Árharc: a Jaguar XF és német prémium vetélytársai
Vajon tényleg olcsóbb a Jaguar XF, mint az Audi A6, a BMW 5-ös és a Mercedes E-osztály?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új modellel és konkurenseinél alacsonyabb árral indul a nagyautóknál a Jaguar. Vajon tényleg olcsóbb az új XF, mint a német konkurensek?
Múlt héten mutatkozott be hazánkban az új Jaguar XF. Már alumínium karosszériával, tömegcsökkentéssel és persze sokak számára a német prémium vetélytársakénál is egzotikusabb, nemesebb márka logójával. Az ugró vadmacskát sokan kedvelik, a forgalmazó ráadásul a germánokénál kedvezőbb alapárat tudott ráírni. Mi pedig most jól megnézzük, hogy ha egymás mellé állítjuk az Audit, a BMW-t, a Mercedest és a Jaguart, akkor melyikük, milyen nagyautót és persze mennyiért tud adni. Jöjjön tehát az A6, az 5-ös és az E-osztály az XF ellenében. Alapdízellel, de azért néhány elvárással: ha nem is kombiként, de dönthető hátsó üléssel, kétzónás automata klímával, Bluetooth-kihangosítóval, első-hátsó parkolóradarral, tehát csupán a legszükségesebb extrákkal, szigorúan automata váltóval, mert ebben a kategóriában már jellemzően azzal rendelnek a vevők.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Audi A6 | 4931 | 1874 | 1430 | 2917 | 530 |
BMW 5-ös | 4907 | 1860 | 1462 | 2968 | 520 |
Jaguar XF | 4954 | 1880 | 1457 | 2960 | 540 |
Mercedes-Benz E-osztály | 4879 | 1854 | 1474 | 2874 | 490 |
Bár manuális váltóval valóban az alap XF a legolcsóbb, automatával már nem az. Míg ugyanis a Jaguarnál kereken 1 millió forintos felárat jelent a 8 fokozatú automata, a konkurensek olcsóbban adják a kuplungmentes kényelmet. A BMW esetén ráadásul a Jaguaréval egyező váltó kapható meg több mint 25 százalékkal olcsóbban. Az Audi 7 sebességes DSG-t (az Audi terminológiája szerint S tronicot) kínál, míg a Mercedesnél 7 fokozatú 7G-Tronic váltót kaphatunk - szintén olcsóbban. Így aztán automatával már nem a Jaguar, hanem a BMW ajánlata a legjobb. Ráadásul felszereltségben sem annyira jó az XE, mint mondjuk az Audi vagy a BMW. A Mercedes esetén szintén számos tételt felárért kell rendelni, így lehet az az összevetés legdrágábbja.
A kiindulási elváráshoz a német gyártók ajánlatait végigfutva még egy tételt adtunk: a Xenon fényszórót. Azt ugyanis az Audi és a BMW is alapból adja, a Mercedes már rögtön LED fényszórót szerel alapból. Így aztán a Jaguar esetén is "berendeltük" azt, bár meg kell jegyezni, még kihagyásával sem lenne a legolcsóbb.
Az Audi esetén szinte minden elvártat megkapunk a bő 12,5 millió forintos alapárért. Igaz, a Bluetooth kihangosítóhoz legalább a 182 880 forintos MMI Basic Plus csomagot meg kell rendelni, amivel jobb központi kijelzőt és hifit is kapunk. De megvan a Xenon fényszórón túl az első-hátsó parkolóradar és a ma már a BMW esetén is alapáron adott dönthető hátsó ülés is. A kárpit ennyi pénzért persze még alap, s a fényezés sem metál, ahogyan az összevetésben a többi ajánlatnál sem.
Az automata váltós 518d BMW-t, azaz az ötös belépőjét 11,9 millióért kaphatjuk meg, ehhez még parkolóradart (259 600 Ft) és kihangosítót (199 70 Ft) kell rendelni. Egyik sem szerény tétel, de nem alap rendszerekre kell gondolni. Ráadásul az így 12,363 millió forintos - az Audival egyezően 150 lóerős - 5-ös a legjobb ajánlat, legalábbis ár szerint.
