Árharc: MG ZS vs. Suzuki S-Cross
Megfizethető új autókra vadászunk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokan kértétek, hogy az MG ZS-t ne csak a Vitarával hasonlítsuk össze, hiszen annál nagyobb a brit/kínai újdonság. A népakarat szent, az S-Cross ellen is ringbe küldtük.
MG ZS és Suzuki S-Cross - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
MG ZS | 4323 | 1809 | 1653 | 2580 | 448-1375 |
Suzuki S-Cross | 4300 | 1785 | 1580 | 2500 | 430-1230 |
Motorizáltság terén továbbra is igaz, hogy a Suzuki kínálja a modernebb megoldást. Alapból lágy hibrid, turbós négyhengerest, 130 lóerővel és 235 Nm forgatónyomatékkal, hatfokozatú manuális sebességváltóval. Aki hajlandó felárat fizetni, akár full hibrid hajtáslánccal is kérheti, de most maradjunk az alapoknál. A ZS palettáján nincs hibrid, viszont a sokak szerint strapabíróbb szívómotor igen. Sőt, az 1,5 literes, négyhengeres egység az alapmotor, a maga 106 lóerejével és 141 Nm forgatónyomatékával, amit már ritkának számító, 5 fokozatú manuális sebességváltó továbbít az első kerekek felé. Az MG ugyanis csak fronthajtású lehet. A Suzuki S-Cross viszont elérhető összkerékhajtással is, persze drágábban. A garancia mindkét modell esetében dicséretes: az MG ZS 7 év vagy 150 ezer kilométert nyújt, a Suzukinál pedig a 3 év vagy 100 000 kilométeres általánoson túl a hajtásláncra további 7, azaz összesen 10 év jár.
Motorizáltság
MG ZS 1.5 VTi-Tech | Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet, lágy hibrid | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1498 | 1373 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 106 (6000) | 130 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 141 (4500) | 235 (2000-3000) |
Végsebesség [km/h] | 175 | 195 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 9,5 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,6-7,2 | 5,3-5,5 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 149-163 | 120-125 |
Saját tömeg [kg] | 1231 | 1165 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1695 | 1770 |
Végül jöjjenek akkor az árak. Az MG ZS még mindig 6 699 000 forintról indul, hiszen nem emeltek árat az év elején. A Suzuki S-Cross kedvezményes alapára azonban 7 950 000 forint jelenleg. A belépő szint az MG-nél a Comfort, a Suzukinál a GL. A vezetősegédek terén holttérfigyelőt egyikük sem ad, viszont visszagurulásgátló, vészfékasszisztens és LED-fényszórók alapból járnak mindkettőhöz, de a tempomat csak a Suzukinál adaptív. Az MG-hez jár még hátsó parkolóradar és borulásgátló is, ám az S-Cross tolatókamerával kompenzál. Az ablakok mindkét modellben gombnyomásra működnek elöl és hátul egyarán, és az S-Cross már alapáron ad érintőképernyős infotainment rendszert, igaz „csak” 7 colos monitorral, szemben az MG 10,1 colos képernyőjével. Felnikből is ugyanakkora szerepel a két modell felszereltségi listáján. 17 colos könnyűfém szettel érkezik mindkettő az ügyfelekhez. Elmondható tehát, hogy az MG ZS és a Suzuki S-Cross összevetése jóval szorosabb csatát hozott, hiszen a Suzuki crossovere is hasonlóan gazdag felszereltségű alapból, viszont jelentősen drágább is.
Mit ad az MG ZS és a Suzuki S-Cross alapáron?
MG ZS Comfort | Suzuki S-Cross GL | |
Alapár | 6 699 000 Ft | 7 950 000 Ft |
Automata légkondicionáló | X | X |
Távirányítós központi zár | X | X |
Infotainment kijelző | 10,1 col | 7 col |
Holttérfigyelő | - | - |
Táblafelismerő | - | X |
Tempomat | X | távolságtartós |
Tolatóradar | X | Tolatókamera |
Könnyűfém keréktárcsák | X | X |
Garancia | 7 év/150 000 km | 3 év/100 000 km, 3+7 év a hajtásláncra |
Az S-cross igényesebb? Fotók alapján nem így tűnik… Ettől függetlenül a várható értéktartás és az alkatrész ellátottság miatt a Suzuki jobb vétel szerintem, bár olyan csúnya mindkettő, hogy egyik se kéne.
Gondolkodás nélkül Scross…
100 lóerő kevés egy ekkora bálnának, bár olcsónak tűnik, de nem az. Ekkora teljesítményhez képest inkább túlárazottnak számít.
Úgy ír mindenki a kocsiról, mintha a sajátja 6 alatt futná a 100-at, vicces. Tényleg nem mindegy, hogy 9,5mp (scross talan ennyi) vagy 11? ??