Csak Caterham rajongók fogják felfedezni a különbségeket, a márkát kevésbé ismerők számára szinte teljesen egyforma az összes Seven
A Caterham Seven gyökerei egészen 1952-ig nyúlnak, ekkor mutatták be a könnyű, sportos típust még a Lotus színeiben. A gyártás 1972-es végeztével a Caterham megvásárolta a típus gyártási jogát, ami elég jó vételnek tűnt, immár lassan fél évszázada ebből a modellből élnek. Az idők folyamán rengeteg kivitel készült, és számos erőforrás megfordult a modellben, most épp egy japán kei car blokk hajtja a típus legolcsóbbját.
A Caterham a minimalizmusról, az élvezetről és persze a túlélésről szól, biztonságból nem ad sokat a nyitott sportkocsi
A belépő kivitel Caterham Seven 170 névre hallgat, orrába egy 660 köbcentis, háromhengeres turbómotor került, ami a Suzuki keze munkája. A brit gyártónál megszokott, hogy nagyítóval kell keresni a kilókat az autóikon, de most még jobban ráfeküdtek a súlycsökkentésre. Rögtön találtak 10,5 centit a szélességben, amit feleslegesnek ítéltek, így a 170 esetében már csak 1,47 méter az autó két széle között mérhető távolság. A menetkész tömeg 490 kiló, amit egészen fickósan mozgat a 0,66 liter. A háromhengeres blokk mindössze 83 lóerős, de így is 6,9 szekundum a 0-100, a végsebesség 160 km/h.
Hiába csak 83 lóerő, élvezetes lesz a Caterham Seven 170 is
Aki hébe-hóba pályára is kivinné a 170-est, annak az R jelű verziót érdemes keresnie. Itt több pénzért kevesebb jár, a súlycsökkentés eredményeképp már csak 440 kiló az autó, cserébe a szélvédő nyújtotta komfortól le kell mondani.
A Caterham világába a küszöb átlépése kicsit több mint 10 millió forintba kerül, ennél egy árnyalattal olcsóbb, ha alkatrészként rendeljük meg, és otthon rakjuk össze. Aki a dupláját költené el egy Sevenre, annak a 620 lehet a jó választás, a kétliteres kompresszoros Ford motor 2,9 másodperc alatt lövi százra a sportkocsit.
Drága játékszer vagy olcsó sportkocsi? A 170 R könnyebb és szelesebb a sima 170-nél, nálunk ez a műfaj nem igazán ismert