Amerikának készül, Európába nem várható a Volkswagen CrossBlue
Amerika kiváltsága lesz a Volkswagen CrossBlue
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár korábban a Tiguan és a Touareg közé ígért szabadidő-autót a Volkswagen, most az Egyesült Államok számára egy minden eddiginél nagyobbat hoz. A CrossBlue már közel 5 méter hosszon nyújtózik.
A Detroiti Autószalonra vitt koncepció három üléssorban 6 üléses, ám gyártásba vélhetően 7 (2+3+2) üléssel fogják vinni a CrossBlue-t. Motorpaletta helyett egyelőre egyetlen, a koncepcióba telepített (vagy talán csak ígért) hibrid hajtásláncról számolhatunk be: a 3,0 literes, 190 lóerős, 400 Nm nyomatékú TDI turbódízelhez DSG váltó és két villanymotor csatlakozik, az első 54, a hátsó 114 lóerős (180 + 270 Nm) – így mechanikus kapcsolat nélküli összkerékhajtást is ad a CrossBlue. A kombinált, 305 lóerős teljesítmény és a 700 Newtonméteres össznyomaték 7,2 másodperces 100 km/órára gyorsítást ad, miközben az óriási hibrid szabadidő-autó kombinált fogyasztási értékét 100 kilométerenként mindössze 6,7 liternyinek ígérik a gyáriak.
Padlójába telepített 9,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorával a CrossBlue 22,5 kilométeres emissziómentes, elektromos üzemre is képes, ilyenkor az amúgy 207 km/órás végsebessége 120 kilométer/órára korlátozott, ám a gázolajégetés nélküli munkába járáshoz így is megfelelhet az óriási SUV is, hétvégén pedig igencsak jól jöhet helykínálata, valamint az is, hogy kombinált hatótávja 1060 kilométer lehet.
Az MQB platform eddigi legnagyobb reinkarnációjára épített CrossBlue így több mint ígéretes, ám Európában aligha várható a megjelenése. Mérete sem lenne ide való, de az autó teljes dizájnját, részleteit is az amerikai vevők szája íze szerint formálták, s gyártását is az Egyesült Államokba ígérik.