Az autó körvonalát mutató kép alapján úgy néz ki, hogy olyan drámai stílusváltás, mint a 2016-ban bemutatott aktuális modell esetében történt, ezúttal nem várható. Marad az íves tetővonal, illetve a lágy vonalvezetés, jelentősebb változtatásokra inkább csak az autó elején és hátulján számíthatunk.
Ez persze nem jelenti, hogy ne újulna meg alaposan az E-osztály: az új generáció megkapja az EQS-ből ismerős, teljes szélességű MBUX Superscreen kijelző egy változatát, a vezető szokásaihoz pedig mesterséges intelligenciával igyekszik majd igazodni a jármű fedélzeti számítógépe.
Az új E osztályba a korábbi Mercedesekből már jól ismert négy- és hathengeres soros benzin- és dízelmotorokat építik, de úgy hallani, már csak hibrid hajtásrendszerrel. Nem lesz olyan kivitel, amely ne kapna legalább 48 voltos enyhe hibrid rendszert, a drágább kivitelek pedig konnektoros hibrid hajtásrendszerrel érkeznek, akár 100 km-es elektromos hatótávval. Úgy hallani, hogy minden változat 9 fokozatú automata váltót kap.
A faltól falig érő Superscreen egy változatát is megkapja az új E osztály
Úgy tudjuk, a futómű geometriáját is újragondolják, bár marad a kettős keresztlengőkaros első- és a multilink hátsó futómű-megoldás, és most először az E-osztály is elérhető lesz hátsókerék-kormányzással.
Számos részlet persze még hiányzik, de nyilván ezekre is fény derül, legkésőbb a hó végi premier kapcsán.