Alonsóék álló autóval nyerték meg a daytonai 24 órást!

Fernando Alonso és csapattársai egy Cadillac DPi-vel nyertek Daytonában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyik szemem sír, a másik nevet. A daytonai 24 órás versenybe sajnos belerondított a bőséges eső, ami miatt piros zászló alatt ért véget a futam.


Ha még nem ismered az amerikai sportautó-bajnokságot (hivatalos nevén: WeatherTech SportsCar Championship) és szereted az autóversenyeket, akkor mindenképp ajánlom a figyelmedbe, hiszen fantasztikus versenyeket futnak. Nagyrészt igaz ez az idei szezonnyitóra, a mostanra már legendássá érett daytonai 24 órás versenyre. Hogy miért csak nagyrészt? Amikor zöld zászlós periódus volt a pályán, akkor óriási csatákat láthattunk, ám sajnos jelentős mennyiségű eső érkezett hajnalban a floridai pálya fölé, ami többször is piros zászlós megszakításhoz vezetett. Szóval a szériával még csak most ismerkedőknek inkább a következő futamot, a sebringi 12 órást ajánlanám megnézésre, de azért a daytonai 24 órás sem volt rossz.

Fernando Alonso neve hallatán sokan felkapják a fejüket, ám, akik már” ismerik a járást” a szériában, valószínűleg már akkor tudták, hogy az F1-ből menekült spanyol versenyző győzelemre esélyes lett, amikor bejelentették, hogy a Wayne Taylor Racing autójával indulhat. Ugyanis a csapat és a Cadillac DPI versenyautója az egyik legjobb a mezőnyben. Az alakulat nem is hazudtolta meg magát, nagyszerű munkával arattak diadalt a versenyen. De nem volt könnyű dolga a négy pilótának, név szerint Jordan Taylornak, Kobajasi Kamuinak, Renger van der Zandénak és Fernando Alonsónak.
Hirdetés

A verseny elején a Mazdáknak állt a zászló, ám Fortuna istenasszony nem kedvezett nekik, ahogy a Team Penske prototípusainak (Acura) sem, ahol többek között Juan Pablo Montoya tekerte a kormányt. Bár végül persze egyik autójukkal ők is dobogóra állhattak, azonban a győzelemért az utolsó piros zászló előtt csak két Cadillac küzdött érdemben. Végül Alonsóék nyertek, és a szintén az F1-ből is ismerős Felipe Nasr és csapattársai futottak be a második helyen. Ám ez talán erős kifejezés, mert az utolsó órát az autók a piros zászló miatt állva töltötték. És a végeredményt már 10 perccel a számláló lejárta előtt kihirdették.

Persze a mezőny nem csak a prototípusokból állt, amelyek között az LMP2-es gépeknek is külön kategóriát írtak ki. A GT autók két csoportjában is nagyszerű közdelem folyt. A GTLM-ben a BMW diadalmaskodott, míg a GTD-ben egy Lamborghini „állt célba” elsőként. Az LMP2-ben is az F1-ből ismerős név nyert egyébként, hiszen a DragonSpeed csapat Oreca-Gibson gépét a Pastro Maldonado, Sebastian Saavedra, Roberto Gonzalez és Ryan Cullen kvartett vezette. A GTLM-ben győzedelmeskedő BMW M8 nem a Zanardi féle alakulat volt, pedig biztosan nagyon sokan drukkoltak a mindent a kezével megoldó versenyzőnek. A Rahal Letterman Lanigan BMW csapat másik autóját vezető Augusto Farfus, Connor de Phillippi, Philipp Eng és Colton Herta érdeme a dicsőséges szereplés. Végül a GTD-ben a Grasser Racing Team Lamborghini Huracán GT3 Evo versenyautóját terelgető Christian Engelhart, Mirko Bortolotti, Rik Breukers és Rolf Ineichen négyes örülhetett a győzteseknek járó trófeának. Folytatás tehát március 13-16-án a sebringi 12 óráson.

Végeredmény, Rolex 24 at Daytona, Daytona Beach (az összetett első 10 helyezettje, az utolsó szakaszt teljesítő versenyző nevével):
  1. Fernando Alonso (spanyol, Cadillac DPI) 593 kör
  2. Felipe Nasr (brazil, Cadillac DPI) 593 kör
  3. Alexander Rossi (amerikai, Acura DPI) 593 kör
  4. Loic Duval (francia, Nissan DPI) 589 kör
  5. Devlin Defrancesco (kanadai, Cadillac DPI) 586 kör
  6. Sebastian Saavedra (kolumbiai, Oreca-Gibson) 582 kör
  7. Cameron Cassels (kanadai, Oreca-Gibson) 578 kör
  8. Simon Pagenaud (francia, Acura DPI) 576 kör
  9. Filipe Albuquerque (portugál, Cadillac DPI) 573 kör
  10. Augusto Farfus (brazil, BMW M8 GTLM) 571 kör

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?