Alonsóék álló autóval nyerték meg a daytonai 24 órást!
Fernando Alonso és csapattársai egy Cadillac DPi-vel nyertek Daytonában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyik szemem sír, a másik nevet. A daytonai 24 órás versenybe sajnos belerondított a bőséges eső, ami miatt piros zászló alatt ért véget a futam.
Ha még nem ismered az amerikai sportautó-bajnokságot (hivatalos nevén: WeatherTech SportsCar Championship) és szereted az autóversenyeket, akkor mindenképp ajánlom a figyelmedbe, hiszen fantasztikus versenyeket futnak. Nagyrészt igaz ez az idei szezonnyitóra, a mostanra már legendássá érett daytonai 24 órás versenyre. Hogy miért csak nagyrészt? Amikor zöld zászlós periódus volt a pályán, akkor óriási csatákat láthattunk, ám sajnos jelentős mennyiségű eső érkezett hajnalban a floridai pálya fölé, ami többször is piros zászlós megszakításhoz vezetett. Szóval a szériával még csak most ismerkedőknek inkább a következő futamot, a sebringi 12 órást ajánlanám megnézésre, de azért a daytonai 24 órás sem volt rossz.
Fernando Alonso neve hallatán sokan felkapják a fejüket, ám, akik már” ismerik a járást” a szériában, valószínűleg már akkor tudták, hogy az F1-ből menekült spanyol versenyző győzelemre esélyes lett, amikor bejelentették, hogy a Wayne Taylor Racing autójával indulhat. Ugyanis a csapat és a Cadillac DPI versenyautója az egyik legjobb a mezőnyben. Az alakulat nem is hazudtolta meg magát, nagyszerű munkával arattak diadalt a versenyen. De nem volt könnyű dolga a négy pilótának, név szerint Jordan Taylornak, Kobajasi Kamuinak, Renger van der Zandénak és Fernando Alonsónak.
A verseny elején a Mazdáknak állt a zászló, ám Fortuna istenasszony nem kedvezett nekik, ahogy a Team Penske prototípusainak (Acura) sem, ahol többek között Juan Pablo Montoya tekerte a kormányt. Bár végül persze egyik autójukkal ők is dobogóra állhattak, azonban a győzelemért az utolsó piros zászló előtt csak két Cadillac küzdött érdemben. Végül Alonsóék nyertek, és a szintén az F1-ből is ismerős Felipe Nasr és csapattársai futottak be a második helyen. Ám ez talán erős kifejezés, mert az utolsó órát az autók a piros zászló miatt állva töltötték. És a végeredményt már 10 perccel a számláló lejárta előtt kihirdették.
Persze a mezőny nem csak a prototípusokból állt, amelyek között az LMP2-es gépeknek is külön kategóriát írtak ki. A GT autók két csoportjában is nagyszerű közdelem folyt. A GTLM-ben a BMW diadalmaskodott, míg a GTD-ben egy Lamborghini „állt célba” elsőként. Az LMP2-ben is az F1-ből ismerős név nyert egyébként, hiszen a DragonSpeed csapat Oreca-Gibson gépét a Pastro Maldonado, Sebastian Saavedra, Roberto Gonzalez és Ryan Cullen kvartett vezette. A GTLM-ben győzedelmeskedő BMW M8 nem a Zanardi féle alakulat volt, pedig biztosan nagyon sokan drukkoltak a mindent a kezével megoldó versenyzőnek. A Rahal Letterman Lanigan BMW csapat másik autóját vezető Augusto Farfus, Connor de Phillippi, Philipp Eng és Colton Herta érdeme a dicsőséges szereplés. Végül a GTD-ben a Grasser Racing Team Lamborghini Huracán GT3 Evo versenyautóját terelgető Christian Engelhart, Mirko Bortolotti, Rik Breukers és Rolf Ineichen négyes örülhetett a győzteseknek járó trófeának. Folytatás tehát március 13-16-án a sebringi 12 óráson.
Végeredmény, Rolex 24 at Daytona, Daytona Beach (az összetett első 10 helyezettje, az utolsó szakaszt teljesítő versenyző nevével):
- Fernando Alonso (spanyol, Cadillac DPI) 593 kör
- Felipe Nasr (brazil, Cadillac DPI) 593 kör
- Alexander Rossi (amerikai, Acura DPI) 593 kör
- Loic Duval (francia, Nissan DPI) 589 kör
- Devlin Defrancesco (kanadai, Cadillac DPI) 586 kör
- Sebastian Saavedra (kolumbiai, Oreca-Gibson) 582 kör
- Cameron Cassels (kanadai, Oreca-Gibson) 578 kör
- Simon Pagenaud (francia, Acura DPI) 576 kör
- Filipe Albuquerque (portugál, Cadillac DPI) 573 kör
- Augusto Farfus (brazil, BMW M8 GTLM) 571 kör