Audi A6 2.0 TDI ultra | BMW 518d | Jaguar XE 20d | Mercedes-Benz E 200 BlueTEC | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1964 | 1995 | 1999 | 2143 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | DSG/7 | automata/8 | automata/7 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150 (3000-4200) | 150 (4000) | 163 (4000) | 136 (2800-4600 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 350 (1500-3000) | 360 (1750) | 380 (1750-2500) | 360 (1400-2600) |
Gyorsulás - 0-100 km/h (s)s | 9,6 | 9,6 | 8,7 | 9,5 |
Végsebesség (km/h) | 214 | 212 | 229 | 207 |
Fogyasztás (vegyes) [l100 km] | 4,2 | 4,2 | 4,1 | 4,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 110 | 110 | 104 | 119 |
Saját tömeg [kg] | 1735 | 1700 | 1555 | 1735 |
Alapár [Ft] | 12 547 980 | 11 903 700 | 11 999 000 | 12 894 310 |
Extrákkal növelt ár [Ft] | 12 730 860 | 12 363 000 | 12 696 300 | 13 696 950 |
Automata váltóval, pláne az elvárt extrákkal, a 153 360 forintos dönthető hátsó üléstámlával, illetve az ugyanannyiba kerülő hátsó és a 124 880 forintos első parkolóradarral, valamint a 265 700 forintos Xenon fényszóróval már közel 12,7 millió forintos árával csak a második legjutányosabb ajánlat a Jaguaré. De nem kell temetni az angol márkát, az XE tömeg, illetve abból kifolyólag menetdinamika és fogyasztás kapcsán még mindig a legjobb, és lesz még egy igen komoly ütőkártyája, de erről egy kicsit később.
Nézzük, hogy mit ad a Mercedes E-osztály. Az E 200 BlueTEC 136 lóerős teljesítménye a legszerényebb, az automataváltós kivitel csaknem 12,9 millió forintos alapára azonban a legjelentősebb. Miként a Jaguarnál, itt is fizetni kell a dönthető hátsó ülésekért (176 530 Ft), a kihangosítóért, amit csak telefon előkészítéssel, 336 550 forintért kaphatunk meg, az első-hátsó parkolóradar pedig csak parkolóasszisztenssel együtt, 292 100 forintért elérhető. Így a kívánság E-osztály már csaknem 13,7 millió forintba kerül, amivel érezhetően, milliós tétellel drágább konkurenseinél. A prémium nagyautók természetesen nem csupán alapvető jellemzőikkel és árukkal, hanem a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokkal is versenyeznek egymással. Bár az Audi a 4 év/200 000 kilométeres általános garanciájával rekorder, az összevetés egyetlenje, aki nem ad ingyenes karbantartást autójához. A BMW 5 évig vagy 100 ezer kilométerig a kötelező karbantartásokat állja, de a kopó alkatrészek cseréjét nem, s a garancia is csak az alap 2 éves, felárért persze toldható. A Mercedesnél 4 év/120 000 kilométer a kiterjesztett garancia, valamint ez idő alatt ugyancsak díjmentesek a karbantartások. A Jaguar garanciája 3 éves, dízelmotor esetén 170 000 kilométerre szól a Jaguar Care szolgáltatás, ami a kötelező karbantartásokon túl egyebek mellett az AdBlue folyadék, de még a szélvédőmosó rendszeres utántöltésére, valamint ablaktörlőcserére is kiterjed. Így aztán sokat autózó vásárlónak nem a legalacsonyabb árral is jó ajánlat lehet az XF; már csak a maradványértéke lesz kérdés, amit persze jelentősen fog még befolyásolni, hogy a végtelen extralistáról mi mindent kér még a vevő. Ez persze a vetélytársaknál is igaz.
Viszont eszerint ha csaltak a nitrogén-oxid méréssel a motorvezérléskor , akkor a motor szén-dioxid kibocsátása is kisebb lett , vagy nem jól gondolom , hogy azzal is becsapták a mérőrendszert ?
Bocs , most látom hogy a szén-dioxid-kibocsátást mérő eljárásban levő hiba csak 800 ezer kocsit érint , ez nem a nagy dízelbotrány , ez csak egy kicsike hiba , hibácska .
Már hogyne lenne. Ha nem CO2 kibocsátás lenne az adózási alap , nem tudtak volna csalni vele . Vagy a nitrogén-oxid és koromkibocsátást is manipulálni lehet csalószoftverrel ?
