Az olasz márka is feladta a villanyosítási terveit, helyette a Dodge hathengeres erőforrását raknák az új Alfa Romeo Stelvio és Giulia generációkba.
Néhány évvel ezelőtt az amerikai motor szitokszó lett volna egy olasz autóban, ám egészen más a helyzet, ha vagy ezzel, vagy csak elektromosan érkezik az új generáció
2021-ben a Stellantis bejelentette, hogy az Alfa Romeo 2027-re kizárólag elektromos márkává válik Európában, Észak-Amerikában és Kínában. Ebből persze már korábban kihátráltak, ám most az Alfa Romeo új vezérigazgatója is megerősítette, hogy az olasz márka hosszú távra tervez a belső égésű motorokkal: a következő generációs Stelvio és Giulia is elérhető marad benzinmotorokkal, igaz, egy hibrid hajtáslánc részeként. Az Alfa Romeo és Maserati vezérigazgatója, Santo Ficili a LinkedIn-en jelentette be, hogy a Stelvio érkezik elsőként. Az új SUV modellt még idén bemutatják, de az értékesítés csak 2026-ban kezdődik. A Giulia leleplezésének időpontját még nem közölték. Mindkét autót Olaszországban szerelik majd össze, és az STLA Large platformra épülnek, ami azt jelenti, hogy műszakilag az új Dodge Charger testvérmodelljei lesznek.
A Stelvio érkezik elsőként a platformtársak közül
Ennek megfelelően a Giulia és a Stelvio is megkaphatja a Dodge ikerturbós, 3,0 literes "Hurricane" motorját. A soros hathengeres erőforrás 420 vagy 550 lóerővel elérhető az összkerekes Chargerben. Ugyanez a hathengeres motor 636 vagy 706 Newtonméteres csúcsnyomatékot produkál a 2025-ös Ram 1500 pickup orrában. A döntés, hogy az olaszok is ragaszkodnak a belső égésű motorokhoz, nem meglepő. Az Alfa Romeo korábbi vezetője, Jean-Philippe Imparato már tavaly októberben utalt erre. A kínálatot csak elektromos járművekre korlátozni hatalmas kockázat lett volna,Hiszen a vásárlók még nem nyitottak kellő mértékben az elektromos autókra. A cég jelenlegi eladásai sem éppen nagyszerűek, így a belső égésű verziók megszüntetése veszélyes szintekre csökkenthette volna a keresletet.
Vajon sikerülhet egy stílusos, kifinomult, olasz autót gyártani egy amerikai erőgép platformjával?
Ficili nem ment bele más részletekbe az új modellekkel kapcsolatban, a vezetőség azonban megerősítette, hogy az új Giulia nem hagyományos szedán lesz. Ehelyett az autó "új dizájnt és új típusú karosszériát" fog kapni. egyesek szerint a Stelvióval közös platform végett SUV-szerűbb lesz, ám ne feledjük, az elődök is osztoztak a padlólemezen, mégsem volt SUV a Giulia. Ennek ellenére nem kizárt, hogy a Giulia egy magasabb, ötajtós liftback lesz, hasonlóan a Citroën C5 X-hez, Peugeot 4008-hoz és a DS N°8-hoz.
Egy dolog biztos csak: rengeteg még a megválaszolatlan kérdés a Giulia sorsát illetően