Árapály a benzinkúton, meglepetés a lámpánál

Volkswagen Polo 1.4, 2004 használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jó karban levő nyolcévessel találkoztunk, ereje meggyőző, fogyasztása alacsony. Szerethető az 1,4-es dízel Polo.



Mostani használttesztünk alanya 2004 novemberében látta meg a napvilágot, és vidéken, egy Volkswagen-márkakereskedés vezetőjénél teljesített szolgálatot, mielőtt jelenlegi, második tulajdonosához került nagyjából egy évvel ezelőtt. A főnökasszony 162 800 kilométert pakolt bele, ami alatt remekül egymáshoz szoktak a háromhengeres 1.4 PD TDI motor elemei, és a kötelező szervizeket is időben és a lehető legjobb minőségű gyári alkatrészekkel bonyolították. Jelenlegi tulajdonosa, nevezzük Balázsnak, hiszen mások is így hívják, kifejezetten kis fogyasztású, de valamivel kisebb Volkswagent, vagyis Lupo 3L-t keresett eredetileg. A hazai kínálat azonban akkoriban nem volt túl fényes, rövid keresgélés után rájött, hogy egy mérettel feljebb jóval nagyobb lavórból meríthet. És elkezdett Polót keresni.


Húsz-harminc autót azért megnézett, mire rátalált erre a rendesen karbantartott példányra. Családjában francia autók szolgáltak, és mind a Peugeot 406-tal, mind a Citroën C5 HDi-vel akadtak gondok. Főleg az utastér gyors kopása volt feltűnő utóbbiban, ennek ellenére egy-két Clio II dCi-t is megnézett, de a kívülről tetszetős formán kívül nem talált benne semmi szeretnivalót, ezért átállt a Volkswagenre. A banki szakügyintézőnek tanuló 22 éves fiatalember nem bánta meg, hogy sok időt szánt a keresgélésre és a végső döntésre, mert mióta összejöttek, móka, kacagás és olcsóság az élet.
Hirdetés
Kemény világ van az utastérben, de aki vezet, annak úgy sincs ideje a műszerfal tetejét meg az ajtók borításait nyomkodni, úgyhogy ezen túltette magát. A Comfortline felszereltség magában hordozta a négy légzsákot, a klímát és a tempomatot, a középkonzolba épített JVC médiaközpontot az újdonsült tulajdonos utólag szereltette az autóba. Ezen lehet lézerkorongokat lejátszani, filmet nézni, és USB-t csatolni rá, de Balázs a modern technika híve, így inkább a boltban 135 ezres, amúgy 70 ezer forintért megszerzett szerkezet Bluetooth-képességét használja hangfájlok vezeték nélküli átjátszására és telefonálásra.


A gondos és rendszeres karbantartás ellenére akadt pár tétel, amit jobbnak látott kicserélni a hét év alatt hét évet öregedett autón. A fényszóróházak például bemattultak, a megfelelő külső világítás érdekében cserélte őket. A géptető és a szélvédő találkozásánál bal oldalon van egy rés, amin át becsorog a víz a motortérbe, pont az ablaktörlő motorjára. Az érkező nedvesség idővel menthetetlenül szétáztatja a mozgatóegységet, ezután jöhet az új alkatrész, ami pár ezer forintos tétel. Kellett két új stabilizátor a futóműbe, a mindenféle mutyizás nélküli 6200 forintos darabár is szerénynek tekinthető. Krómcsíkos hűtőmaszkhoz a gyári 43 ezer helyett 15 ezerért jutott bontóban, a hátsó lökhárító ugyanitt szintén 15 ezerbe nem fájt. A 14-es alufelnik gyáriak, és mivel Balázs imád olcsón autózni, gumikból az alacsony gördülési ellenállású, igaz kanyarban nem sokat fogó 165/70-es Michelin Energy Saver abroncsokat választotta.