Miért kellene még azon is görcsölnöd , hogy vajon betartják e amit ígérnek vagy azon alkudozni vásárláskor , hogy ezt még tegyék bele ? Mikor vannak közel ugyan ennyiért más márkák amik még jobbak is mint az XF ” értéktartóbbak egy 4-5 éves 2X milliós autóból nem mindegy mekkora értékvesztéssel szállsz ki ” és velük nem kell ilyeneken szarakodni … ? Amíg nem lesz minden megyeszékhelyen egy szerviz addig esélytelen hogy a kalandorokon és Budapesten kívül bárki is komolyan vegye ezt a márkát mint a Német prémiumok lehetséges konkurenciáját . Deee sok sikert kívánok a JLR-nek az optimális tartós növekedési pályához amit kitűztek maguk elé . Nem akarok más konkurens oldalt linkelgetni , de a témához kapcsolódik ezért belinkelem íme az Xe tesztje : http://autopult.hu/tesztek/valodi-jaguar-passat-arban-jaguar-xe-2-0d-180-aut-teszt.html .Ezt azért linkeltem be mert lentebb írtad a gyorsulási adatokat hogy 1 másodperc ide meg oda hát íme .. gyári 7.2 valóságban meg 9 akkor mi értelme van a katalógus hazugságot elhinni és ez alapján dönteni hogy 518d vagy 520d 165 lóval kellene összevetni … ? 😀
Ezt le kell előre tárgyalni velük. Vannak márkák ahol automatikusan meghosszabbodik a védőszárny-szolgáltatás, amennyiben márkaszervizbe viszed szervizre. Ők akarnak neked eladni autót,, ha nincs rendes hálózatuk akkor nekik kell ezért valamit kínálni.
10 éve sem álltak rosszul, az X type az egyik legmegbízhatóbb modell volt a prémiumközépben. És azért azzal a belsővel, egy Torsen AWD V6ossal bármikor jöhetne a gyűjteménybe…
Ezek az XF adatai. 1545 kg a Wiki szerint. Ami elég komoly súlyelőny. Nem tudom mekkora tankot fog a Merci beletenni az új E klasséba alapáron hogy behozza a 200 kilót (10 literes talán?)… 😛
([url]http://autossagok.blog.hu/2015/07/06/kamu_sulycsokkentes_elharcosai[/url])
A kettőnek semmi köze egymáshoz. A Co2 egy adózási nem, amit az Európai országok a környezetvédelmi kötelezettségvállalásaik teljesítésére vezettek be, a botrány pedig onnan eredt hogy a VW csalt a vizsgán.
A CO2-kibocsátást az adózás alapjának megtenni – ez zsákutca , a dízelbotrány is nagyrészt emiatt következett be .
Most a jaguar XF-et vagy az XE-t hasolítják össze?
Most az XE-t vagy az XF-et vették alapul? A cikkben először az XF van említve, az összehasonlító táblázatban már az XE szerepel.
És mi van akkor ha már lejárt a garancia ? Akkor eladod és veszel egy másik 2x milliós kocsit csak hogy megint ingyen vigyék szervizbe 2 évig ??? Ne viccelj már … 😀 Ez nem prémium szolgáltatás hanem prémium szopatás és nem mindegy melyik végén állsz a brének …
Bocs, de nem a 8-10 évvel korábbi statisztikákból kellene kiindulni. Ha megnézed a kicsit újabb adatokat, akkor bizony a Jaguar megbízhatóságban veri a németeket. Itt pedig nyilván nem a 7-8 éves autók vételéről beszélünk. Ha elromlik az autód akkor a garancia alatt ingyen viszik be a szervízbe és kapsz cserét. (Ismétlem most nyilván új kocsik vételéről beszélünk). Mivel Bp nagyjából az ország közepén van nagyjából (az ország sarkaitól eltekintve) kb 300 km-es úton belül bárhonnan elérhető. Ez évente egyszer a kötelező szervíz esetében nem egy katasztrófa. Legalábbis engem biztos nem tántorítana el egy autó vételétől, hogy hű a te jó ég évente egyszer kell autóznom oda-vissza összesen mondjuk 600 km-t. Ettől persze még kellene létesíteniük legalább még öt-hat kereskedést-szervízt az országban (Mondjuk Pécs, Győr, Miskolc, Debrecen, Szeged).
Végre egy racionálisan gondolkodó ember … 😀
Nem vitázok veled mert nem érted meg mire akarok célozni , de záró szóként íme pár bizonyíték ami megdönti a hülyeségedet .
