Árulkodó részlet az utastérben látható bukócső: az Aston Martin V12 Zagato nem törölgetni való műtárgy, hanem igazi versenyautó. Két futamon is indítani fogják
Hátulról nem éppen az angol márkára jellemző, eleganciát sugárzó formajegyeket mutat a karosszéria
1961-ben kooperált először az angol Aston Martin és az olasz formatervező stúdió, a Zagato. A közös munka gyümölcse a DB4 GT Zagato lett, amelyet aztán még követett néhány próbálkozás az évtizedek során – említést érdemel a V8 Vantage Zagato és a DB7 Zagato. Most, az 50 esztendős jubileum tiszteletére, jó érzékkel a
Concorso d'Eleganza Villa d’Este eseményre időzítve került bemutatásra a V12 Zagato, amely a V12 Vantage alapjára épül. A kézi munkával megalkotott, alumíniumból készült karosszériáról nem hiányzik a stúdió védjegye, a tető jellegzetes, dupla púpja, és összességében elmondható, hogy az angolos, hűvös eleganciát kissé agresszív megjelenés váltotta fel. Persze, nem véletlenül. Bár a V12 Zagato luxuskupénak tűnik, a gyártók versenyezésre szánják, és ezzel kapcsolatban nem is vacakolnak sokat. A mai napon megtörtént hivatalos prezentációt követően a jövő héten már négyórás VLN futamon debütál az autó a Nürburgringen, és nincs megállás, mert június 25-én újabb megmérettetés, egy kőkemény 24 órás viadal következik.
Aprólékosan kidolgozott részletekben nincs hiány a V12 Zagato esetében
A 6,0 literes, 12 hengeres, 48 szelepes benzinmotoron vélhetően nem múlik majd a siker, hiszen 517 lóerővel és 570 Nm forgatónyomatékkal nem lehet szerénykedni. A hatsebességes, manuálisan is kapcsolható automataváltót a legjobb súlyelosztás érdekében hátra szerelték be, van önzáró differenciálzár, és mind a kéttárcsás kuplung, mind a 120 literes üzemanyagtartály versenyautóba illő megoldás. A futómű elöl és hátul is egyaránt független felfüggesztésű, kettős keresztlengőkarral, Multimatic DSSV állítható lengéscsillapítókkal. Az első fékek hat-, a hátsók négydugattyús nyergekkel dolgoznak.