A Galantok ezen generációjából már eleve kevés van, az AMG tuningos verziókból még annál is sokkal kevesebb (Forrás: collectingcars.com)
Az AMG neve egybeforrt a Mercedesszel, ami nem véletlen, mindig is a német luxusmárka volt a tuningcég szíve csücske. A több évtizednyi függetlenség alatt azért néha egyéb gyártmányokat is tuningoltak, így születhetett meg az AMG logós Mitsubishi. A kilencvenes évek elején a középkategóriás Galantot vették kezelésbe, amiből mindössze 500 példány készült, ez volt a Mitsubishi második AMG tuningos autója.
Az utastérben nincs sok látványosság, a 6750-es maximális fordulatszám 8000-re nőtt (Forrás: collectingcars.com)
A karosszériához csak finoman nyúltak, a színre fújt felnik és a mélyebbre húzott lökhárítók már sugallnak valami módosítást, a leglátványosabb változás kétségkívül a spoiler, ami a C-oszloptól indul. Akinek így sem tűnik fel a turpisság, annak az AMG logók segíthetnek, amiből még a gyári mennyiségnél is több van a karosszérián. A motor alapvetően Mitsubishi, a kétliteres négyhengeres blokk (4G63) gyári állapotában 130 lóerős. Az AMG növelte a kompressziót, más profilú vezérműtengelyt készített, átalakította a szívó- és kipufogórendszert, illetve a motorvezérlőben is más program fut. A végeredmény 170 lóerő, a maximális fordulat pedig 8 ezerre nőtt.
Igazi sleeper a Galant AMG. A 170 lóerő akkoriban egész komoly teljesítménynek számított egy átlag szedántól (Forrás: collectingcars.com)
A különleges Galantból csak félezer készült, és mind egy szálig a japán piacon talált gazdára.
A képeken szereplő, aukcióra bocsátott autó Hong Kong-ban lakik, az igazán megkímélt példány csupán 125 ezer kilométert futott. Új tulajdonost nem lesz nehéz találni, bár azt nem lehet tudni, hogy mennyi pénzzel érdemes az árverésre érkezni, ilyen modellből szinte soha nem bukkan fel eladó példány.
Ízlésesen visszafogott a Galant AMG, a hátsó szárny körbeöleli a csomagtartót (Forrás: collectingcars.com)