Nagy reményeket fűzött az ID.4-hez a német gyártó a világ legnagyobb autópiacán, most mégis lehangolóak a számok
A Reuters beszámolója szerint havonta alig több mint 1000 ID.4 talál gazdára Kínában, viszonyítási alapnak említhető a Tesla Model Y, amiből több mint ötszörösét sikerül eladni havonta a népköztársaságban. Ez többek közt azért is meglepő, mert a Volkswagen nagy reményeket fűzött a modellhez ezen a piacon: két céggel is együttműködésre léptek, így az ID.4 két különböző változatával van jelen az országban. Az egyik az ID.4 CROZZ, amit a FAW-Volkswagen szerel össze Foshanban a másik pedig az ID.4 X, amit a SAIC gyárt Antingben.
A Volkswagen hivatalos álláspontja szerint minden a tervek szerint halad, ám a Reuters számításai szerint az említett üzemek jelenleg 10% alatti kapacitással működnek: elméletileg akár 600 000 autó legyártására is alkalmasak évente, ám a várható növekedést beleszámolva sem valószínű, hogy 120 000 példánynál több ID.4-esre lenne igény Kínában az év végéig. Több tényező is állhat a vártnál gyengébb eladások hátterében, ezek közül a legvalószínűbbek közé tartozik az európainál jóval nagyobb villanyautó-választék, az ID.4 konkurenciánál kevesebb okosfunkciója, és a Volkswagen nemrég megváltozott kínai értékesítési modelljének kezdetlegessége is.
Jól látható, hogy a két ID.4 változat közt - a különböző gyártó ellenére - nincs jelentős különbség, balra az ID.4 X, jobbra pedig az ID.4 CROZZ látható
Éppen ezért nehéz megmondani, hogy a cég tényleg bajban van-e a népköztársaságban, vagy csak egy átmeneti problémának vagyunk a szemtanúi. Egy biztos, a Volkswagen - annak ellenére, hogy állítólag minden rendben - kész tervvel ugrik neki a problémának: év végére az ID. szalonok számát 12-ről 100 fölé kívánják emelni, az eladásokért felelős 825 ID. ügynök mellé pedig további 200 embert vesznek fel. Hogy mindez segíthet-e a 2021-es eladásokon, azt csak az idő válaszolhatja meg.