Furcsa az összkép, de nem mutat rosszul, ám már messziről látszik, hogy ez egy ritka és különleges állatfaj
A modern világítástechnika legtöbb csodájával ellátott LED lámpatestek dizájnja hozza a márkára jellemző hangulatot
Nagyon jól áll neki az új Lexus egyenorr, talán még jobban is mint a SUV modelleknek
Első ránézésre családi egyterűnek tűnik a Lexus újdonsága, ám a valóságban az LM tipikus példa: a látszat néha csal. A vad látványelemekbe öltöztetett, klasszikus dobozformájú autó elsőre még akár haszonjárműnek is tűnhet a maga 5,13 méteres hosszával és 1,89 méteres szélességével. A kereken 3 méteres tengelytávolság terén azonban sántít a dolog: meglepően nagy túlnyúlásokkal operál a különleges prémiummodell, méghozzá a Lexus NX padlólemez miatt, amit legfeljebb ekkorára lehetett nyújtani. Ez az autó ugyanis az alapoktól prémium kategóriás terméknek épült, így a platformot sem kaphatta holmi munkásfurgontól.
Hiába haladja meg az 5 métert, oldalról nem nehéz belelátni a Lexus NX platformját
A 1,89 méteres szélességéhez 1,95 méteres magasság társul, innen nézve a legegyértelműbb a dobozforma
Az i-re a pontot a kerekek mérete teszi fel: itt is a platform szabta meg a határokat, a ballonosabb gumik és 19 colos felnik pedig egyértelműen a kényelmet szolgálják.
"Egyértelműen nem munkagép tehát az LM, de mégis miért ne lenne egyterű?" - merülhet fel a kérdés a külcsín alapján. Ha azonban ráhúzol valamelyik elektromos tolóajtó kilincsére, és eléd tárul a legdrágább változat összesen két hátsó ülése, akkor egyértelművé válik a válasz. És hogy hol a többi fotel? Nincs szükség rájuk, ez ugyanis egy luxuslimuzin, ahol még a sofőrt is elszeparálták a hátul, fejedelmi térben helyet foglaló utasoktól.
Ehhez a fotóhoz aligha kell kommentárt fűzni: a nagy, német prémiummárkák kínálatában sincs ennél kényelmesebb és tágasabb sofőrös autó
Hatalmas, 48 colos kijelző a határolón, itt bizony mozizni is lehet menet közben, ráadásul a két utas két különböző filmet is nézhet
Kézbe vehető, telefonszerű érintőképernyőkkel és fizikai gombokkal is kezelhető minden az ülésekből
Szükség esetén fix tetőablakok engedik be a fényt, természetesen gombnyomásra
A főszereplők egyértelműen a fotelek, amelyeken érződik a rengeteg beleölt munkaóra. Még a kanyargós, lengyelországi országutakon is tudtak olyan kényelemmel szolgálni, hogy aludni lehessen hátul. A cél állítólag a repülőgépek első osztályú üléseinek színvonala volt: szerintem sikerrel járt a küldetés. Még a masszázsfunkció is tetszett, az egyik legjobb, amit valaha próbáltam. Egyedül azt nehezményeztem, hogy a fejtámla nem volt elektromosan állítható. Főként a döntés lehetőségét hiányoltam, de ezt is csak azért, mert minden mást a legvadabb elvárásaimnál is pontosabban lehetett a saját igényeimhez igazítani. A beérkező fény mennyiségéről elektromosan állítható sötétítőrolók gondoskodnak oldalt és a tetőablakokon is, a sofőr kíváncsi tekintetét pedig egy gombnyomásra elhomályosodó üveglappal tudjuk kizárni.
A Luxury névre keresztelt hétüléses változat itt nem feláras, ez kerül kevesebbe
Ilyenkor kisebb a képernyő is, illetve egyáltalán nincs határoló a sofőr és az utasok között
Kínálnak azonban egy másik, olcsóbb változatot is, 6+1 ülőhellyel. Itt nincs elválasztva a sofőrfülke és az utastér, minimálisan visszafogva és jóval előrébb jelenik meg a két luxusfotel, mögötte pedig egy további üléssor rejtőzik, amelyet egyértelműen két embernek terveztek, ám kapott egy harmadik fejtámlát és övet is, hogy kijöjjön a matek hét személyre. Ezzel természetesen valamelyest visszaesett a kényelmi színvonal a két középső fotelben, ám legalább ennyit hozott be az olcsóbb változat a vezetési élmény terén.