Látom sajnos nem látsz túl a dieseleken 🙁 Ford motorok a JLR kínálatában Benzinesek 2.0 T Ecoboost , 3.0 v6s/c ” ez a motor az X-typban mutatkozott be a 2000 évek elején ” Ford motor” annyi különbséggel hogy kompresszort kapott ” , 5.0 s/c ” Ford mustang motor kompresszoros verzióban” . De ha ez nem lenn elég nézd meg a gyáróriások című Discovery doku.filmet ott is elhangzik ugyan ez amikor éppen egy Xj-t szerelnek össze ” a motorok Fordtól érkeznek” . Az általad említett diesel motor pedig Peugeot/Ford fejlesztés : https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17 .
Egyedül a mostani friss fejlesztésük az új 2.0 turbo diesel motor de messze nem hozza az elvártakat … hát ennyit tudnak . Nem szégyen ez csak sok pénzt elköltöttek hülyeségre inkább vettek volna egy prémium beszállítótól motort .
Szerintem ebben a kategóriában nem számít annyira az ár, pláne ha belegondolunk, hogy ez a kategória szinte mind lízingelt, vagy bérelt. Sokkal fontosabb a márkahűség, ki mit szeret, mit szokott meg. Ki akar-e próbálni valami újat? A Jaguárnak elég rossz a híre, nem a megbízhatóság bajnoka. Összesen két márkakereskedés és szervíz van Magyarországon, mindkettő Budapesten. BMW esetében 15 hivatalos márkaszervíz van, nagyjából egyenletesen elosztva az országban. Ez is lényeges lehet, senki nem akar több száz km-t utazni egy szervízért.
Ezt már írtad, valahol. A szevíz egy dolog, az infinitinek annyira gyér a hálózata hogy van olyan ország ahova nem is jutott. Aztán szép lassan kiépítették. Annak idején én is ezt kérdeztem, ők lelkesen mondták, hogy ők mindenről gondoskodnak (lp ingyen csereautó nagyszervíz idejére).
A fordos hülyeségeket pedig végképp ne itt hirdesd. 2008ban adták el, azóta a 3. motorgeneráció kijött. Olyan szépségekkel, mint a 275LE ikertubós dízel. Mégis kitől is kaphatták, ha senkinek sincs hasonló motorja? Ugyanez igaz a Range Rover V8as dízelére. Egyiket sem látod se Peugeot-ban se Fordban. A 2.7es volt az utolsó olyan Jag dízel amit viszont láthattál más márkáknál.
Megnézném hogy a Citroen C5ös első kerekével mit csinálna a 700nm-es 300-les dízel 🙂
Egyrészt: bár lehet hogy az átlag magyar családnak ugyanazt jelenti 10 milla mint 20, aki ilyet vesz annak nem feltétlenül. Másrészt amikor ez a magyar család használtan behozza 5-8 év múlva, akkor azért érdekes lehet a co2, mivel talán akkorra már áttérünk a c2 alapú adózásra (vagy nem 🙂 ).
Már megint félrebeszélsz. Így nem vitatkozunk.
Érkezett egy újabb ellenfél 🙂
[url]http://autossagok.blog.hu/2015/12/02/s90_visszaszamlalo[/url]
Nekem speciel tetszik a Jaguar Xf bizony még vennék is egyet mert majdnem ugyan annyi mint amin most matekozok C osztály … Deeee itt jön a de lentebb írtam hogy szerviz zéró ” Pécs” és én nem fogok egy teljes napot azon szopni hogy felviszem a kocsit a Budai szervizbe még ha nem is kell fizetnem érte akkor sem .. majd felkelek reggel 5 kor !!!!.. hogy 6 kor elinduljak aztán kb 3 óra mire felérek ” 9 óra” Pestre beérek átmegyek a városon ha szerencsém van 30 perc „9:30 „.. beérek a szalonba ” időpont” minimum 1.5 órát elszarakodnak vele kijövök pont beszopom a déli csúcsforgalmat dugókkal … 1 óra mire kiérek a városból …és még újabb 3 haza .. szóval ha minden faszán stimmel akkor pont délután 5 re haza is érek mert ugye meg kell állni valahol kajálni is elvégre nem vagy robot … összegezzük reggel 5 kor keltem és délután 5 re érek haza egy kötelező szervizért :DDDDDD vicces kis prémium szolgáltatás … és mindezt azért mert pár millióval olcsóbb az alapára a kocsinak mint egy Mercinek vagy Audinak … na neeeeeee . Ráadásul nem beszélve ha elromlik akkor mi szart csinálsz vele … csak mert itt beviszem a Mercit a szervizbe aztán vagy megszerelik vagy kapok egy másikat ha nincs akkro hazataxizok 1000 fortinttért és csinálom tovább a dolgomat aztán ha elkészült délután bemegyek érte és mindez maximum 30-50 percet vett el az életemből . nem 12 órát ! Az idő pénz ! Az idő pedig az a luxus amiből mindenkinek kevés van … Majd ha lesz Pécsen Jaguar hivatalos szerviz talán a következő autónál elgondolkodok rajta , de addig tökéletes lesz az a Német is aminek itt van helyben a szervize . Aztán pont nem érdekel ki mit gondol róla …
Egyébként ez a Jaguar már nem az a Jaguar amiről te beszélsz Ford motorokkal van szerelve egyedül a 4 hangeres harkály motor „2.0 diesel” az ami saját fejlesztés … Ez olyan mint megveszel egy zacskó sajtos chipset és rá van írva nyomokban földimogyorót tartalmaz … ez is tartalmaz nyomokban Jaguart de a régi Jaguarból már alig van benne valami .
