Az első (E12) ötös BMW-ből nem, az utána jövő összes generációból viszont készült M5
Az első M5-ös BMW 1984-ben debütált az E28-as sorozat tagjaként, mely rögtön a világ leggyorsabb szériagyártású négyajtósa lett, orrában egy 3,5 literes 285 lóerős motor dolgozott. A 2019-es jubileumi modellben a lóerők száma több mint a duplájára növekedett a kezdetekhez képest: az ünnepi kiadás az M5 Competitionre épül, a 4,4 literes V8-as motor 625 lóerő leadására képes a katalógus adatok szerint. Gyorsulás tekintetében kevés ellenfele akad a limitált modellnek, ugyanis a százat 3,1 másodperc alatt éri el, de a kétszázhoz sem kell több 10,8 másodpercnél.
A jelenlegi az első M5, ahol mind a négy kerék hajtott
A BMW M5 Edition 35 Years egyedi szürke színben pompázik, a 20 colos felnik szintén szürkék, a féknyergeket viszont feketére fényezik a különleges kiadáson. A beltérben sem lehet majd összekeverni a mezei M5-tel, ugyanis a „35 éves modellben” aranyszínű alumínium betétet kapott a műszerfal és a váltókonzol, de még az ajtókra is jutott a különleges színből. Továbbá az évfordulós modell megkapta a 8-as sorozatban megismert virtuális műszeregységet 12,3 col méretben, illetve a beltér több pontján is „M5 Edition 35 Jahre” feliratokkal találkozni.
Az aranyszínű belső az M5 Edition 35 Years kiváltsága
A különleges modellt bőséges ellátmánnyal kínálják, olyan tételek is megtalálhatóak a fedélzeten, mint a villanymotor rásegítésű ajtóbecsukás, szellőztetett masszázsülések, négyzónás légkondi, de a 7-es BMW fedélzeti rendszere is beköltözött az „aranyos” modellbe. Sebességből is több jár ehhez a kiadáshoz, a BMW a megszokott 250 km/h órás korlátozást kiveszi, így a száguldás csak 304 km/h-nál ér véget, emiatt vezetéstechnikai tréninget is kapnak a vevők az autóhoz. A BMW M5 Edition 35 Years csupán 350 példányban készül, hazai ára egyenlőre nincs, az Egyesül Államokban átszámítva 36 millió forintért vihető haza az ünnepi kiadás.
A kerék csak 20 colos lehet, a féknyereg pedig kizárólag fekete