Anya gyorsul apa ellen a két Teslában

Videó: vajon a Tesla Model X megelőzi a Model S-t?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az amerikai Drag Times megszervezte végre a gyorsulást, amire a villanyautósok vártak már rég. Most kiderül, hogy melyik Telsa a gyorsabb.


A Drag Times Brooks Weisblatja elintézte, hogy megnézhessük, mit tud a Tesla Model S P90D a Tesla Model X P90D ellen. Elvileg a legerősebb S 539 lóerős és 3 másodperc alatt van százon, míg az X crossover 772 lóerős és 3,2-t gyorsul. Mind a kettő összkerékhajtású, és amúgy vadállat. Kérdés, hogy borulhat-e a papírforma, vagy sem.
Hirdetés


Weisblat ezúttal nem mással, mint a saját feleségével áll ki egy negyed mérföldes gyorsulásra, a két Tesla meg a saját családi autóik. A nagyobb és nehezebb Model X lett persze a lassabb, de itt a lassúság azt jelenti, hogy negyed mérföldön mindkét kocsi elveri a BMW X5 M-et, vagy Mercedes-AMG GLE 63 S-t is. A Model X-nek 11,6 másodperc kellett a mutatványhoz, a Model S-nek meg 11,3. Weisblat egyébként korábban világrekordot is felállított; a legjobb körben 11,244 másodpercet ment.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

19 thoughts on “Anya gyorsul apa ellen a két Teslában

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Hát, éppen ugyanezt gondolták az euro 4 bevezetésénél. aztán épp ez a szabályozás volt amely elhozta a dízelek uralmát.

    Nem mondom hogy így lesz megint, de ne becsüld alá a technológia fejlesztéseket…

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Nagyon kényelmes dolog az összeesküvési elmélet de azért a kapitalizmus és a verseny nem így működik.

    Akármennyire is kényelmes lenne ülni a fejlesztéseken ezt nem lehet sokáig megtenni,mert érkezik egy külső versenytárs aki az egész iparágat otthagyja majd, ahogy az Apple tette annak idején a mobilgyártókkal.

    Jelenleg Musk elég közel áll ahhoz, hogy egyszerre lépjen be az autógyárosok és az olajtársaságok közé az elektromos autók és a töltőhálózat révén.

    A többi általad említett energiahordozó „alternatív” forrás. Amint tömegesen állnának át földgázra gyorsan kiderülne hogy nem alkalmas tökéletes helyettesítőnek.

    A benzinnek és a dízelnek egyelőre nincs tökéletes helyettesítője, és ahhoz hogy ez változzon vagy e kettőből kell kifogyni vagy a többinek kell megerősödnie.

    Amerikában sosem futottak a dízelek, ott el sem kezdődött a dízelkorszak. Hogy a zöldpárti kormányú, meglehetősen sok környezetvédelmi szabályt betartó Európa vagy a V8asokban tobzóda Amerika járt helyes úton, azt talán majd a történelem mondja meg.

    Egy biztos, a benzin – Hibrid hajtáslánc sosem volt jobb hatékonyságú mint az európai dízelek. Vannak előnyei és hátrányai, ahhoz hogy komoly alternatívává váljon valami több kell.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Igazad van, de tudnának olyat ami tényleg elfogadható lenne, nagyon de nagyon drága előállítással nem megoldott állandó regenerációval szinte biztos hogy állandóan eltömődne, de anélkül is elvenné a dízel hatásfokának olyan százalékát ami benzin vagy rosszabb hatásfokúra módosítaná a motort.
    Sokan mint a Görény sem akarja megérteni hogy a gazdaságos dízelfejlesztés véget ért, igazat mondanak arra hogy lehet még fejleszteni, csak abban nem hogy gazdaságosan.
    Ezen a szinten már nem duplázódik hanem hatványozódik a fejlesztési költség.
    Aki kicsit képben van a japánok sok sok évvel ezelőtti „üvegmotorjával kapcsolatban” az tudhatja mi az a fejlesztési szint ami megéri egy dugattyús belső égésű motornál.
    Na most az euro6 már nem éri meg mert már a motor önmagában képtelen nagyköltségű utólagos regeneráció nélkül jobb lenni egy euro5-nél.
    Bosch megmondta a tutit benzin nem kormol majd 350bar felett, dízelre meg csak azt hogy még van benne fejlesztési potenciál bőven, de azt nem mondta hozzá hogy ők az egyik legnagyobb beszállító azért. :))))
    Valóban kukában a helyük de nem most fognak oda kerülni amíg a népet mint ahogy Görényt is be lehet butítani hogy megvegye.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Te meg maradj csendbe kutyalexikon. Az egyetlen értelmes dolog, amit tőled olvastam, az az volt, amikor a lila hangyák magömlését taglaltad gasztronómiai megközelítésben. Gumihiba.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Itt nem a dízel haláláról van szó, hanem arról hogy készen van a modernebb üzemképesebb akkumulátor technika, de nem vetik be az olajérdek végett, késleltetik ahogy csak tudják, mert ez az olaj még mindig biztos bevételi forrás a Ford például akinek készen van pont ezért nem veti be, talán fél is hogy mi lesz ha tömegesen bevetné, a konkurencia távfutásban überelné vagy épp gazdaságosságban ki tudja.
    A ford is a benzindízelre alapoz amíg teheti mert azzal kaszál.
    Viszik tőle a vényóc F150-est piszkosul vagy legyen akár v6 neki addig biztos, de legyen akár egy adbluemánia Dízel Mercedes Teher ami hamis Eurohatot tud mert már a 2 literes dízel sem tud lassan nélküle élni bizonyos gyártók nem tudnak jobbat.
    Amerika megint meg fogja mutatni hogy ott hamarosan vége lesz a dízelkorszaknak, megy a hibrid benzin, és talán a teher kénytelen lesz átállni esetleg dízelhibridre bár az nem akasz már ott sem nagyot, földgázra , Cng-re vagy épp már üzemanyagcellára ha városon kívül kell menni.
    Én azt várom mert onnan hirtelen fog megindulni a dízel halála.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    na igen. „hamarosan” 5-10 év múlva. Talán. Ha nem éri meg inkább kivárni. „Lehet” egy friss modell utóda (talán) és „mondjuk”. Ha kcisit visszagondolsz, 2004-5 körül jöttek ki az első igazán versenyképes középdízelek. 2006ban még nem volt természetes az alapáras részecskeszűrő. 10 évvel korábban csak a fillérvadász mazochisták választása volt a dízel 10 évvel később pedig temetik a technológiát (igaz 20 éve is temették). Ennyit jelent 5-10 év.