Értelek én , de vonatkoztass el a nyugati országoktól ismét mondom Magyarországon vagyunk és sz összehasonlítás itteni körülményeket veszi alapul ” adószabályok, árazás, stb.” . Kérdezz meg egy átlagos Magyar családot hogy hány 100 év alatt spórolná össze az 518d nek az árát és kérdezd meg egy Németet hány hónap alatt … Ami kint középkategória az itt pont nem az ! Ha futja fullos 518 d-re akkor fitja az 520d-re is elvégre csak 1 millió a különbség köztük .. gondolom ha valaki kifizet 20 milliót egy fullos darabért az a +5% már nem fogja a földhöz verni … Jó tudom adózás… de mint mondtam Magyarország és itt nincs kedvezmény a kisebb károsanyag kibocsátásra . Majd ha lesz akkor talán itt is bekerül az árlistába egy 520d 165 lóval … de addig felesleges ezen rugózni mit mivel kellene összehasonlítani …
Egyébként mindkettő autóban ugyan az a Zf féle 8 fokozatú váltó van ” BMW-Jag.”.
Teljesen értelmetlen egy ilyen összehasonlítás. Azért ilyen kocsit nem úgy vesznek, mint egy porszívót vagy mobiltelefont! Az esetek 99%-ában flottakezelt, finanszírozott autókról van szó. Ott lesz egy havidíj, ami meghatározza hogy melyik fér bele a 3 közül az emberkének a keretébe. Egyrészt alapból kapnak ilyen kategóriájú kocsikra a flottakezelők 1,5-3 millió kedvezményt, tehát a listaár nem mond semmit. Ezután megnézik az üzemeltetési költségeket (gumi, üzemanyag, szerviz, biztosítás), a maradványértéket és a finanszírozási lehetőségeket. Ebből jön egy havidíj, ez alapján fog választani a jóember. A maradék 1%, aki esetleg tényleg készpénzre vásárol, az meg a jelvény, illetve sukársági faktor alapján dönt majd… Jobb lett volna magukról az autókról írni kicsit többet.
Úgy könnyű árszintezni, ha a tesztek kamu árakkal dolgoznak…. a vevő meg csodálkozik, hogy a tesztben szereplő fullos 35.000 eurós 320d meg 4x.000 eurós 520d nem létezik, dacára a kövér „kedvezménynek”.
A német márkák abból éltek sokáig igazán jól, hogy a vevők ilyenkor lusták voltak újraszámolni a teszteket, és inkább átgondolták az igényeiket felszereltségben, ahelyett hogy belegondoltak volna, a „tesztgyőztes” modellek bizony sosem nyertek volna egyetlen autobild összehasonlítást, ha a tényleges árakat veszik figyelembe.
Nem mondom hogy ezek az autók rosszak voltak, csak adott esetben más márkák modelljeivel jobban jártak volna a vevők és a tesztek a saját bemutatott kritériumok alapján ezt ki is mutatták volna, ha betartják a saját szabályaikat,,,
[i]„tipikus bújtatott németautó-reklámokban szoktak olyat csinálni, hogy fogják a fapad alapárat, kiszednek pár dolgot amit ők nagy kegyesen odaadnak alapáron és ráteszik a konkurens felárára.”[/i]
Ezt a márkák termékmenedzserei árszintezésnek hívják. Biztosan mesélnek róla neked, ha kérsz tőlük egy időpontot. Aztán a blogodon feltalálhatod a spanyolviaszt, eladhatod saját felfedezésként.