Fene tudja, hogy mekkora benne a gumik szerepe - nyilván nem elhanyagolható, főképp a tulaj által alkalmazott, menetbiztonsági szempontból nem túl szerencsés 2,5-2,6 baros nyomással - de egészen elképesztően mesés számok hangzottak el a fogyasztással kapcsolatban. A rekord eddig 3,3 l/100 km volt, városi cikázással sem okoz gondot 5 liter alatt tartani az étvágyát. Nagy dugóban, 5 személlyel, klímával araszolgatva a városban 6,5-ig is felszökhet, ez a legextrémebb, amit eddig regisztrált. Nagyon rövid ötödik fokozat található a váltó végén, ami egyfelől előnyös, más szempontból hátrányos. Előnye abban rejlik, hogy nagy tempónál, 100 km/h felett is jól reagál gázadásra, ugyanakkor elég nagy fogyasztás-különbségek adódnak az elvileg egymáshoz közel álló tempók között. Míg 100 km/h-val 3,5 literre is le lehet menni, addig ez a szám a 3000-es főtengelyfordulattal elérhető 130 km/h-s tempónál már 5 l/100 km, efölött pedig rohamos emelkedéssel lehet számolni.

Ennek ismeretében az sem meglepő, hogy 2001-ben az 1,0 és 1,4 liter közötti kategóriában az Év Motorjának kiáltották ki a Volkswagen adagoló-fúvókás háromhengeres dízelét. Persze a PD TDI hangos, különösen beindítást követően van halálcsörgésszerű zakatolása, vibráció szempontjából viszont a mostanság próbált egyliteres háromhengeresek a cipőfűzőjére sem gondolhatnak. Lámpánál állva soha nem jönnénk rá, hogy elvileg kiegyensúlyozatlan konstrukcióval van dolgunk, olyan finoman ketyeg, tökéletesen lőtték be a kiegyenlítőtengelyt. A nagy egyenkénti (pontosan a négyhengeres 1,9-esével egyező) hengerűrtartalomnak köszönhetően alul sem teljesen döglött, amikor pedig megközelítjük a kicsivel 2000 1/min feletti nyomatékcsúcsot, elkezd úgy menni, mint egy nagyobb benzines. Nemcsak ötödikje, hanem a többi fokozat is elég rövid, sofőrként bőven nyílik lehetőség a váltogatásra. Ez már a VW súlyokkal nehezített időszakából való kapcsolószerkezet, úgyhogy a váltások érzete határozott, a váltóutak is csak kicsivel hosszabbak a kelleténél.

Az autó 1168 kg-os saját tömegéből mindössze 127-et tesz ki a motor, a jármű terhelhetősége 472 kg. A hátsó kerekeket dobfékek lassítják, de ez csak optikailag erőtlen, a fékhatás teljesen megfelelő. Amennyire a rövid tesztút alapján kiderült, a kormány is precíz, közvetlen, puritán külseje ellenére nincs rossz fogása.
Ülései laposak, átlagos magassággal, vékony testalkattal kényelmesek, a plüss tapintású kárpit kifejezetten kellemes látvány, az alájuk pakolt fiókok pedig kiváló búvóhelyet biztosítanak elrejtésre érdemes tárgyainknak. A kesztyűtartó és a kisebb fakkok nyújtotta tárhelyet utólagos könyöklő beépítésével bővítették: a nyitható fedelű egység dobozkaként megállja helyét, de nem valami merev, így támaszkodni nem a legjobb rajta.

Bár a hátsó ülés szélessége nem indokolja, hátul is három fejtámlával érkezett a Polo. Szerencsésebb konfiguráció, ha két ember osztja fel egymás között a gyári hátsó könyöklővel a teret. Jó a kilátás a kocsiból, hátrafele nézve nagy segítség, hogy a Volkswagen a C-oszlop mögött vágott még egy lőrésnyi ablakot.
Volkswagen Polo 1.4 PD TDI 2004 alkatrészárai
Hátsó kipufogódob (MTS) 15 540 Ft
Olajszűrő (Vasco) 680 Ft
Vezérműszíj készlet (Contitech) 27 900 Ft
Vízpumpa (Graf) 10 640 Ft
Első féktárcsa (Ferodo) 4730 Ft
Első fékbetét (TRW) 8230 Ft
Hátsó lengéscsillapító (Monroe) 11 400 Ft
Kuplungszett (LUK) 71 860 Ft

Forrás: ZS+U Kft.