Ez a műszerfal is magáért beszél, nekem azonnal a Lexus NX ugrott be róla
A sofőr előtt egy 12,3 colos digitális műszeregység, a finoman hajlított zongoralakk panelben pedig egy 14 colos infotainment lapul
Az irányváltó a Toyota és Lexus hibridek megszokott egysége
Minden részlet gyönyörűen kidolgozott elöl is
Nem csak a beltér látványa hozza a korábban már említett crossovert, az első gázadásokkal és kormánymozdulatokkal egyértelművé vált, hogy ez műszakilag valóban egy 2400 kilósra pumpált NX. Aki szerette a kistesó semleges suhanását és észrevétlen működését, az imádni fogja az LM vezetési élményét is, aki pedig száguldást és adrenalint vár az egyébként 250 lóerős, 2,5 literes benzinmotorra épülő hajtáslánctól, az sajnos csalódni fog. Nekem egy ilyen autóban egyáltalán nem volt ingerem a sietségre, így még az e-CVT fel-felbőgései sem zavartak, ez is csak a legkomolyabb kigyorsításoknál és a legmeredekebb dombokon jött elő. Külön meglepetés volt továbbá az öntöltő hibrid technika csekély étvágya, a tesztút során a városi dugót és hegymászást követve ugyan a 10 litert is megközelítette, de a nagyjából 200 kilométeres túra végére, a kiindulóponthoz visszaérve a legtöbb tesztautónak 7 liter alá érkezett be a 100 kilométerre vetített fogyasztása.
A szélvédőre vetített kijelző a fizetett sofőrnek nem jár, ahogy a faberakásos kormány sem: ezeket csak az olcsóbbik, 6+1 üléses változat tudja
Menet közben egy igazán kellemes utazóautó, ám száguldozni és kanyarokat vadászni egyértelműen túl nehéz
Érdekesség, hogy egyes extrák megtalálhatók a Luxury változatban, amelyek a drágább, Supreme-ből kimaradtak: a négyüléses verzióban a sofőrnek jóval gyengébb hangcucc jár, nincs faberakás a bőrkormányon, nincs szélvédőre vetített kijelző, és nyilván a határoló miatt az ülés beállításakor sincs annyi mozgástér. Persze, így is mindent visz a kényelme ebben a méretosztályban, de ha vezetnem is kellene egy ilyen autót, nem csak hátul utazni benne, akkor biztosan az olcsóbb verziót választanám. Nüansznyiak a módosítások mindkét érintett sorban, de számomra nem volt nagy áldozat a szűkösebb lábtér és a nagyképernyő hiánya a VIP székekből, bőven megéri mindez a három extra ülőhelyért és a jobb vezetési élményért. Legalábbis nekem. De vajon a célközönségnek is? Egyáltalán ki ennek a modellnek a célközönsége?
Szokatlan formák egy furgonszerű valamin
Magyarországra kizárólag a gyengébbik, 350h jelölésű változat érkezik
Ezt az infót is kiderítettük: elsősorban olyan cégeknek szánja ezt a modellt a Lexus, ahol rendszeresen kell fontos vendégeket fogadni és szállítani. Ugyanígy cégvezetői autónak is el tudják képzelni, mondjuk egy jóval tágasabb, kényelmesebb és visszafogottabb megjelenésű BMW-Audi-Mercedes alternatívaként. Utolsó pillérként jelennek csak meg a tehetősebb családok, egyértelmű, hogy nem ez a fő értékesítési cél, hiszen - ahogy a korábbiakból kiderült - ez nem egy családi egyterű. Ehhez mérten kell értelmezni a hétüléses, Luxury verzió 47,6 milliós, illetve a négyüléses, Supreme csúcsváltozat 57,6 milliós vételárát.
Összesen négyféle színben elérhető, számomra a Bíbor fantázianevű vitte a prímet
Ha távolról nem tűnt volna elég különlegesnek az árnyalat, ilyen közelről nézve
Hiánypótló termék ez, hiszen nincs igazi alternatívája, bár tagadhatatlan, hogy hazánkban nem túl nagy a piaci rés, amit kitölt ezzel a modellel a Lexus. Ennek ellenére már most érkeznek a rendelések: eredetileg 20 példányt terveztek értékesíteni idén, ám mivel ezt a számot már meg is közelítették a hazai vásárlások, ezért az új cél az 50 eladott LM 2023-ban. Megtudtuk továbbá, hogy aki már megrendelte az autót, az valószínűleg még idén át is veheti, ám aki most adja le a rendelését, annak már szinte biztosan 2024-es átadással kell számolnia.
Neked bejön az LM? Ha igen, akkor te melyiket választanád a két elrendezés közül?
Hogy ne lenne itthon is piaca, VW Transporter személyszállító/Multivan, V osztály korábban Vito Merci stb…
Ha a középső üléssort is hátra lehetne fordítani tudjuk kinek/kiknek is bejöhetne (kormányzat)
Nem mindenki akar luxuslimunzinba lent ülni, vagy suvba feszíteni, nekik a nagyobb méretű luxusegyterű ez ami a piaci rést betölti. ráadásul önhordó személykocsis, nem alvázas teherautó.
Ha megtehetném én ezt venném az előbb említettek közül.