Első ránézésre is jelentős korkülönbség van a két autó között
Fél évszázad minden szempontból dicséretes kornak számít, különösen igaz ez az autókra. Az 1970-es évek elején készült autókkal manapság már csak a múzeumokban találkozhatunk, a SEAT azonban a különleges alakalom apropóján kihozott egy 127-est a steril falak közül. Ha nagyon pontosak akarunk lenni, akkor a SEAT valójában a Fiat 127-esét gyártotta a saját égisze alatt 1972 és 1982 között, a Fiattal kötött szerződés lejárta után pedig éppen annyit módosítottak a koncepción, hogy ne keljen perre menni az olaszokkal. A 127-est két motorral kínálták: egy 903 és egy 1010 köbcentissel, mindkét esetben négysebességes váltóval, előbbi nagyjából 44, utóbbi 52 lóerőt kínált, bár ennél az autónál nem ezek voltak a főbb szempontok. Az örökbefogadott Fiat jól is fogyott a maga idejében, hiszen 1,3 milliót adtak el belőle és a SEAT Ibiza érkezéséig a 127 volt a márka legsikeresebb modellje.
Mindkét autó közönségkedvenc volt a maga idejében, igaz az Ibiza egy kicsit tovább húzta, hiszen immár 38 éve gyártják
Az Ibiza már túl van a 6 milliomodik eladott példányon is, igaz jelenleg már az ötödik generációját éli. 1984-ben mutatták be az első generációját, a legújabb nemzedék pedig 2017-ben érkezett. Hasonlóan a 127-eshez, az Ibiza is a meglepően tágas belsejével hívja fel magára a figyelmet, azonban ha egymás mellé tesszük a két autó belterét, elkap az érzés, mintha nem is ugyan arról a bolygóról származna a két autó. Alapvetően mindkét beltér letisztultnak és modernnek számít a saját korát tekintve, az Ibiza enteriőrje azért mégiscsak közelebb áll a mai kor emberéhez. Érdekesség, hogy a 127-es beltere a maga idejében igenis extrának hatott, ugyanis ez volt az első SEAT, mely hárompontos biztonsági övet kapott, míg az Ibiza volt az első autó a spanyoloktól, amibe légzsákok is kerültek.
Valóságos űrhajónak hat az Ibiza beltere a 127-eséhez képest
Az idén 50 éves 127-esnél már a vezethetőség is szempont volt, így ez lett az első SEAT, amit elsőkerék-hajtással kínáltak a vásárlóknak. Szintén nagy újításnak számított akkoriban, hogy a 127-es téglalap alakú fényszóróval érkezett, így jobban bevilágítva az utat a korábbi kerek lámpás megoldásokhoz képest. Az Ibiza a mai kor szellemének megfelelően már ledes fényszórókkal érkezik, a jellegzetes háromszög alakú dizájn pedig messziről elárulja, hogy a spanyolok autójával van dolgunk. Látva az ötven évvel ezelőtti viszonyokat, egyértelmű, hogy az autózás sokkal egyszerűbb és biztonságosabb lett manapság, azonban néha érdemes megállni és visszanézni, hogy honnan is indultunk.
A téglalap lámpáktól a manapság már jellegzetes háromszögletű "SEAT lámpákig"
Igazán furán hatnak egymás mellett a 127-es 13 és az Ibiza 18 colos kerekei is, azonban az, hogy kinek melyik tetszik jobban, már ízlés kérdése