Na? 😀
És még egy kritika a cikkel kapcsolatban: tipikus bújtatott németautó-reklámokban szoktak olyat csinálni, hogy fogják a fapad alapárat, kiszednek pár dolgot amit ők nagy kegyesen odaadnak alapáron és ráteszik a konkurens felárára. Csakhogy azért ez nem így működik, főleg nem egy olyan rangos márkával mint Jag, de igazából minden más gyártóval is úgy korrekt, hogy minden márkánál kihasználjuk az ajánlatok adottságait. És a Jagnél vanank jobb felszereltségi szintek is amik miatt még versenyképesebb.
Az külön necces amikor a cikk azon fröcsög hogy még semmi nincs 12 nél az XFben a „kívánságextrákon” felül,
pedig közel annyiért 12.400.000 nél ott a presztige felszereltség ([url]http://jaguar.hu/modellek/2016-xf/arlista[/url]) mindennel amit alapból elvárhatunk egy felsőközepes prémiumautótól (pl bőr, xenon). A Mercedes áráért meg ott portfolio bőrborítású műszerfallal, prémium bőrrel (ami azért fényévekkel veri a 5er Dakota bőrét).
Viszont átfutva a részletes árlistát így is meglepő tételekért kérnek majd felárat (pl tolatóradar). És akkor még a prémiumdolgokról nem beszeltünk (360-as kamera, önparokló fukció navi stb…)
Nézd, egyrészt én sem vagyok egy gyorsulás fetisiszta. Ha lehet én is inkább 18d-t bennék fullosona mint egy fapados 20d-t. (lásd az elején linkelt BMW-s posztomat). De azért ne kamuzzunk, 1 mp 8mp-nél már rendes különbség, főleg ha egyel több fokozatú a váltó. Nem 2x milliós autókról van szó. 10 milla felett picivel indulnak, ezek nyugaton a középosztály tehetősebb rétegeinek autói (főleg kombiban).
Szerinted kit érdekel 1 másodperc???? Az még simán mérési határon belül van … Majd aki megveszi egy 2.0 sor 4 koromokádó harkály motorral az azt fogja lemérni hogy kié gyorsabb 2xmilliós autóról beszélünk nem vasalódeszkás tuning Suzukiról . Aki az alap dieselt veszi az úgy is ” spórolni” akar és nem gyorsulgatni szóval szinte mindegy az 1 másodperces előny vagy hátrány …
ok valóban nem 700km csak 606 pl Budapest Záhony persze táblától tábláig feltételezem nem a Budapest táblához tették a szalont szóval pár 10 km et még kell menni a városban mondjuk oda meg ugyan ennyit vissza … és már meg is van a 700 km …
Szerintem meg ez olyan, mintha az XF mellé odatennéd a Lada grantát. Végül is az áll hozzá legközelebb a palettáról :).
Minden esetre nem értem, hogy miért kellene egyszerre jobbnak és olcsóbbnak lenni a Jagnek? Kijött a Porsche a Macannal, senki sem rinyált, hogy miért kerül többe mint a X3.
A Niva terepen biztos jobb, mint az XF. Na, mit szólsz, kiskrapek?:)
Te miről beszélsz?
Itthoni autókat hasonlít a teszt. Persze tőlem összehasonlíthatod a Lada Nivával is, annak is 4 kereke van.
De aztán mindenképpen jó következtetést vonj le. 😀
Bakker, ez nem két alma hanem alma VS citrom. odarakod a lebutított konkurenseket, amik minden adatban gyengébbek és csodálkozol hogy a Jag friss modellje nem olcsóbb?
Bizony ám Zöld! Jelen esetben ezen a piacon ez az alma. Légy konzekvens. Olvasgatom a blogodat, az a te bulid, nem zavarlak benne, de nagyon komolyan el vagy ám tévedve sok esetben. Persze ez egy blogban elfogadható.
Jelen esetben viszont hülyeséget kifogásolsz. Mert az alma a hazai piac. Minden eleme erre épül a tesztnek,. Idekeverni más piacokat olyan dilettantizmus, amit még a blogodban is veszélyes elkövetni.
