A Ford Európában folyamatosan engedi el a kezét legendás típusainak. Selyemzsinórt küldtek a Fiestának, a Mondeónak, és lényegében már a Focusnak is, hiszen nem tervezik az utódját. A magasabb árrést biztosító SUV-okra, crossoverekre és pickupokra koncentrálnak inkább. A kékoválosok a következő két évben három új, teljesen elektromos hajtású autót szeretnének piacra dobni, és az évtized végén teljesen elektromos hajtásra állnának át.
Jövedelmezőség a volumengyártmányok ellenében - ez a Ford új stratégiája
Márpedig a Fordnál úgy látják, hogy ezek a változások lehetőséget adnak arra, hogy a márka megújítsa marketingjét egy új szlogennel, a "Kalandvágyó lélekkel", amely a "szabadság, a természet és a kaland" amerikai értékeit jelképezi. Ugyanakkor arról nem sok szó esett, hogy ez pontosan mit is jelent. Bár az tény, hogy a Bronco érkezik Európában is bizonyos piacokra, és valószínűleg a Mustang új generációja is marad. "
Megragadjuk a lehetőséget, hogy teljesen újrapozicionáljuk magunkat" - mondta a Ford németországi marketingfőnöke, Christian Weingaertner, a Automobilwoche-nak. "
A jövőbeli modelljeink amerikaibbak lesznek, és 2030-tól mind elektromosak”. Ám Weingaertner arról is beszélt, hogy a Ford számára a magasabb jövedelmezőség fontosabb, mint a volumenmodellek eladásai. Márpedig ez a kiskereskedelmi hálózatra is hatással lesz. Ford-kereskedők számára ugyanis a kisebb volumen kevesebb üzletet jelent. A vállalat Európában átáll az ügynökségi közvetlen értékesítési modellre, amelynek keretében a gyártó közvetlenül a vásárlóknak számláz, a márkakereskedők pedig fix díjat kapnak az eladásért.
Átalakul majd a kiskereskedelmi hálózat is
Hála a jó égnek. Remek hír, hajrá! A többi gyártó is egyre inkább amerikanizálódni fog, csak még nem tudnak róla. A kisebb kategóriás autók száműzése és egyre nagyobbak tervezése, gyártása ezt automatikusan hozza magával. Sőt, maga az a felfogás, hogy „a profit mindenek felett”, is ízig-vérig amerikai eszme – a profitmarzs márpedig fontosabbá válik, mint az eladott darabszámok. A carsalesbase.com oldal böngészése sem lesz már olyan fontos, mint régebben…
Azért ez nem teljesen igaz, hiszen maga Henry Ford volt az, aki az átlagkeresetűek számára is elérhetővé akarta tenni, és tette is az autót és a Model T a jó példa, hogy úgy is lehet sokat keresni, ha elérhető áron adják az autót.