A Polo a vásárlás óta eltelt egy évben meggyőzte Balázst arról, hogy jól döntött. Sikerült teljesíteni eredeti célját, a takarékos közlekedést, komoly hibákkal nem nagyon kellett szembenéznie, amikor pedig baj volt, a klubtársak segítségével mindig jól jött ki belőle. Szívesen költ autójára, hiszen alapvetően nem nagyon kell, így jut azokra az apróságokra, amelyek igényeinek megfelelően némiképp továbbfejlesztik az autót. Elégedett a Volkswagennel, és élvezi a márkatársak között fennálló összetartást, jól esnek a szép autót illető elismerő megjegyzések. Ahhoz képest, hogy első autó, remekül választott, amihez az is kellett, hogy mindvégig tisztában volt saját elvárásaival.

Pozitívumként a VW-jelvény presztízsét, az alá tartozó sofőrök összetartását és a kocsi pompás fogyasztását említette, ha valamin változtathatna, akkor búcsúztatná a dobfékeket, és egy hosszabb ötödik fokozattal is kiegyezne. Ugyanakkor röpke egy év alatt komoly márkahűség alakult ki benne: a távolabbi jövőben Passat esetleg Audi A8 volánjánál tudja elképzelni magát. A közeljövőt tekintve pedig egész határozott elképzelése van, a kisautó egy Golf V GTI-nek fogja átadni helyét, amikor összejön a rávaló. Addig még átfolyik pár liter gázolaj a Polo három hengerén, de ha megtörtént a csere, arra is vetünk majd egy-két pillantást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

27 thoughts on “Árapály a benzinkúton, meglepetés a lámpánál

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Ehez csak annyit tennek hozza, hogy ez a kis…. nalam akarhogy mentem 5 liter alatt nem evett. Nagyon rovid az otodik, ezert meg orszaguton is sokat eszik. 90-nel tobbel nem is jartunk vele kinunkban igy evett kb 5.5-ot. Pedig beletettem 170.000-et. Mas baj nem volt vele ha nem viszi az ember markaszervizbe (foleg M5). Az ertekvesztese szeduletes volt, 1 eves koraban 2.6M-ot akartak adni erte, mosolyogtam, de kesobb kiderult, meg jol jartam volna. Hasonlo koru benzinesekkel egy arban van, igy nem eri meg ujonnan aldozni a dizelre. Bosszanto benne az allando izzocsere, kemenyek a muanyagok mindenhol, ami nem lenne baj, ha nem kopnanak villamgyorsan.
    Most egy Focus van helyette, sokkal jobb minoseg, ugyanannal a hasznalatnal 2.0-es benzines 6.5-et eszik. Pedig vilageletemben mindenki azt mondta a ford egy szar. Mind1 ez most mukodik es kenyelmesebb sokkal

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Ehez csak annyit tennek hozza, hogy ez a kis…. nalam akarhogy mentem 5 liter alatt nem evett. Nagyon rovid az otodik, ezert meg orszaguton is sokat eszik. 90-nel tobbel nem is jartunk vele kinunkban igy evett kb 5.5-ot. Pedig beletettem 170.000-et. Mas baj nem volt vele ha nem viszi az ember markaszervizbe (foleg M5). Az ertekvesztese szeduletes volt, 1 eves koraban 2.6M-ot akartak adni erte, mosolyogtam, de kesobb kiderult, meg jol jartam volna. Hasonlo koru benzinesekkel egy arban van, igy nem eri meg ujonnan aldozni a dizelre. Bosszanto benne az allando izzocsere, kemenyek a muanyagok mindenhol, ami nem lenne baj, ha nem kopnanak villamgyorsan.
    Most egy Focus van helyette, sokkal jobb minoseg, ugyanannal a hasznalatnal 2.0-es benzines 6.5-et eszik. Pedig vilageletemben mindenki azt mondta a ford egy szar. Mind1 ez most mukodik es kenyelmesebb sokkal

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Ehez csak annyit tennek hozza, hogy ez a kis…. nalam akarhogy mentem 5 liter alatt nem evett. Nagyon rovid az otodik, ezert meg orszaguton is sokat eszik. 90-nel tobbel nem is jartunk vele kinunkban igy evett kb 5.5-ot. Pedig beletettem 170.000-et. Mas baj nem volt vele ha nem viszi az ember markaszervizbe (foleg M5). Az ertekvesztese szeduletes volt, 1 eves koraban 2.6M-ot akartak adni erte, mosolyogtam, de kesobb kiderult, meg jol jartam volna. Hasonlo koru benzinesekkel egy arban van, igy nem eri meg ujonnan aldozni a dizelre. Bosszanto benne az allando izzocsere, kemenyek a muanyagok mindenhol, ami nem lenne baj, ha nem kopnanak villamgyorsan.
    Most egy Focus van helyette, sokkal jobb minoseg, ugyanannal a hasznalatnal 2.0-es benzines 6.5-et eszik. Pedig vilageletemben mindenki azt mondta a ford egy szar. Mind1 ez most mukodik es kenyelmesebb sokkal

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Amúgy ilyen pd rendszerű dízelmotort már 30 évvel ezelőtt is csináltak az USA-ban teherautókban!

