Anyagi helyzete miatt szorul a hurok a Pininfarina „nyakán”
Nagy bajban van a Pininfarina, ködös még a Mahindra üzlet is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az 1930-ban alapított független autótervező- és gyártó vállalat óriási vesztességet termelt idén is, közben a Mahindra biznisz sem biztos.
A Bertone ház évszázados karrierje tavaly kellett véget érjen, egy cikkben megemlékeztünk róluk és munkáikról. Nem szeretnénk rosszat a végtelen számú sikeres és ikonikus szépségű autót megálmodó Pininfarinának, de sajnos akár ők is lehetnének a következők a kihullók sorában. A cég 4,4 millió eurós (1,35 milliárd forint) nettó vesztességet kellett elkönyveljen az idei első félévben. Azt hiszem, ezek a számok mindennél beszédesebbek. Ehhez képest a remény, hogy újraindulhatnak a tárgyalások a cég kivásárlásáról, elég sovány vigasz.
Az indiai Mahindra és az olaszok közötti üzlet a bankok beleszólása miatt a múlt hónapban kútba esett, de a tárgyalások a jövő hónapban folytatódhatnak. Egy a Mahindrához közeli és az üzletre rálátó forrás szerint a gyártási és tervezési tapasztalattal is rendelkező Pininfarinát a lehető legkisebb áron szeretnék megszerezni - ez utóbbi azért érthető. A baj az, hogy a Battista "Pinin" Farina alapította cég ezután a rossz félév után már 52,7 millió euró tartozást görget maga előtt, azaz több, mint 16 milliárd forinttal tartozik hitelezőinek. Reméljük, hogy akár a Mahindra, akár más tőkeerős befektető mentőövet tudni dobni nekik, és megmaradhat az autótörténetileg is fontos név.