Árban és erőben is a 4 ajtós GT alá kerül az új CLS Mercedes

A friss Mercedes-Benz CLS-ből az 53 AMG kerül annyiba, amennyibe a 4 ajtós AMG GT 43-asa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs meglepetés, a luxusautók még mindig drágák. Összehasonlítjuk a modellfrissített Mercedes-Benz CLS hazai árait a főbb versenytársakéval.

Nemrég debütált a modellfrissített Mercedes-Benz CLS négyajtós kupé, aminek első darabjai idén nyáron kerülnek majd a kereskedésekbe. Új kárpitozás, új generációs kormánykerekek érhető el a modellhez, illetve nyílt pórusú barna diófa-, valamint magasfényű szürke fabetét is díszítheti az utasteret. Megújult a lökhárító és a hűtőmaszk, illetve egy sor kényelmi és biztonsági funkcióval védi és kényezteti utasait a kupélimuzin, például többféle masszázzsal, kiterjesztett valóságos navigációval, légrugóval. Sötét krómbevonattal is lehet vadítani a külső részleteket, sőt, a csúcsverzió 53 AMG még versenymódot is kap driftfunkcióval. Mindezt persze nem adják olcsón.
Hirdetés
Az alapverzió a 220d kétezres, négyhengeres dízelmotorral és 194 lóerővel, ennek bruttó alapára 28.273.000 Ft regisztrációs adóval. Mit lehet ennyiért kapni a Mercedes háza táján? Nos, ugyanezzel az erőforrással az E-osztály 19,5 millióról indul, tehát ha nincs szükség az elegánsan sportos kupés külsőre, akkor egy alaposan felextrázott tömeg-Merci is kijön ennyiből. Az Audinál viszont talán még jobban járhatunk: az A7 40 TDI 204 lóerővel 19,6 millióról indul - vagy 28 millióért már S7-est is adnak 344 lóerős dízelmotorral. Itt nagyjából ki is merült a közvetlen riválisok sora, legalábbis ami a 30 millió alatti árkategóriát jelenti.
Persze van még bőven drágább kivitel a CLS-ből: a 300d 265 lóerővel, a 400d 330 lóerővel, a 350 299 lóerővel, illetve a 450 367 lóerővel mind drágább, de a csúcsot az 53 AMG jelenti 435 lóerővel: ez utóbbi 38.840.000 forinttól indul. Az Audi még itt is tartja jelentős árelőnyét, alig többért (40,5 millióért) 600 lóerős, V8-assal szerelt RS7-est adnak, a CLS 53-ban pedig csak hathengeres dolgozik. Az S-osztályból a csúcs-CLS áráért 400d-t adnak 330 lóerővel, vagy benzinesben a 450 lágy hibridet 367 lóerővel. Itt már elgondolkodhat a kedves vásárló a 4 ajtós AMG GT-n is, de 38 millióból csak egy enyhén felextrázott 43 AMG jön ki, ugyanazzal az 53-as meghajtással utóbbiért már 42,5 milliót kérnek. Fontos rivális még a BMW 8-as Gran Coupé, a bajorok viszont nem bajlódnak a fentiekhez hasonló gyenge dízelekkel: a 840d 340 lóerős 33,3 millióért, a belépő benzines 840i pedig 31 millió 333 lóerővel - tehát a belépő CLS 200 lovas dízele helyett 3 millióval többért plusz 130 lóerőt ad a benzines 8-as BMW. Hasonlóak az arányok az erősebb kategóriában is, a CLS 53 AMG-re 100 lóerőt ver az M850i extra 3 millióért. Az 53 AMG másik versenytársa a Porsche Panamera, bár utóbbi méretben és árban is inkább a 4 ajtós AMG GT-vel vetekszik - ettől függetlenül a csúcs-CLS áráért már egy alapverziós Panamera is elhozható. Összességében tehát házon belül logikusan az E-osztály és az S-osztály közé pozicionálták a CLS-t, ár-teljesítmény arányban viszont mintha elszálltak volna kicsit a BMW-vel, és nagyon az Audival szemben. Megér ennyi felárat a csillag az autó elején?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?