    A híres VW mérnökök ismét loptak valamit, és sajátként próbálják eladni!
    A Mercédes annak idején a négyszelepes dízelmotorral rukkolt elő, amit az oroszok már 20 évvel előtte alkalmaztak tank motoroknál!

    A fiatalokat a legkönnyebb becsapni!

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    A legfőbb érvem nem a kerregés, csak megírtam miért kerreg!
    Azért nem vennék pd szart, mert sokkal jobb is van helyette!

    Nem is szeretnék hozzá nemértőkkel vitázni, mert falra hányt borsó!
    Bölcsebb maradtál volna! Ha-Ha! Olvasd vissza miket írtál!!!
    További szép napot 😀

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    „… nem tudják szabályozni a befecskendező nyomást különböző fordulatszámokon! Ezért kerreg, kuka!”

    Ez egyrészt nem igaz másrészt ha az a legfőbb érved a pdtdi ellen, hogy ,,kerreg” akkor a továbbiakban nincs miről beszélnünk… Ha hallgattál volna bölcsebb maradtál volna. További szép napot 😀

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    A pd szarral az a gond, hogy nem tudják szabályozni a befecskendező nyomást különböző fordulatszámokon! Ezért kerreg, kuka! Amúgy a gyerekek pd szarral is megvennék mert tetszik a logója!

    Rávilágítottál, hogy miért vett ilyen autót: Mert még csak 22 éves!
    A Braziloktól hozhatott volna fostalicska bogarat is, az való neki!

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    „Ezen nem fog akkorát bukni amikor kiszáll majd belőle.”

    Nem, itt már a megvásárlásán bukott, mikor csak a VW emblémáért fizetett ki súlyos százezreket, tehát ugyanott van. 🙂
    Ne vedd személyes sértésnek, itt senki nem fröcsögött, egyszerűen sokaknak mulatságos, amikor valakit egy háromhengeres dízel kisautó megvásárlásában – ami semmivel sem jobb, pláne nem szebb és kellemesebb a hasonló 30-40%-kal olcsóbb társainál – a „Volkswagen-életérzés” vezényli, ami mondjuk az olasz-, vagy japánautó hívőkkel ellentétben, számomra teljesen megfoghatatlan és értelmezhetetlen.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Srácok, srácok. Nyugalom. Sosem értettem miért fáj az egyes embereknek ha valaki vesz egy olyan autót ami neki esetleg nem a szíve csücske. Azért mert egyeseknek nem jön be még nem kell zsigerből leszólni a kocsit, főleg valós SAJÁT tapasztalat hiányában nem. Mert mindenkinek van egy haverja akinél tönkrement egy pont ilyen meg mindenkinek van egy szerelő ismerőse aki ezt meg azt mondta. Nőjünk már fel az isten szerelmére. Autós kártyázni az óvodában kell. 🙂
    Tönkremegy a turbó? És? Garrett GT1544SM turbót (ezzel jött ki az 1.4pdtdi 75 lovas változata) 90ezer forinttól kapni. Persze nem a Porsche Pest-ből de kit érdekel ha vatta új. Mivel úgynevezett „egybetalpas” ezért bármilyen sarki autószerelő műhelyben gond nélkül felteszik. Max 160ezerből megvan egy komplett turbó csere motoröblítéssel olaj olajszűrő cseréjével együtt. Nem tétel. ~250.000 kilométerenként simán belefér. A másik dolog. Afelett elsiklott a cikk írója, hogy a kifejezetten kis futófelületű az átlagosnál sokkal merevebb oldalfalú virsligumikat – az, hogy épp energy saver vagy sima az tök8 – minden esetben keményebbre kell fújni mint a szélesebb ballonosabb gumikat. Ha az autó maximális terhelhetőségét kihasználva mennek – öt személy + csomagok – egyáltalán nem túlzás elöl a 2,6bar ilyenkor hátra is mehet nyugodtan 2,4. Anno a tulaj privátban megkeresett egy fórumon és én beszéltem le a Lupóról. Ez egy sokkal problémamentesebb modell mint a Lupo 3L. A maga nemében az is egy zseniális a korát messze megelőző technika de első autónak nem ajánlom. Senkinek. Használtan már nagyon sok nyűg van vele ami rendszerint az előző tulajok sara mert durván elhanyagolják az autót másrészt a kókler szerelő bűvész-művészek uraké akik a még egyben lévő autókat is típusismeret és hozzáértés teljes hiányában rendre hazavágják. Ez sajnos nem az autó hibája mégis úgy vonul be a köztudatba, hogy az márpedig egy nagyon szar kocsi. Fenét az. Lentebb írta valaki, hogy a pdtdi bevallottan zsákutca. Butaság. Ez maximum gazdasági szempontból igaz. Az egyszerűbb felépítésű kevesebb alkatrészből álló common rail rendszert hozzávetőlegesen negyven! azaz 40%-al olcsóbb előállítani mint a pd-t. Ezért nyugdíjazták a pumpe düse technikát. Egy szónak is száz a vége. Ez tetszett meg neki, megvette. A konkurenciához képest túlárazott a VW? Az. Viszont jobban is tartja az árát mint egy Suzuki Swift egy Fiat Punto vagy épp egy Opel Corsa. Ezen nem fog akkorát bukni amikor kiszáll majd belőle. Tudom, hogy az szárja egyesek szemét, hogy ő már 22évesen összehozott egy ilyen autót. Gyerekek. Azért mert savanyú a szőlő még nem kell ide jönni fröcsögni … Kíváncsi lennék az itteni kommenthuszárok közül hányan mernék odaadni az autójukat, hogy kívül-belül fotózzák körbe, menjenek vele egy kört és ország világ előtt írják meg kendőzetlenül a konklúziót róla.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Kedves Laci!