Almát almával ahogy mondani szoktad. A cikk nem nagyon említi, de mp-vel jobban gyorsul a Jag, bő 20km-rel nagyobb a végseb (tehát hosszabb a végáttétel), és talán ezért is jobb a fogyasztás (gondolom a menetzaj pályán) és a nálunk irreleváns co2 adat.
Már egy hónapja voltam bemutatón, azóta keresnek, de ahhoz kellene egy fél nap szabi…
Az XF egy mp-t ver a 518dre, menetdinamikában is a 520d az ellenfele (viszont fél MP előnnyel). Nyilván itthon is kérheted 163LE-vel, csak kevés értelme lenne (bár emlékszünk még a „luxusadóra”?).
Tök mindegy hogy pödröd a bajuszod, ez itt nem svájc. Egységes uniós szabványok vannak és amit az EU-ra homologizáltak azt jó eséllyel nálunk is megveheted. van egy eléggé egységes dízelkínálat Európában ami áll egy belépődízelből ami mostanában (az új Euro6 generációnál) 136/150LE-s kiszerelésben kapható (ahol kell), és egy erősebbből ami 180-190LE, de ezt kérésre lebutítják 163-ra. Ez utóbbit kapjuk itt meg a Jagtől, mert nincs jobban lebutított változata. A VW ügy óta tudjuk azért hogy a homologizáció és a valós tudás amúgy erősen eltérhet…
És persze van sokaknak egy hardveresen jobban eltérő felhúzott kétliytise kb 220LEvel, ez a 250CDI és a 25d motor. Most a VW gruppe is csinált egy 240LE-s 2.0 TDI-t. A volvonál meg az új négyhengeres D5 ilyen.
Ha egy márka fennállása veszélybe kerül, jobb is, ha igyekeznek és ez tényleg látható az angoloknál. Reméljük, mihamarabb tesztelni tudod az új XF-et is:)
Nálad a pont!
[i]„Alapvető tévedése a cikknek hogy rosszul határozza meg a konkurenseket: az 163LE XF konkurense nem az 518d /200 CDI hanem a 520d és a 220cdi, amelyek szintén kaphatóak 163LE kiszerelésben”[/i]
Ez egy magyar teszt esetében annak a tévedése, aki ezt kifogásolja.
Komoly kitérőt is teszel, ha neked bárhonnan 700 km ebben az országban egy oda-vissza út. Persze, ha szellőztetett az ülés, akkor minden rendben van igaz? 😀
Aztán pedig 15 sor marhaság koncentrátum. :-DDDD
„Alapvető tévedése a cikknek hogy rosszul határozza meg a konkurenseket: az 163LE XF konkurense nem az 518d /200 CDI hanem a 520d és a 220cdi, amelyek szintén kaphatóak 163LE kiszerelésben ” Az a helyzet , hogy senkit nem érdekel mi van Németben vagy máshol úgy ahogy őket sem érdekli hogy itt adott esetben drágább valami mint náluk .. ez Magyar ország Magyar cikk Magyar embereknek az itteni körülményeket kell alapul venni .. és itt azok a konkurensek bármennyire is fájó neked amiket felsoroltak …
Na majd most versenyezhet a BMW a Jaguárral , hogy ezen az oldalon ki tud többet fizetni majd egy ömlengős cikkért .. 😀
Totál szopóka a Jaguár márka Magyarországon 1 szalon ,márkaszerviz azt ennyi hiába adnak ingyen karbantartást ha az autót 20-30.000 km enként vinned kell 400-700 km-re a márkaszervizbe és mindent Budapest köré terveznek mint ha más nagyvárosban hajléktalanok laknának akik nem tudják kifizetni a 2x milliós autókat … és az üzemanyag költséggel mi lesz ? Nem is beszélve arról , hogy mondjuk Debrecen vagy Pécsi tulajnak elmegy vele 1 egész napja a szervizeléssel … 😀 😀 a kiesett munkaidőt ki fizeti meg ? Mert aki ebben a kategóriában vesz kocsit az nem a Tescoban polcszervizmanager hanem középvezető vagy felső vezető elég brutális óradíjjal … Az meg már elnézést de nem éppen prémium szolgáltatás ha szopsz egy napot a kocsiddal kötelező szerviznél Papíron jól mutat mondjuk egy felextrázott 2.0 Turbo benzines ” Ford ecoboost motorral ” 22 millióért a konkurens márkáknál jó 1.5-3 millióval olcsóbban … de azokat