    Az ilyen talán elméletekre elég nehéz valós gazdasági döntéseket alapozni. Jelenleg az van amit írtam, és az hogy 5 év múlva a hajtásláncból sokkal többet fognak kihozni, az inkább ront a mai 100.000 eurós beruházás megtérülésén.

    Ami a töltőhálózatot illeti, ha megnézed a linklelt tesztet, a 20 órás út úgy jött ki, hogy Szlovákia felé kerül az autó, mert ott van az utolsó Tesla Töltő. Az hogy nálunk egy sincs aggasztó, de pont ugyanígy álltunk a 80-as évek végén az ólommentes kutakkal. De azért beszédes hogy Brüsszelben egy szupertöltő sincs. Luxembourg országban egy darab helyszínen van szupertöltő, Rotterdam-Hága nélkülözni kénytelen. Nagyjából az egész Rurh-vidékre jó ha két szupertöltős telephely jut. Ezek Európa legsűrűbben lakott és leginkább jóléttől áthatott övezetei (nem a keleti csicska-vajda vonalon, hanem, hogy az emberek jelentős része/többsége prémiumautókat vesz).

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Ja igen és az hogy mire alapozom amit ide írtam, arra hogy készen van több következő generációs akkumulátor különböző gyártóknál, fejlesztőknél, van akinek még tesztelési fázisban van, ezek közül egyik sem német cég, ők pont most kezdik visszahúzni a farkukat egy német akkumulátorgyár létrehozási elképzelése végett mert megint lemaradtak mint a borravaló.
    Tesla ide vagy oda Ő a nagy kezdeményező a piacon.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Mindhárom végzetes ellenérved nevetségessé teszi a végzetes szó.
    Az ellenérv nem állja meg a helyét pont az végett hogy az ár csökkenőben van még a márkán belül is, hamarosan 5, 10, 15 év múlva jelentősen akár egy benzines dízel ára alatt is lehet mondjuk egy Leaf utód ami a jövőben akár 500-1000 km-t is meg tud tenni gyors töltéssel új generációs akkumulátorokkal.
    Töltőhálózat??? Azért mert Butapest nincs a térképen még, az igazság az hogy a fasorban sincs, lehet hogy még Bukarest is megelőzi. :)))))
    5 10 15 év múlva te fogsz hitetlenkedve nézni, és az ilyen „kirohanásaidat” a pattanásos tini elméleteddel igaz ez nem nekem szólt még, sunnyogva farkat behúzva fogod az írásaidat más szerzőtől eredeztetni ha ilyen negatívan nyilvánulsz meg másokkal szemben akik a realitást kapargatják a tényszerűség mögött, ahogy elnézem veled ellentétben.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    Na igen, a pattanásos tininek aki csak a billentyűzet előtt Jani kár is bármilyen hasonlatot írni. Viszont aki már vezettt is autót annak szerintem ez a legjobb hasonlat. A villanyautó alapjáraton híz, nyomatékből elintézi a dolgokat. Ebben pont olyan mint a modern dízelek, csak turbólyuk éa hang nélkül.

    De neked ez tök mindegy valszeg életedben nem vezettél autót, és a téma csak arra jó hogy ideológiai alapon fröcsögj egyet. Én ezeket ki is próbáltam ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/02/14/tesla_model_s_villamteszt[/url]), és pont ezért adott esetben kész is vagyok megtérni. A Tesla speciel meg is tudna nyerni ha nem lenne három végzetes ellenérv: 1. a 90.000 EUR feletti tényleges beszerzési ár, 2. a villanyhajtás hátrányai (300-350km-es hatótáv, lassú utántöltés ritka Tesla töltő hálózattal 3. a koncepció miatt nagyon drága fenntartás).

    Neked ez utóbbiak valszeg még nem mondanak semmit de majd 5-10 év múlva ha lesz saját kereseted és saját autót kell venni megérted.

    Nyilván

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    [i]„mintha egy dízel Ferrari lenne teljesen leszigetelt motorral”[/i]

    Isten az égben, hogy lehet valaki ennyire korlátolt koromdízel-sötét agyú! A koromdízel ferrárid még éppen gigantikus koromoszlopok kiokádása közepette az elinduláshoz szükséges felpörgetés elején tartana amikor a Model S/X már a célban lenne. De az is lehet hogy már épp a felrobbanás közepén lenne a „teljes leszigetelés” miatt.
    Ülj le egyes.

  • 2017.10.28. at 08:10
    Permalink

    A Tesla gyorsulása valami *****-ottt élmény 🙂 Olyan mintha egy dízel Ferrari lenne teljesen leszigetelt motorral. Odalépsz és brutálisan megindul, húz azonnal, és közben csak a menetzaj jelentkezik.

    Egyedülálló egy verda…

Vélemény, hozzászólás?