Alonso szerint csak a pontok számítanak
Alonso interjú Ferrari-ügyben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Olasz Nagydíj előtti sajtótájékoztatón össztűz alá került Fernando Alonso az FIA döntése nyomán, de a spanyol állta az ostromot.
Volt, aki odáig merészkedett, hogy az FIA-t Ferrari International Assistance-nak, vagyis Nemzetközi Ferrari Segítségnek minősítette, utalva arra, hogy az olasz istállóval szemben mintha mindig kivételezne a nemzetközi szövetség.
Az Olasz Nagydíj előtti sajtótájékoztatóra Fernando Alonso is meghívást kapott, ahol nem nagyon kívánta kommentálni a határozatot, de természetesen a sajtó össztüze mellett ezt nem kerülhette el.
Kérdés: „Fernando, egy pár évvel ezelőtt itt azt mondtad, hogy az F1 nem sport, az akkori csapatvezetőd pedig azt mondta, hogy a bajnokságot egy asztalnál döntik el, amelynél a Ferrari a kedvezményezett. Nagyon sok ember gondolja úgy, hogy most te voltál a kedvezményezett. Ha a bajnokságot hét pontnál kevesebbel nyered meg, gondolod, hogy ugyanolyan értékes lesz, mint a 2005-ös, 2006-os?”
Alonso: „Igen.”
Kérdés: „Miért?”
Alonso: „Mert ha megnyered a bajnokságot, akkor megnyered a bajnokságot.”
Kérdés: „Gondolod, ha az idén nyered meg a bajnokságot, akkor azt tisztán a pályán nyerted meg, nem Párizsban, az asztalnál?”
Alonso: „Igen.”
Majd később újra visszatért a téma, ezúttal egy másik újságírótól:
Kérdés: „Leírnád nekünk, hogy mi tesz valakit érdemes világbajnokká?”
Alonso: „Azt hiszem, hogy aki a legtöbb pontot gyűjti az év végén, az a bajnok. Ez mindig így volt a Formula–1 történetében, a futballban, a Premier Ligában, a teniszben, stb. Nem túl nehéz dolog.”
Kérdés: „Csak a pontok számítanak?”
Alonso: „Azt gondolom, igen. De azt hiszem, hogy most a tegnapi (szerdai) döntésről beszélsz, amit tiszteltben kell tartani és le kell nyugodni. Tisztelj mindent, ahogyan mi tesszük, és ne aggódj.”
Az FIA ugyan közzétette a döntésének a teljes indoklását, de ez mit sem változtat a tényen. A legtöbb versenyző és csapatvezető pedig a csapatsorrend szabályának mielőbbi tisztázását várja az FIA-tól, hiszen jelen állás szerint ezt szankció nélkül – legfeljebb nevetséges pénzbüntetéssel – lehet alkalmazni.
A történet teljességéhez az is hozzátartozik, hogy a Német Nagydíj után Felipe Massa és a Formula–1 népszerűsége jelentős mértékben csökkent Brazíliában. Honfitársai, akik két évvel ezelőtt a vállukra emelték Massát, a Hamiltonnal szemben elvesztett világbajnoki címe után, most úgy értékelték, hogy feladta a küzdelmet. És ahogy Barrichello fogalmazott: „Senki sem érdemli meg, hogy ilyen helyzetbe hozzák.”