Amarokkal a Hungaroringen? Simán!
Porsche Hungária élménynap a Hungaroringen, SEAT Leon facelift, Amarok V6 menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kaptunk egy elég erős töltetet a Porsche Hungária jelenlegi kínálatából, ráadásul mindezt a Hungaroringen. Hogy mégis mit keresett az Amarok a pályán? Jó kérdés.
Igencsak széles kínálatot tart fenn a Volkswagen-konszern Magyarországon, a Porsche Hungária tartott is egy élménynapot a Hungaroringen, hogy ennek egy részét megkóstolhassunk. Ilyenkor nem csak újságírók, saját ügyfeleik is kipróbálhatnak érdekes modelleket, ráadásul olyan környezetben, ahol egy kicsit ki is engedhetik a gőzt, ahogy ezt sokan meg is tették. Tesztvezetésre ugyanis nem csak közúton, hanem a Forma-1-es versenypályán is volt lehetőségünk, néhány érdekesebb modellel. Bevallom őszintén, az R8 V10 csupán látványelemként jelent meg, pontosabban néhány kör erejéig felvezető autóként, így azt sajnos nem vezethettük, pedig finoman szólva érdekelt volna, milyen uralni a németek 585 lóerős összkerekes sportautóját. Ehelyett viszont maradt egy hasonlóan kék Amarok, amit egyáltalán nem bántam meg.
Suttogták, hogy elég nagy buli az egyetlen V6-os dízelmotorral kapható pickup a pályán. Mellesleg az Amarok jelenleg csak és kizárólag V6-os dízellel elérhető, abból viszont két erőszinten. A 3,0 literes gázolajos 204 és 224 lóerős lehet, mindenképp 8 fokozatú tiptronic automata váltóval és összkerékhajtással párosítva, szóval igazi terepjáró. Hogy ízlik neki a versenypálya? Na, erre én is kíváncsi voltam, nyilván sehogy. Billeg, satufékre bólint, kanyarban gyűri maga alá a gumikat, egyértelműen nem ide való, ami miatt viszont mégis tudta tartani a lépést a 252 lovas A5 quattro tesztautóval, az éppen a motor. A V6-os dízel akkorát tol, hogy csak úgy kapaszkodunk a kormányba, 550 Nm nyomatéka finoman szólva is hatásosan gyorsítja a platóst. A V6-os hangja pedig egyszerűen őrjítő, dízelesen kerregős, viszont vérpezsdítő a hat henger orgánuma, magas fordulaton is szépen szól. A kormányzás volkswagenesen könnyed, az ülések viszonylag sportosak, bár átlagos termetemmel nekem túl szélesek voltak a megfelelő oldaltartáshoz. Teljesen abszurd egy pickuppal pályázni, de ha már ott volt, az Amarok V6 elég jól vette a kihívást. Igaz, gumiból és fékből legalább annyit fogyasztott néhány kör alatt, mint normál használat mellett több ezer kilométer alatt.
Kíváncsian várjuk, mit nyújt a megújult Amarok hétköznapi használat mellett, annyi biztos, a motoron nem múlik a lendületes közlekedés. Ha már frissítés, itt volt szerencsénk először találkozni a megújult SEAT Leonnal. A spanyolok húzómodellje finom ráncfelvarráson esett át az utóbbi időben, a külső nem is túl látványosan de változott, újak a lökhárítók és a felnikínálat, de vannak új árnyalatok a választható fényezések között, mint például ez a vöröses metálpiros. Ami látványosabb, és már a technikai részében is frissítést hozott, azok az első, akár teljesen LED-es fényszórók, de a hátsók rajzolata is minimálisan változott. A próbált kivitel ráadásul a sportos FR csomaggal felszerelt példány volt, 1,4-es, már hengerlekapcsolásra is képes, így egészen kedvező fogyasztással járó TSI motorral ellátott példány. A turbós négyhengeres 140 lóereje bőségesen elég a kompakt karosszéria mozgatásához, a Leon FR-ben is meg voltunk vele elégedve, akárcsak a Volkswagen termékek bármelyikében.
Hatfokozatú kézi váltójával egészen élvezetes autózást kínál, pontos, viszonylag rövid úton jár, a Leon futóműve pedig elég jó társ a lendületes közlekedéshez. A Leon nem csak kívülről változott, bent ráadásul kézzelfoghatóbbak az újítások. Ott van például az Atecában debütált középső monitor. A magasabb felszereltségekhez rendelhető multimédiás rendszer így már nem 6,5, hanem 8 colos érintőkijelzőt kap Android Autó és Apple CarPlay telefonkijelző-tükrözés lehetőségével. Eddig hagyományos kézifékkart kapott a Leon, a frissítéssel viszont megérkezett az automata elektromos rögzítőfék, amivel nem csak kényelmesebb lett a használata, de a középkonzol is több helyet kínál a kar helyén praktikus tárolórekeszekkel.
Egy csöpp Bentley Bentayga érzés is jutott a Hungaroring mellett. Persze a márka óriási luxus terepjárója nem volt a helyszínen, a dízelt hajtó V8-as motor viszont igen, egy Audi SQ7 TDI orrában. Csupán néhány adat, papírforma szerint 435 lóerőt teljesít a nyolc henger 3750-es fordulattól, amit viszont már szinte a pincétől képes előadni, az az 1000-es fordulatszámnál ébredő 900 Nm forgatónyomaték. Igen, úgy mozdítja meg a kék bálnát, ahogy gondolják, mintha puskából lőnék ki az alsó hangon 2270 kilós monstrumot, közben pedig egészen szépen duruzsol a V8-as, igaz, leginkább kipufogóból sikerült megoldani az orgánumot, ami dízeles morgást csak egész kis mennyiségben tartalmaz. A szintszabályzós légrugós futómű dynamic állásban veszélyesen mélyre ülteti a hatalmas karosszériát, az elektronikusan vezérelt stabilizátorokat is tartalmazó futómű pedig úgy tart kanyarokban, mint a legkomolyabb sportkocsik. Nehéz elképzelni, hogy egy tárgy, ami ennyire hatalmas, mégis hogy képes úgy közlekedni, mint egy A5-ös Audi, az SQ7 mégis képes rá. Persze meg is kell állítani valahogy, erről hatalmas karbon-kerámia féktárcsák és sokdugattyús féknyergek gondoskodnak. Az Audi csodát művelt a Q7-tel, míg kívül és belül is hatalmas, addig a sofőr egyáltalán nem érzi annak, a sportülések pedig elég jól tartanak ahhoz, hogy elöl és hátul is élvezni lehessen, ha apuci éppen sportosra vált.