A Sienna hátsó sárvédődomborítása erősen emlékeztet a Supráéra
A szabadidő-járművek világszerte kiszorították a piacról az egyterűeket, azonban néhány képviselőjük még tartja magát. Főleg az USA piacán. Egyikük a Toyota Sienna, amely a legdivatosabb crossoverek mellett is megállja a helyét. Az új Sienna vonalait a Sinkanszen gyorsvasút ihlette, ám némely részlete erősen emlékeztet még a
Suprára is. A padlókonzol a második üléssorban folytatódik, méghozzá nem akármilyen szolgáltatásokkal.
Hátul is izgalmasak a vonalai
Utasterében helyet kapott beépített porszívó, hűtő- és fagyasztórekesz, háztartási eszközök működtetésére alkalmas konnektor, illetve multimédiás kapcsolódásra szolgáló HDMI aljzat is. Az autó méreteiről sokat elárul, hogy akár 8 személyes is lehet, a motorosan mozgatható, lábmozdulattal vezérelhető oldalsó tolóajtók mögött igazi luxusfotelek várnak az utasokra. Ezek lábtámasszal és 635 milliméteres tologathatósággal nyújtanak egyedülálló kényelmet. A luxust növeli a négyzónás klímaberendezés, a fedélzeti wifi vagy épp az 1200 wattos, 12 hangszórós JBL audiorendszer opciója, amelyeknek köszönhetően akár üzleti utazójárműként is megállja a helyét a buszlimuzin.
Az utastér dizájnja már kevésbé vérpezsdítő
A másik újdonság a japán belpiacos luxus-szabadidő-jármű, a Harrier amerikai változata, a Venza. A méretes gépezet még a Lexustól is örökölt néhány megoldást, például az S-Flow klímavezérlő rendszert, ami mindig csak azokhoz az ülésekhez irányítja a befúvott levegőt, amelyeken utasok ülnek. Emellett elektrokróm panoráma üvegtető is jár hozzá, amely egyetlen gombnyomással elsötétíthető.
A Venza is kap hibrid hajtásláncot
Mindkét újdonság a
Camry-ből, illetve a
RAV4-ből már ismert, 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncot kapta. A buszlimuzin rendszerteljesítménye 243 lóerő, a Venzáé pedig 219 lóerő. Átlagfogyasztásuk pedig 7,1, illetve 5,9 liter/100 km. A Sienna és a Venza hibrid hajtáslánca ráadásul képes megtanulni a gyakran használt utakat, és ennek alapján felismeri, ha hamarosan lassításra vagy megállásra számíthat.
Ha a Toyota elég bátor, lehet, hogy elhozza az európai piacra is ezeket a modelleket