beviszed a márkaszervizbe azt kb 1 óra alatt végzel vele és intézed tovább a dolgaidat UGYAN IS AZ IDŐ PÉNZ . Szóval amíg legalább minden megyeszékhelyen nincs egy szerelő műhely akit megbíztak a szervizeléssel „nem kell szalon vagy márkaszerviz legyen ” addig ez esélytelen a Budapesten kívül élők számára… persze lesznek kalandorok aki majd bevállalják így is a kocsit nekik sok sikert és örömet kívánok hozzá …De egyet ne felejtsünk el fogyasztói társadalomban élünk ami azt jelenti hogy alapból úgy tervezik a dolgokat , hogy azok egy idő után elromoljanak .. és ami elromolhat az el is romlik ez alól a Jaguar sem lesz kivétel … A másik dolog nem véletlenül kerül annyiba egy Xf mint egy hasonlóan extrázott jóval kisebb és egy kategóriával lentebb pozicionált C osztály … és nem Jaguar jófejségéből olcsóbb 😀
Igen GS.re gondoltam 🙂
A Jag-en látom az igyekezetet és ez mint márkát szimpatikussá teszi, de az előző XF egy olyan modell ami konkrétan nagyon tetszett. Voltak hibái de komoly előnyei is. Az aktuális modell sok tekintetben kiegyensúlyozottabb, amivel papíron versenyképesebb is. De ahhoz hogy nyilatkozzak több kell mint a statikus szalonbemutató…
„Sőt, még a Lexus LS-t is érdemes megnézni, mert impozáns darab.”
Tényleg az, de szerintem a GS-re gondoltál. Egyébként észrevettem, hogy Jaguar-os cikkekhez mindig lelkesen szólsz hozzá – aztán elolvastam az XF-tesztedet, és mindent megértettem.
Mivel ezen a területen otthonosabban érzem magam mint a Tesla tesztnél, ezért egy pár elsődleges komment:
1. Alapvető tévedése a cikknek hogy rosszul határozza meg a konkurenseket: az [b]163LE XF konkurense [/b]nem az 518d /200 CDI hanem [b]a 520d és a 220cdi[/b], amelyek szintén kaphatóak 163LE kiszerelésben (azokon a piacokon ahol a 120kw fontos tényező adószempontból). Innen kezdve azonnal meg is fordul az árarány az XF javára. Mindazonáltal tényleg gond, hogy a kifutó német konkurenseknek van egy olcsóbb belépőmodellje ami keretet enged arra hogy az extrák terén dorbézoljunk. Ez az előző XFnél még neccesebb volt, kézi váltó híján ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/10/09/xf_2_2d[/url]). Akármilyen jó autó is volt az XF, ezt a 4-6000 eurós tételt nehéz kigazdálkodni ha nem fontos az aut váltó.
2. [b]opciók[/b]: na itt lehet tobzódni, mérhetetlenül sok lehetőség, 4zónás klímától magától vezető funkcióig, és a sok sok finomítás amitől igazán érdemes a prémiumligában szemezni ([url] http://autossagok.blog.hu/2014/12/10/legjobb_autos_extrak [/url]).és itt igazán van is kínálat, a közös platform miatt szinte egy az egyben vehetnek át extrákat a gyártók, és kínálhatják borsosabb vagy barátibb felárért. Egy xenonlámpa azért nem a világvége. Kanyarkövetés, automata mátrix ledes reflektor, dugóban állóra fékező és újrainduló tempomat, a lista végtelen.
3. [b]konkurens modellek[/b]: valamiért kötelező a három németet ideírni, pedig marhára nem állnak egy szinten. Az aktuális E klasse árnyéka önmagának. „Nem igazi Mercedes”. Minden kapható hozzá, de belső, formák, kezelés eléggé lehangoló. Az A6 tipikus A6, a BMW viszont megcsinálta a legjobb „Mercedest” ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url]). Ugyanakkor érdemes lenne betenni az Infinititől valemelyliket (Q50 vagy Q70), ha jól emlékszem kapható dízellel. Csak azért írnám ide az S80ast mert szerintem van annyival jobb mint az E klasse bizonyos dolgokban mint amennyivel rosszabb másban. Sőt, még a Lexus LS-t is érdemes megnézni, mert impozáns darab.