    „Kolléga 1.3-as td-je peugeotja kíméletes használat mellett kikönyökölt 50 ezernél… ”

    Elhiszem hogy így történt az eset de hadd mondjak egy érdekes dolgot: Peugeot 206 van 1,4 hdi, 320.000 km. és semmi baja…gyári turbó, stb. csak kopó alkatrésteket kell cserélni, nem füstöl, nem eszi az olajat, átlagba 4 liter városba is klímával is.
    A vicc az egészbe: egy kedves ismerősöm jelenleg a székesfehérvári Renault márka szervízbe dolgozik, elötte dolgott a Peugeotnál, elötte meg a VW-nél. Tudjátok mit mondott? hogy a francia dízel sokkal jobban bírja a magyar gazdákat mint a német… Ezen lehet mosolyogni, eddig én is csak német autót szoktam venni, de véletlenül kaptam egy marha jó ajánlatot: félárba jutottam 3 peugeothoz, és úgy döntöttem megtartom az egyik 206-ost, és nem bántam meg. Az egész család használja: bevásárlás, árubeszerzés stb. Ja az egész család mercedes párta, A-S -ig 12 db merci van a családba, és azok után is jó kedvvel ülnek egy pözsóba. Volt fócváganem is, caddy, golf, phateon, passat…stb a nagyok jók, bár a 1,9 pd tdi egy fos, de a kicsikbe SZERINTEM gyengébb minőségű anyagok vannak mint egy francia v japán katekoriatársban, és én is úgy gondolom hogy az emblémát meg az „életérzést” kell megvásárolni, irreálisan magas áron. Ja és nem szidni akartam, ne értsetek férre, nem vagyok irigy, de ár-érték arányba nem éri meg vw-t venni…

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    3henger maradjon inkább traktorban! Borzasztó a hangja! Lámpához csorogva már 1 autóval előbbről hallani, hogy a 3hengeres tdi van benne. 1 szer vittek 1 ilyennel de azt hittem szét kerepeli az agyamat + a rezonancia ami vele jár! Úgy remeg mint ami le akar fulladni. Láttam egyszer 1 ilyet a szervízben valamit csináltak rajta 3 éves volt 60000km-el de már az olaj sok helyről folyt belőle.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Nem tudom, miért kell szidni a 3 hengeres kis autókat. Nem bírják a pályán a tempót? Oszt? Ezek nyugaton mind 2. meg 3. autók, a feleség használja városi bevásárlásra, meg azzal hozza viszi a kölköket az oviba suliba. Autópályára nem mennek vele. Csak mifelénk veszik az ilyet kényszerből családi autónak, aztán csodálkoznak hogy kicsi a csomagtartó, meg nem bír repeszteni. Nem arra lett kitalálva.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    A mi Toyota Yarisunknak (2007 évjárat, 1.3 vvt-i) is hidrotőke ciripelés a jellemzője. Ezzel sem tud senki semmit kezdeni, ez van, 70 ezertől ezt is meg kell szokni..
    A másik meg a beragadó gázpedál, de ezt már jobb külsővel kapásból korrigálom. :((

