Amerikából jöttem – Kalifornia egy Lexus kormánykereke mögül
Egy kis kalandozás Kaliforniában a Lexus sportos modelljeivel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Néhány hete először jártam az Amerikai Egyesült Államokban, annak is a nyugati partján, és szeretném megosztani veletek az élményt, illetve egy aprócska kis képet adni azok számára, akik még soha nem jártak a világ ezen pontján.
Félig-meddig Amerikából indult hódító útjára a Lexus
Az ES mellett LS, GS és LC modellekkel fedezhettem fel Kalifornia egy pici szeletét
Ilyen népautó például a Toyota Corolla előző generációja (E170), ami odaát más formatervvel hódít. Körülbelül olyan arányban uralják az utcaképet, mint itthon a Swiftek és a Vitarák.
Ráadásul a limuzinról beszélek, hiszen egyáltalán nem éreztem még a szedánok rohamos hanyatlását, ahogy azt az óceán túloldaláról érkező hírekben oly sokszor látjuk. Természetesen rengeteg a SUV és a pickup, de nem merném azt állítani, hogy jóval több közlekedik belőlük, mint szedánból. Emellett a Toyota Prius is rendkívül népszerű, köztük a megosztó formavilággal megáldott jelenlegi generáció is. Na, meg ott vannak ugye a póniautók, amelyek nálunk szintén különlegesség számba mennek, Amerikában viszont félpercenként látsz egyet.Üzemanyagcellás Toyota Mirai modellekbe sem nehéz belebotlani
Ami viszont nagyon furcsa volt, az a bal külső visszapillantó tükör, ami brutálisan nagyít. Így sokkal közelebbinek látszanak a mögöttünk érkezők, ami biztonság szempontjából tök jó, mert csökkenti az elhamarkodott manőverek lehetőségét, viszont akkora holtteret is eredményez, amelyben simán eltűnik egy kamion.
A másik érdekesség pedig a futóművek lágy hangolása. Megvannak a filmbéli jelenetek, amikor a szereplő folyamatosan mozgatja a kormányt, miközben nyílegyenesen megy? Nos, a valóság nem áll túl távol ettől. Az egyenesfutás, mintha nem létezne. Először a szélre gyanakodtam, de még a szélcsendesebb autópályákon is folyamatosan korrigálni kellett, még egyenesen haladva is. Furcsa, de megszokható.Az autókölcsönzők is előszeretettel vásárolják a Toyota Corollát, de a magánvásárlók is szép számmal veszik, ugyanis rengeteget látni belőle az utakon
Ja és igen, a legtöbb helyen a piros jelzésnél is lehet jobbra kanyarodni, ami szerintem egy zseniális megoldás, szívem szerint itthon is bevezetném.
Imádtam a Carpool intézményét is! Az autópályák belső, esetleg két belső sávját csak azok használhatják, akik többedmagukkal utaznak az autóban. Persze ennek működtetéséhez szükséges az is, hogy alapból 5-6 sávos autópályákról beszélünk, és a bírság is jelentős, ha valaki megszegi ezt a szabályt. Apropó autópályák. Los Angeles körül a hazai M0-hoz hasonlóan, többnyire betonlapokból épültek, amelyek minősége néhol már olyan, mint a régi M7-esé, ám kelet felé haladva, egyre inkább tükörsima aszfalt váltja fel. [BANNER type="1"]Gyorsan megszokható a közlekedés európai szemmel is
Érdekes módon az utcán alig látni embert, hiszen mindenki autóval jár.
Március végén 34 fokig kúszott fel a hőmérő higanyszála, ám a helyiek elárulták, hogy ha néhány héttel később érkezünk, már a 40 Celsius fokot kóstolgatja a levegő hőmérséklete (ezért sem szeretnek gyalog járni). Innen indultunk tehát útnak egy Lexus GS F limuzinnal, amelyet itthon már hiába kerestek a szalonokban. Az ES érkezett a helyére, de érdekes volt a San Jacinto hegység kanyargós útjain felkapaszkodni a sportos GS-ben ülve is.V8-as benzinmotor dolgozik a Lexus GS F-ben
Pikes Peak fíling a San Jacinto csúcsa felé autózni
Apró hátsó szárny, a nagyobb légbeömlők és a szélesebb küszöbök árulkodnak a sportosabb modellről, az F emblémák mellett
Persze a 3,5 literes, duplaturbós, V6-os benzinmotor 416 lóerejét bármelyik sportautó örömmel fogadná, ahogy az aktív hátsókerék-kormányzás is jól jött a hegyi utakon.
Azonban a Pikes Peak hangulatot fejben kikapcsolva és úrias suhanásra váltva már volt idő kicsit a környéket is vizslatni, ahol szomorú látvány fogadott. A tavalyi hatalmas erdőtűz félelmetes nyomot hagyott maga után. Néhol egészen a látóhatárig csak elszenesedett fák csonkjait és az így kikandikáló csupasz sziklákat lehetett látni. Emlékeztetőül, hogy a természet továbbra is nagyobb úr az embernél.Az LS esetében óvatosan F Sportosítottak. Nem is illene még egy kicsi szárny sem a luxuslimuzinra
Kevesen rendelik ezzel a színnel az LS limuzint, pedig nem csökken tőle a tekintélye
Tényleg csak az ördögszekerek hiányoztak ahhoz, hogy egy westernfilmben érezzem magam, miközben a látóhatár szélén egy kisebb városnyi méretű napelemfarm csillogása azért jelezte, hogy ez már a 21. század és Kalifornia a hatalmas ország felvilágosultabb részéhez tartozik.
A síkvidéki utazás és a hosszú, egyenes utak csupán annyit mutattak meg az ES-ből, hogy a Lexus többi limuzinjához hasonlóan mennyei kényelmet nyújt és a világból ki mer menni vele az ember. A 350-es változatban 3,5 literes, V6-os motor dolgozik 302 lóerővel, ezen kívül leginkább az elsőkerék-meghajtás különbözteti meg a GS-től .A Chuckwalla Raceway komolyan a semmi közepén épült, viszont fantasztikus pálya
Végtelenbe vesző utak, elhagyott benzinkutak. Kicsit apokaliptikus hangulat uralkodott a Coachella-völgy ezen részén
A versenypályán a frissítés előtti RC F jubileumi példánya is tiszteletét tette
Az LC különleges helyet foglal el a sportautók táborában. Kevés márka mer ennyire merész vonalakat rajzolni
Körülbelül a képen látható üzemanyagárakra számíthatsz az USA nyugati partjának közelében
Amerika nem okoz csalódást. Pont olyan, ahogy eddig a filmekben láthattad
Egy érdekes cikk, szép autókkal. Gratulálok hozzá.?
Köszönöm, örülök, hogy tetszett! 🙂
„Sajnos kezd hosszúra nyúlni a rövidnek tervezett visszaemlékezésem, pedig szívem szerint rengeteget mesélnék még az USA-ban töltött néhány napról. ”
Mi tart vissza? Én olvasnám még.
Csatlakozom, nekem ha az USÁ-ról van szó, amúgy sincs olyan, hogy „elég”, pláne, ha autós vonatkozású a téma. Brutálak a képek, a Lexusok is, de az a régi vontató mindent visz 😀