Amerika sír, mert nem kap a szlovák Kiából

Szlovákiából két kuplunggal: új Kia cee'd

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Genfben már kombiként is megmutatta új cee'd modelljét a Kia, de információk még csak az ötajtósról állnak rendelkezésre.

Kívülről és belülről láthattuk már a Genfi Autószalon megnyitása előtt a Kia által ismét korszakalkotónak ígért új cee'd generációt, mellyel kapcsolatban számos friss infót is közzétett a gyártó, s a svájci autókiállításon az ötajtós mellett az új kombit is megmutatta.
Utóbbiról, azaz az írásmód kapcsán kapaszkodjanak meg, cee'd_sw variánsról egyelőre nem tudunk mást, mint, hogy szép és nagy, ám az ötajtósnál már konkrét méretekről számolhatunk be. A 2007-es piacra lépése óta 430 ezer példányban elkelt első generációnál az új cee’d hosszabb, laposabb és keskenyebb, hossza 5 cm toldással 4,31 méteres lett, szélessége és magassága 1-1 cm-t csökkent, 1,78 és 1,47 m; a tengelytáv maradt a kategória egyik legnagyobbjának számító 2,65 m. A teljesen új karosszériaforma alaktényezője Cd=0,30-ra csökkent, ami a zaj és az eddig sem rossz fogyasztási értékek további apasztásához is hozzájárult.

Az étvágy – a teljes palettára számolva 4 százalékos – csökkentése leginkább az új motorkínálatnak köszönhető. Noha az egyes piacok kínálata eltérő lehet, 90-135 lóerő közötti egységek szerepelhetnek. A belépő 1,4-es benzines és dízel teljesítménye egyaránt 90 lóerő – a gázolajos változó geometriájú turbós, ahogyan abból az 1,6-os (110, 128 LE) is. Lóerőből a közvetlen befecskendezésű 1.6 GDI benzines tud a legtöbbet (135 LE), nyomatékból természetesen a CRDI dízel 1,6-osai a nyerők. Egyes piacokon lesz hagyományos, szívócső-befecskendezésű, 130 lóerős 1,6-os benzines is. Menetdinamikai és fogyasztási értékek egyelőre a csúcsmodelleknél ismerhetők, a 260 Newtonméter nyomatékú, 128 lóerős 1.6 CRDI 11 s alatt érhet 100 km/órára, vegyes fogyasztási értéke 4,1 l/100 km, a Stop/Start elektronikás Eco Dynamics rendszerrel 3,7 l/100 km (97 g/km). A 165 Nm nyomatékú 1.6 GDI 100 km/órára gyorsulását sikerült 10,0 s alá, konkrétan 9,9 s értékre vinni, vegyes fogyasztási értéke állítólag 5,8 – Eco Dynamics csomaggal 5,2 l/100 km (CO2=119 g/km).
A Kia cee'd főbb méretei
Hosszúság x szélesség x magasság: 4,31 x 1,78 x 1,47 m
Tengelytáv: 2,65 m
Csomagtér: 380 l
Váltóból – legalábbis a sajtóanyag szerint – mindegyik motorhoz választható lesz 6 fokozatú automata, alapból pedig ilyen fokozatszámú manuális jár majd. Az 1.6 GDI esetében a Kia új, saját fejlesztésű, meg nem nevezett német partnerével gyúrt kétkuplungos automatája lesz az opció.
Hirdetés
Az elöl segédkeretes MacPherson, hátul multilink futómű és a 2,85 kormányfordulatos, elektromos szervós kormánymű prémiumos kezelhetőséget ígér, a Flex Steer extra nem más, mint a rásegítés menüből programozhatósága. A városi manőverezhetőségnek nem csak a testre szabható ellenállás, a 10,34 méteres fordulókör is igencsak jót tesz.
A karosszériának nem csupán méretei, zajszigetelése és helykínálata is nagyobb a korábbinál. Elöl 12 mm-rel nagyobb a fej-, 21-gyel a lábtér, míg hátul a belső szélesség, azaz a válltér nőtt 5 mm-rel. A 380 literes csomagtér 40 literrel, azaz 12 százalékkal nagyobb a korábbinál. A kárpitok a korábbiaknál – mily meglepő – finomabbak, alapfelszerelés a négy irányban állítható kormány, az USB-, illetve az iPod-, Aux-csatlakozó, valamint a 6 hangszórós hifi, a 6 légzsák és a visszagurulás-gátlós ESP is. Az óhaj szerint króm, zongoralakk-fekete vagy oxidált fémet mintázó műanyagokat bevető utastérbe LED-fények világíthatnak hangulatot. Az üléskárpit plusz pénz fizetése nélkül is választható, fekete, illetve világosszürke szövet közül, a jobb ellátmányokhoz felárért bőrkárpitozás is kérhető. Ha már opciók: nagyfelbontású TFT képernyős navigáció, kétzónás automata klíma, memóriás elektromos vezetőülés, teljes panorámatető egyaránt szerepelhet.

Világítás tekintetében a LED-es menetfény alapnak ígérkezik, kanyarfényszóró járhat statikus, kormánytekerés alapján felkapcsolódó, vagy a Xenon fényszóróval kanyarkövető tompított fénnyel. Parkolni nem csak radar, párhuzamos parkoláshoz a kormányt tekerő asszisztens-rendszer is segíthet.
Az új cee’d piacra lépése még az első félévben várható a hazai piacon is, ára sajnos testvéréhez, a Hyundai i30-aséhoz hasonlóan az első generációsénál jóval magasabbnak ígérkezik, az alaposan kistafírungozott kompakt aligha várható (listaáron) 4 millió forint alatt (míg a kifutó első akciósan 3 milliótól kapható). Hogy kinek, melyik a nyerő, azt gyakorlatilag csak az igények határozzák meg - a cee’d vélhetően marad értékarányos, de a modellek általános prémiumosodása nem kerülte el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Amerika sír, mert nem kap a szlovák Kiából

  • 2017.10.31. at 02:42
    Permalink

    hát, ez úgy ahogy van béna.Orra nagyon gagyi, jellemtelen..háta is, nem kevésbé.Kissé felbátorította a kiát ez a nagy újságírós hype..mert annyira szerintem nem jó és karakteres autó, mint amennyit kérnek érte.Ez a krómós ablakkeret is idétlen..a ledes nappali fény is kókler….100x inkább az astra mint ez.

  • 2017.10.31. at 02:42
    Permalink

    Én nem szeretek hasonlítgatni, de ebből nekem is az új Astra ugrott be egyből, és persze a Hyundai I30, de az nem is gond, mert egy cég.
    Nekem az első Ceed jobban tetszett, bár sok kocsival vagyok úgy, hogy az újabb generáció első blikkre nem tetszik, aztán lassan megszokja a szemem, és a végén meg is tetszik. És arra éppen jön a mégújabb generáció 🙂
    Kiváncsi leszek az árára, és persze a kombira kicsit közelebbről.

Vélemény, hozzászólás?