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Sziasztok, mivel én egy „fórumról” ismerem a tulajt, azt mondhatom láttam az autó fejlődését, életét, töréseit és a gondoskodást amit a tulaj a kocsi iránt tanúsított.

    Van egy két dolog amit még fiatal életkora miatt nem tapasztalt meg, de majd benő a feje lágya.
    Egy – két fontosabb dolog, ez az autó városi közlekedésre van kitalálva, arra pedig ideális, kis helyen lehet vele parkolni, normális keréknyomás mellett:) sem megy 5liter fölé a fogyasztása.
    Az autópályán néha megkergetve szépen kiég a rendszer, és egyáltalán nem marad szégyenben, 130-ig kényelmes, a fölött pedig vegyen mindenki bmw-t meg szuper sportkocsikat……akinek arra telik annak telik majd a gyorshajtási büntetésre is.

    A kedves hozzászólóknak meg jelezném, nem kell tökéletes magyar mentalitásunkat bizonyítani még itt is. Ha valakinek telik VW-re az vegye meg, szeresse, használja.
    Nem kell irigykedni, nem kell lehúzni egy jó kis autót, hogy ilyen meg olyan.

    Még valami, mielőtt támadások középpontjába kerülnék, (bár így is biztos megkapom a magamét)
    nem vagyok VW-tulaj. Egy sokat szidott renault megan tulaja vagyok, ami nálam igen olcsón teszi a dolgát, anno én is VWre akartam cserélni az eladott Golf II-esem, de a VW annyira túl van árazva, hogy a mostani megane ára a töredéke volt és jobban felszerelt, mint a VW-k voltak.

    Egyszóval továbbra is azt mondom, jó kis autó ez, de azt az árat amit elkérnek érte, valóban csak a márka hű embereknek éri meg.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Igazából az, hogy ilyen óriási becsben van tartva itthon a VW embléma, az a 20-30evvel ezelőtti tipusoknak köszönhető.. Eladáskor viszont jó, hogy a sok tágpupillájú szivesebben fizeti ki a VW jelet:-) Nekem Polo Classicom van, igaz az 1.4 benzines. Nem rossz autó, de egyáltalán nem a világ közepe. Megbízhatóság rendben van, de az alkatrészárak már nem. Sajnos javíthatatlan hidrotőke problémám van, hiába cseréltem ki, hiába akármilyen olaj, a csattogása nem szünik.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Ugyan ez a motor, csak Fabia… Apám nem kíméli, de alig fogyaszt, 4 év alatt 200ezer km, és a futóművén kívül semmi baja nem volt még… futóműve is csak azért, mert nem 10 centis kátyúkra, meg földutakra tervezték pedig ahol lakik fater, ott még a főút is egy nyomsávos, mert csatornázás címén szétbaxták a másikat. Ezen körülmények közt futott le 200 ezret, tehát szar nem lehet. Kolléga 1.3-as td-je peugeotja kíméletes használat mellett kikönyökölt 50 ezernél… ezzel nem peugeot márkát szidom, hanem azt a konstrukciót, amit bele tettek. Szerintem nem márka alapján kell megítélni egy autót, hanem az adott konstrukció alapján. Az az ember valszeg elfogult, hozzá nem értő, aki leír egy márkát, mert volt egy adott konstrukció ami nem vált be. Láttam én már motorhibás BMW-t is, meg kiégett Ferrarit, de ettől függetlenül nem mondom, hogy szar a Ferrari, vagy a BMW, csak nem lehet minden mindig pöpec. Hibák vannak, és lesznek, és ha valakinek a Polo tetszik, akkor azt vesz, akinek az Astra, az azt… Akinek meg kisebbségi komplexusa van, és összekuporgat annyi pénzt, hogy egy lepukkant Bömöst vegyen az azt fogja megvenni. Szerintem az embereknek kissé rossz az értékrendje, és nem tudják felfogni, hogy az autó A-B pont közé való mozgató eszköz. Aki ennél többre tart egy kupac vasat, az meg is érdemli. Számomra 2 dolog számít, hogy normálisan tudjam használni, és ne szívasson úton, útfélen. Ha azt nézem, az autó nem másabb, mint egy kanál, amivel enni fogsz. Az meg már pénztárca kérdése, hogy ezüst kanálla, vagy rozsdamentes acél kanállal lapátolod be a levest. Egyébként tök mindegy! A lényeg, hogy jól lakj vele, és ne legyen problémád a napi betevővel…

