Észak-Amerikában huszadik esztendeje van Év Autója díjkiosztás,
2013-ban az ATS lett a legjobb az autós újságíróknál. A Cadillac először nyert
Míg Európában szokás szerint a márciusi Genfi Autószalonon fog kiderülni, hogy a
finalisták közül ki, mi jön ki győztesként, a tengerentúlon szokás szerint a Detroiti Autószalonon hozták nyilvánosságra, mely modellek nyertek Észak-Amerikai Év Autója díjat. Az viszont messze nem igaz, hogy szokás szerint amerikai márkák diadalmaskodtak volna.
A két 2013-as nyertes a Cadillac ATS középkategóriás szedán és a Dodge Ram 1500
(odaát fölöttébb imádott) böszme pickup lett. Utóbbi a szabadidő-autókat, terepjárókat és egyterűeket is összefogó haszonjármű kategóriában. A 207 ponttal első, GM-féle ATS árnyékában a Honda Accord (154) és a hozzánk Mondeóként még egy darabig nem érkező Ford Fusion (124) fért fel a képzeletbeli dobogóra. A faceliftes, Chrysler-csoportos, 261 pontot érdemlő Ram a
Mazda CX-5-öst (142) és a
Ford C-Maxot (87) utasította maga mögé az USA és Kanada 49 újságírójának szavazatai alapján.
Szabadidő-autók, terepjárók, egyterűek mezőnyében győzött a Dodge-pickup
S hogy miért, mivel vágott vissza Amerika?
Tavaly egy koreai és egy brit, a
Hyundai Elantra és a
Range Rover Evoque nyert. Összességében amerikai modellek 20-ból 11 alkalommal, haszonjármű kategóriában 13-szor győztek, az európai gyártók vonatkozó mutatója 4/3, a japánoké 3/4, a koreaiaké 2/0.