A tolatás az egyik legproblémásabb manőver a haszonjárműveknél
Az autóipar fejlődési irányának leghasznosabb része, hogy egyre több és egyre megbízhatóbb vezetéssegítő rendszerek állnak rendelkezésre a járművekben. Tény, hogy drágulnak is rendesen évről évre az új autók, de mint a telefonoknál, egyúttal itt is folyamatosan bővülnek a funkciók. Számos esetben képes megmenteni minket egy vészfékező, egy holttérfigyelő, egy gyalogosfigyelő vagy akár még egy tolatókamera is, amikor a technika nélkül rosszabb esetben személyi sérülés, de legjobb esetben is drága kár keletkezne.
Az Amarok is elég nagy, itt is elkél néhány asszisztens rendszer
Ezek az asszisztensek elsőként a személyautókban mutatkoztak be, de legtöbbjük ma már a haszongépjárművekben is elérhető. Ott talán még nagyobb szükség van rájuk, hiszen egyrészt a járművek körüli holt terek nagyobbak, másrészt a parkolási manőverezés is nehezebb a jármű nagyobb mérete miatt. A Volkswagen egy kutatást végzett, hogy megtudja, pontosan mennyire is hasznosak ezek a biztonsági extrák. Az eredmény természetesen nem meglepő, a vezetéssegítő rendszerek nagyon fontosak: a megkérdezettek 48%-a nyilatkozta, hogy az utóbbi egy évben ez a technológia megmentette legalább egy balesettől vagy ütközéstől.
A haszonjárművek fejlődésével egyre több biztonságtechnikai funkció válik elérhetővé
Rákérdeztek az incidensek fajtáira is, melyekből kitűnt a parkolási és a tolatási esetek gyakorisága (előbbi az összes ütközés 27%-át, utóbbi 18%-át adta). Nem meglepő tehát, hogy az egyik legfontosabb vezetéssegítő rendszer a haszongépjárműveknél a parkolóradar, a tolatókamera vagy akár az automata parkolás. Szintén kritikus fontosságú a vészfékező asszisztens, ami a Volkswagen Haszonjárművein már alapfelszereltség. Alice Axtell, a brit VW Haszonjárművek termékmarketing-menedzsere elmondta, hogy "a javítási költségek emelkedésével a balesetek okozta hatás egy vállalkozás napi üzletmenetére jelentős. Járműveink ezért vannak felszerelve fejlett vezetéssegítő rendszerekkel, sok esetben széria tartozékként, hogy segítsünk a sofőröknek elkerülni az olyan incidenseket, melyek kivonhatják furgonjukat a munkából, és hogy segítsünk biztosítani a folytonos üzletmenetet."