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    röviden egy olcsó kis szar ami lassúzik az autópályán. ezek a kismotoros autók semmire sem jók kiviszed a városból és meghaltak vagy bekapcsolod a klímát és meghal a motor vicc az egész

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Vipo! Te mondtad meg a tutit! Igazad van.
    De a drága fenntartással nem értek egyet.
    Pontosan ilyen típusú és évjáratú autóm van, versenyző feleségem nyúzza új kora óta.
    Ilyen még nem volt, azóta is működik.Imádja. Nagy kerékkel, 205/45*16 (hi-hi). Átlag fogyasztása így is 4,8L. Nem lehet 6,5L fölé rúgni.
    Az előírt szervizeléseken kívül – melyek nem drágák – másra nem kellett költeni.
    Eleinte utáltam a kis traktor hangú dögöt. Főleg mikor a másik véglet, (V8 Bömös) mellé beállt. De már rég megszerettem.
    Megbízható, strapabíró és kis fogyasztású, gazdaságos autó. Pont arra jó amire kitalálták.
    (na jó, azért kicsit még utálom:))

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Egyébként nem tudom, hogy fér össze a fogyasztással való fillérb..szó mentalitás és a kategóriájában az egyik legdrágábban hozzáférhető és fenntartható kisautó. Akkor inkább vett volna egy ezres Swiftet, az is megy úgy, mint ez a varrógépmotoros, bár való igaz, az nem fócvágen és nem lehet vele úgy felvágni a telepi lúvnyáknak. Mindenesetre arra felkészülhet, hogy a V-ös Golf GTI-vel meg az A8-cassal nem fog fogyasztási versenyt nyerni még ilyen veszélyesen túlfújt kerekekkel sem.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Ha néha megzavarja a gépet,ugy rendesen,akkor megelőzhető a turboprobléma. A régi energy-saverek tényleg gyengék voltak, főleg esőben.
    Ilyenből 1.9 sdi-t hajtottam egy ideig, tetszett a massziv kaszni, és a meglepőren kényelmes futómű. Hiányzott a nyomaték, és a fogyasztás se volt az igazi.
    a 3 hengeres pdtdi-t csak kivülről hallottam működni, de elképesztő a zaja…

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Kifejezetten gusztusos a redvában álló hamutartó, meg a szanaszét szilikonozott beltér. Mint valami utolsó neppertelepen…
    Egyébként a cikk akaratlanul is remekül rámutat, hogy hogyan gyártanak a VW-hívők ideológiákat egy a kategóriatársainál semmiben sem kimagaslóan jobb autóhoz.

  • 2017.10.30. at 19:27
    Permalink

    Jó kis autónak tünik, viszont én már látom tisztán mi lesz az a nagy javítandó tétel amitől kedves Balázsunk ki fog akadni és felháborodva fog köpködni jobbra balra mikor kell fizessen(mint a katonatiszt) pedig meggyőződése, hogy mindent a legjobban csinál: turbo…idővel le fog ragadni, el fog kokszolodni….az összes ilyen fogyasztásmániákusnál ez tipusbetegség. A gumikról inkább nem mondanék semmit…nem elég hogy guminak nevezett müanyagdarabok de még túl is fújja őket…ez már butaság és faszariság rákenve a fogyasztáscsökkentési ideológiára.
    Amúgy sok szép kilómétert kivánok vele, az ablaktörlő motor rossz helyre tervezése meg tipikus VW-es betegségek közé sorolható(van elég VW termék a családban regéket tudnék mesélni)
    Egy szép napot mindenkinek

Vélemény, hozzászólás?