük.
Kínai autót csak 10 vagy 20 év múlva érdemes venni, már ha addigra bizonyítanak és bevállalhatóak lesznek.
Ennek 10 évvel ezelőtt lett volna létjogosultsága.
Attól még, hogy eddig az EU-ban és Magyarországon nem nagyon forgalmaztak kínai autókat és te nem ismered őket, azok, amik ide eljutnak, már bizonyítottak, hidd el.
Sőt, mivel addigra csak elektromos hajtás van, és Európa egyelőre csak próbálja lekövetni a kínai technológiát, jobb esetben megvásárolni, ezért hamarosan lépéselőnyben is lesznek.
Volt egy konkurens autós oldal csatornáján pár hete egy kínai autó, a Nio ES8 tesztje, amit Norvégiában már forgalmaznak. Arról csak annyit, hogy már nagyon a spájzban vannak a kínaiak, és mivel az EU akarva, vagy akaratlanul is azon dolgozik, hogy kinyírja az európai autóipart, nagyon hamar ránk fogják rúgni az ajtót.
Ár-érték arányban lehet, hogy rendben van, de egyrészt ismeretlensége miatt eladhatatlan lesz, másrészt egy kis szívómotor számomra családi használatban csak vánszorgásra képes, csakúgy, mint a „hibrid” vitara. Még erősen él emlékeimben 2018-ból az 1.6 szívó vitarával megtett próbakör, óriási csalódást okozott a rugalmatlansága, kézi váltóval és automatával egyaránt, bár 4.4M-ért átírással metálfénnyel a legjobb üzlet volt hazánkban. Az 1.4 lágy hibrid turbós változat sokkal rugalmasabb, és szerintem még mindig a ma kapható egyik legtakarékosabb elérhető árú, kellően dinamikus 4 hengeres – belépő szintű – családi autó. Persze milliókkal többért vannak jobbak is.