Arany középút. Renault Clio Grandtour teszt
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi 90 S&S Dynamique teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A ferdehátú Cliónál biztosan praktikusabb, de az emelt hasmagasságú Capturnél is. Árban a kettő között van, s tán az arany középutat jelenti a Clio Grandtour kombi.
Mi több, a teszthét alatt meglepően sokan fordultak utána, s nézték meg jól főleg a hatalmas lámpás és hatalmas emblémás, szériában LED-menetfényes orrát. Egyáltalán nem kellően marketingmosott aggyal sportosnak is mondható ez a „rejtett” hátsó kilincses, emelkedő övvonalas, szűkülő ablakos és a tesztautó esetében fényes fekete és króm együttesével díszített bódé, de felejtsük el a szokásos maszlagot, s nézzük, mekkora utas- és csomagteret rejt.
Nos, csodák nincsenek: a Grandtour „csak” egész tágas, mivel kisautós az alap. A csomagtartó nagyjából változatlanul 443 literes, és persze duplafenekű. Amennyiben fent a padló, akkor a 60:40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámla előrehajtásával sík marad a felület, illetve az előd 1275 literes értékével szemben már 1380 liternyi helyre pakolhatunk, ami örömteli. Örömteli az is, hogy ha a mélyebb üregre szavazunk, akkor a padlót egy kis retesz segítségével a háttámlákhoz lehet rögzíteni. A rakodóperem alacsony, a hátfal magasra emelkedik, a nyílás nagy, s mivel az anyósülés támlája is dönthető, közel 2,5 méteres tárgyakat is elnyel a kisautós, mégis majdnem Mégane-méretű Clio. A pótkerék (ha kérünk 15 ezerért) kint lakik, s a csomagtér legalsó bugyrából ereszthető le.
Különben széria (Authentique) a visszagurulás-gátlós ESP, a 4 légzsák, a sebességrögzítő- és határoló, a fedélzeti számítógép, a tengelyirányban is állítható kormányoszlop, az elektromos és fűthető tükör, a két első villanyablak és az osztottan dönthető hátsó üléstámla, Isofix-csatlakozó pedig nem csak hátul, a széleken, hanem jobb elöl is van. Ugyanakkor magasságában fix a vezetőülés, a klíma és az USB-s és Bluetooth-kihangosítós hifi feláras – 300 ezer forintos többlettel már ezeket is, sőt, a Kelet-Európa térképes MediaNav navigációt szintén adja a középső Expression szint. A legpuccosabb Dynamique csomag a benzineseknél 200, dízelfronton komoly 540 ezres extra 16 colos alufelnivel, kulcs nélküli nyitással, ködlámpával, komplett Európa-térképes navigációval és az 1,2 literes benzinest leszámítva Eco-üzemmóddal.
A Clio Grandtour egyfajta arany középút a ferdehátú és a Captur szabadidő-autó között. Praktikumban, árban egyaránt. Alapára 3,2 millió forint, ezért a pénzért 1.2-es benzines van 75 lóval. Mondjuk a tesztautót (tolatóradarral, automata légkondival, eső- és fényérzékelővel, légvörös metálfénnyel) 5 millió forintnál is drágábbra extráztatta az importőr, de hogy alapból „csak” 200 ezerrel kerül többe az ötajtósnál, ez a kombi felé billenti a mérleg nyelvét.
Árak
Tesztmodell alapára
4 510 000 Ft (2013.07.03.)
Tesztautó ára
5 255 000 Ft (2013.07.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,7 s
Végsebesség:
178 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4267 mm
Szélesség:
1732 mm
Magasság:
1445 mm
Saját tömeg:
1121 kg
Össztömeg:
1711 kg
Tengelytáv:
2589 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
443-1380 l
Belső szélesség elöl:
1310 mm
Belső szélesség hátul:
1270 mm
Belmagasság elöl:
880-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1010 mm
Csomagtér magassága:
570-820 mm
Csomagtér hossza:
820 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1560 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
220 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
178 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,7 s
CO2-kibocsátás:
93 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Épp ma tettem próbára egy ilyen Clio Grandtourt. Ez volt idáig a legjobb autó amiben valaha is ültem! Pedig szinte minden Magyarországon kapható autóban ültem már, mégis csak ebben éreztem valamit. Azt, hogy rám szabták. Karosszériája ízléses, kecses, megnyerő és innovatív. Belseje úgyszintén. Prémium márkákat megszégyenítően remekbe szabott az egész autó. Ízléses zongoralakk borítás, és elegáns króm kívül belül. Jó anyagok, remek kidolgozás, méret
Nagyon szép autó ! csini-dögös stb. A minőség pár éve meg már nagyjából rendben van. Árban viszont eléggé elszállt a renault ,legalábbis a régi szinthez képest. VAjon miért nem kapható hozzá függönylégzsák?